« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ثبت نام نهایی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه جاری آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،جمشید حسینی‌خواه در جمع خبرنگاران افزود: آن دسته از افزادی که پیش ثبت نام خود را انجام داده اند و جواب استعلام بارگذاری آنها از طرف مراجع ذی صلاح مثبت اعلام شده و کد رهگیری دریافت کردند می‌توانند از ۲۷ مهر ماه با مراجعه به سامانه keshvar.moi.ir ثبت‌نام نهایی خود را انجام دهند.

ثبت نام نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهر آغاز می‌شود

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تصریح کرد: دسته دیگر کسانی هستند که در مرحله پیش‌ثبت نام جواب استعلام آنها از مراجع ذی صلاح منفی بوده و دلیل آن هم برای متقاضی ارسال شده و نسبت به این موضوع اعتراض داشتند جواب اعتراض آنها چه مثبت و چه منفی باید از طرف مراجع ذی صلاح تا پایان ۲۶ مهرماه اعلام شود.

حسینی‌خواه عنوان کرد: اگر جواب استعلام متقاضی مثبت بود و اشکال رفع شده باشد می‌تواند از ۲۷ مهرماه ثبت نام نهایی خود را انجام دهد، اما اگر دوباره منفی بود نمی‌تواند به عنوان کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند.

وی به شیوه تشکیل هیات های اجرایی اشاره کرد و گفت: روش تشکیل هیات‌های اجرایی به این طریق است که فرمانداران و بخشداران ۳۰ نفر از معتمدان که در قانون شرایط آنها به لحاظ علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تایید شده و مورد اعتماد مردم هستند را به شورای نگهبان یا هیات نظارت شهرستان یا بخش معرفی می‌کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری با بیان اینکه افرادی که به عنوان معتمد هیات اجرایی انتخابات معرفی می‌شوند نباید عضو رسمی ستادهای انتخاباتی قبلی و یا فعلی نامزد خاصی باشند، گفت: استعلام این افراد پس از معرفی طبق قانون انجام و جواب استعلام به فرمانداران و بخشداران اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: اگر بیش از دو سوم معتمدان هیات‌های اجرایی توسط هیات نظارت تایید شوند بخشداران و فرمانداران موظف هستند با حضور حداقل دو سوم افراد و نماینده دادگستری، ثبت احوال و نماینده هیات نظارت جلسه تشکیل دهند و به صورت نامحسوس رای‌گیری انجام می‌شود که هشت نفر به عنوان هیات اجرایی و پنج نفر به عنوان عدل‌البدل انتخاب می‌شوند.

حسینی‌خواه بیان کرد: این تعداد توسط معتمدانی که هیات نظارت تایید کرده انتخاب می‌شوند و فرماندار و بخشدار، نماینده دادگستری، ثبت احوال و نماینده هیات نظارت حق رای‌گیری و دخل و تصرفی را در این خصوص نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی شائبه و شایعاتی مبنی بر سوگیری فرمانداران و بخشداران و ارائه لیست به نفع کاندیدای خاص مطرح می‌شود که اینگونه نبوده و صحت ندارد، عنوان کرد: از طرفی عده‌ای شورای نگهبان که یک نهاد مورد تایید نظام و رهبری است را متهم می‌کنند که یک طرفه لیست ارائه شده را رد صلاحیت می‌کنند که این مورد هم خلاف قانون است چرا که فرمانداران و هیات نظارت نمی‌توانند غیرقانونی لیست ارائه کنند.

حسینی خواه با بیان اینکه براساس شاخصه‌های قانونی لیست ارسال می‌شود و براساس همین شاخصه‌ها هم استعلام گرفته و جواب داده می‌شود، گفت: مردم بدانند شایعه‌ها و اتهامات علیه بخشداران، فرمانداران، شورای نگهبان و هیات نظارت استان در شهرستان و بخش‌ها دور از حقیقت است و همه اقدامات صورت گرفته در قالب قانون بوده است.

وی با اشاره به تاکید استاندار بر اینکه قانون سرلوحه کار مجریان انتخابات باشد، گفت به مردم قول می‌دهیم انتخاباتی سالم و با سلامت کامل در چارچوب خواسته‌های قانونی نظام اسلامی و خواسته‌های مردم و کاندیداها برگزار کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: