« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
ربانی مهر معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان؛
" تایوانی" ها که با شعار «هر خانه، کارخانه و هر کارخانه، خانه است» توانستند جهش اقتصادی خود را با گسترش و حمایت از "مشاغل خانگی" و کسب وکارهای کوچک تجربه کنند

پایگاه خبری آوای رودکوف- اسدالله ربانی مهر:" تایوانی" ها که با شعار «هر خانه، کارخانه و هر کارخانه، خانه است» توانستند جهش اقتصادی خود را با گسترش و حمایت از "مشاغل خانگی" و کسب وکارهای کوچک تجربه کنند.

لزوم توسعه مشاغل خانگی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی

اشتغال خانگی با ۳ میلیون اشتغالزایی حدود ۲۰ درصد درآمد کشور را شامل میشود ، در سال های اخیر مشاغل خانگی حرکت رو به جلو و پیشرفت های خوبی داشته اند اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاضل داریم ، هنوز برای توسعه مشاغل خانگی و کسب وکارهای کوچک در کشور به خوبی فرهنگ سازی نکردیم و علیرغم اقدامات خوبی که انجام شد اما باید پذیرفت ظرفیت کشور ما در حوزه مشاغل خانگی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و کمک بزرگی به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی داشته باشد .

کشور چین در سال های اخیر با خوبی توانسته در حوزه اشتغال خانگی موفق عمل کند، و خیلی از کارشناسان‌معتقدند اگر امروز چین عنوان دومین قدرت اقتصادی دنیا را به دست آورده است یکی از دلایل اصلی آن توسعه کسب وکارهای و مشاغل خانگی است ، تقریبا ۶۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور از بخش کسب و کار خانگی به دست می آید و نیز ۸۰ درصد از نیروی کار آن در بخش خانگی مشغول به فعالیت هستند و در این کشور از تولید لباس و خیاطی تا نگهداری از سالمندان و مهد کودک ها و خدمات مجازی آنلاین به صورت خانگی انجام میشود و درآمد زایی خوبی هم دارد .

یا تایوانی ها که با شعار «هر خانه، کارخانه و هر کارخانه، خانه است» توانستند جهش اقتصادی خود را با گسترش و حمایت از مشاغل خانگی و کسب وکارهای کوچک تجربه کنند.


غیر از چین و تایوان ، کشورهایی مثل آمریکا ۴۳میلیون نفر به شکل پاره وقت و ۱۲میلیون نفر به طور تمام وقت در خانه فعالیت اقتصادی می کنند و در مجموع ۲۰درصد از شاغلان آمریکا را مشاعل خانگی تشکیل می دهند.
در کشور ایتالیا با هدف مقابله با بیکاری از دو دهه قبل برای گسترش این مشاغل اقدام کرد، نتیجه فوق العاده بود، نرخ بیکاری که بالاتر از ۲۲درصد بود با سیاست های حمایتی و توسعه مشاغل خانگی در این بخش به ۱۲درصد کاهش یافت.

و همه این ها نمونه های موفق از توسعه مشاغل خانگی و تاثیر آن در اقتصاد کشور و افزایش اشتغالزایی است که باید در کشور ما مورد توجه قرار گیرد.

در نقاط مختلف شهر بانوان فعال ، جوانان با انگیزه و افراد خوش فکری هستند که با کمترین هزینه یک کسب و کار کوچک راه اندازی کردند و در منزل به تولید کمک می کنند و حمایت از این مشاغل و کسب وکارها کمک بزرگی به توسعه و تولید است .

همکاری بانکها و دستگاههای متولی و کاستن از قوانین دست و پاگیر می تواند کمک بزرگی به توسعه مشاغل خانگی داشته باشد و با کمترین هزینه سعی شود تولید را گسترش و اشتغالزایی ایجاد کرد و بی شک در آینده اهمیت این موضوع در جامعه بیشتر خود را نشان میدهد و باید در حوزه اقتصادی نگاه ویژه ای به این حوزه شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: