« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران خبر داد؛
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از اجرای پویش نذر خون در سراسر کشور همزمان با شروع ماه محرم تا پایان ماه صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف؛بشیر حاجی بیگی، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون به عنوان یک ارزش و هنجار اجتماعی، خاطرنشان کرد: ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی از بزرگترین فرصت ها برای تبیین و ترویج کارهای فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به عنوان یک کار نجات بخش می تواند در این ایام مورد توجه بیشتر جامعه قرار گیرد.

اجرای پویش نذر خون در سراسر کشور از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر

وی افزود: فلسفه اصلی پویش نذر خون این است که در فرهنگ ما و به خاطر ارادت قلبی ایرانیان به مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، نذری دادن یک عادت دیرینه و از کارهای همه گیر در بین اقشار مختلف است که با علم به این مسئله، در نظر داریم اهدای خون برای نجات جان بیماران را در بین مردم به عنوان یک نذر انسان دوستانه معرفی کنیم و تاکید ما بر افزایش مشارکت جوانان و بانوان در مراجعه به مراکز اهدای خون است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: شعار پویش نذر خون را "اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" قرار دادیم تا بر اساس آموزه های عاشورای حسینی و تاکید اهل بیت بر ضرورت کمک رسانی به مردم، این حرکت بزرگ را در ایام ماه محرم و ماه صفر انجام دهیم و صحنه ای از ایثار، نوعدوستی و انسجام ملی را به تصویر بکشیم.

حاجی بیگی با اشاره به نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده های آن، اظهار کرد: از همه مردم شریف ایران در سراسر کشور درخواست داریم اصرار به اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نداشته باشند و در طول ماه‌های محرم و صفر در قالب نذر خون، اقدام به این کار ارزشمند کنند و این به خاطر نیاز روزانه بیمارانی همچون تالاسمی ها، دیالیزی ها، سرطانی ها و هموفیلی ها برای دریافت خون و فرآورده های آن است که امیدواریم به این مهم توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: اهدای خون به عنوان یک هنجار و ارزش انسانی و اجتماعی می تواند جایگزین مناسبی برای برخی رفتارهای موهن و خرافه ها در حاشیه مراسمات عزاداری باشد و امیدواریم پویش نذر خون بتواند به هدف اصلی خود در معرفی فرهنگ نجات بخش اهدای خون به جوانان و بانوان موفق باشد.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در پایان گفت: از همه صاحبان فکر، وعاظ، مداحان، نخبگان فرهنگی و رسانه ها می خواهیم که در حمایت از پویش نذر خون به کمک ما بیایند و فرهنگ اهدای خون را به عنوان یک ارزش منطبق بر ارزش های دینی همچون ایثار و فداکاری، در جامعه تبیین و ترویج کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: