« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۷
برخلاف هفته گذشته، این هفته سامانه بارشی، جنوب کشور را در برمی‌گیرد. فعالیت این سامانه بارشی از یکشنبه (۱۰ دی) در پهنه جنوبی کشور آغاز می‌شود و تا روز سه‌شنبه‌ (۱۲ دی) ادامه خواهد داشت.

پایگاه خبری آوای رودکـــوف | همشهری‌آنلاین نوشت: به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، هشدار سطح زرد درباره بارندگی‌ صادر شده که با فعالیت سامانه بارشی جنوبی از یکشنبه تا سه‌شنبه به برخی استان‌ها اطلاع‌رسانی شده است. فریبا گودرزی در این باره به همشهری می‌گوید: «هشدار سطح زرد در روز یکشنبه برای استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، نوار شرقی خوزستان، جنوب اصفهان و جنوب چهارمحال و بختیاری صادر شده و در روز دوشنبه نیز شامل استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، یزد، نیمه شمالی بوشهر، فارس و کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب ایلام، شمال و شرق هرمزگان و نیمه جنوبی خراسان جنوبی می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «روز سه‌شنبه بارندگی استان‌های کرمان، جنوب یزد، غرب و شمال سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب یزد را در برمی‌گیرد. در این مناطق احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را داریم که با لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید همراه است.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز یکشنبه بارش پراکنده و خفیف در برخی از نقاط استان یزد، کرمان، فارس و دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی را شاهد هستیم. گودرزی عنوان می‌کند: «دوشنبه سامانه بارشی جنوبی استان‌های خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با بارش باران، رعد و برق تقویت می‌شود. حتی در برخی از نقاط این استان‌ها وزش باد منجر به گرد و خاک می‌شود و البته در ارتفاعات بارش برف را شاهد خواهیم بود. البته دوشنبه بارش‌های پراکنده‌ای را نیز در سواحل دریای خزر خواهیم بود. همچنین سواحل خلیج فارس در این سه روز مواج خواهد بود.»‌

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، این سامانه بارشی در روز سه‌شنبه استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در برمی‌گیرد و در این روز این استان‌ها بارش‌های پراکنده را خواهند داشت. او تاکید می‌کند: «سامانه بارشی جنوبی به تدریج از سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود و پیک این سامانه بارشی را در روز دوشنبه شاهد خواهیم بود.»

گودرزی درباره وضعیت آب و هوای دیگر استان‌های کشور نیز می‌گوید: «سایر استان‌های کشور تا روزهای پایانی هفته جوی پایدار و آرام همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا را در شهرهای صنعتی را تجربه خواهند کرد.»

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه می‌کند: «هشدار سطح زرد در مورد آلودگی هوا صادر شده که از روز دوشنبه تا چهارشنبه(۱۱ الی ۱۳ دی) افزایش غلظت آلاینده‌های هوا را در تهران، قم، اصفهان، کرج، اراک، مشهد و تبریز شاهد خواهیم بود. این هشدار برای گروه‌های حساس صادر شده است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: