« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
ستاد ساماندهی امور جوانان لنده با هدف بررسی مشکلات ؛ اشتغال و موانع پیش روی ازدواج این قشر از جامعه با حضور متولیان امر در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ظهر امروز ستاد ساماندهی امور جوانان لنده با هدف بررسی مشکلات ؛ اشتغال و  موانع پیش روی ازدواج این قشر از جامعه با حضور متولیان امر در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

آنچه درستاد ساماندهی امورجوانان لنده گذشت ؛ از ارائه آمارهای قابل تامل از سوی مدیران تا درخواستها و پیشنهادات آقای فرماندار

فرماندار لنده در این نشست اظهار داشت: توجه به جوانان به عنوان قشر مولد و کارآمد از ضروریاتی است که باید در هر جامعه ای مورد توجه قرار گیرد.

جلال دانش یکی از راهکارهای افزایش آمار ازدواج را تقویت مسؤولیت‌پذیری و اعتماد به نفس جوانان و ارائه آموزش به خانواده‌ها دانست و گفت: اگر ما برای ظرفیت جوانان برنامه ریزی نکنیم حتما دچار خسارت خواهیم شد 

ایشان با تاکید بر تسهیل در شرایط و برداشتن موانع ازدواج از پیش پای جوانان اظهار داشت: مشکلات فرهنگی، بیکاری، بالا رفتن سطح توقع و مدارک تحصیلی و همچنین ضعف فرهنگی دلایلی برای افزایش سن ازدواج بوده و بنابراین برای آن بایستی چاره‌اندیشی کرد.

دانش با بیان اینکه نوع نگاه ما به ازدواج باید تغییر کند گفت:نگاه ما به ازدواج آسایشی است،می گوییم باید همه ی امکانات فراهم باشد ، آسایش را گرفتیم و آرامش را از دست دادیم.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده در بخش دیگری از سخنان خود به گزارشات مدیران در خصوص ایجاد اشتغال و پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت:کارهای خوبی انجام گرفت ؛ گزارش کار خیلی خوبی انجام شد انشالله که در حد گزارش نباشند و بر پیگری و استمرار آنها تاکید نمود.

فرماندار لنده از نبود فرهنگ کار آفرینی در سطح شهرستان گلایه نمود و اظهار داشت:یکی از علتهای توسعه‌ نیافتگی ضعیف بودن در کارآفرینی است.

فرماندار لنده از نبود فرهنگ کار آفرینی در سطح شهرستان گلایه نمود و اظهار داشت:یکی از علتهای توسعه‌ نیافتگی ضعیف بودن در کارآفرینی است.

جلال دانش گریزی به خدمات دولت سیزدهم زد و گفت:از زمان استقرار دولت سیزدهم تا کنون وضعیت پروژه های عمرانی کاملا متفاوت از قبل شده و هم اکنون بیش از 900میلیارد تومان پروژه در سطح شهرستان فعال و در حال اجرا می باشد.

وی با گلایه از بعضی نقدهای غیر منصفانه گفت:خدمات دولت خدمات نظام اسلامی است ، تاکید رهبر انقلاب بر ایجاد امید است زیرا تمرکز دشمن بر ناامیدی جامعه و خصوصا قشر جوان می  باشد.

فرماندار لنده با بیان اینکه خدمات دولت هیچ ربطی به رقابهای سیاسی ندارد از مردم و مسولان خواست تا مبادا به خاطر رقابتهای سیاسی همدیگر را له کنیم ؛ بلکه همواره انصاف به خرج داده و دولت را در اجرای برنامه های توسعه محور یاری نماییم.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنده در پایان از ادارات و نهادهای شهرستان خواست تا در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه، عملکرد و خدمات دستگاه های اجرایی را برای مردم بازگو کنند.

همچنین دبیر ستاد ساماندهی جوانان شهرستان لنده در این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت به بیان موضوع جلسه که هفته ازدواج و آسان سازی ازدواج جوانان بود اشاره کرد  و به ارائه برنامه ها و پیشنهاد های اداره ورزش و جوانان پرداخت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده خواستار ارائه گزارش عملکرد و ارائه برنامه های ادارات متولی امر از جمله بانک ها و اداره کار و رفاه اجتماعی شد و عنوان کرد : اداره ورزش و جوانان بعنوان زیرمجموعه ی اداره کل ورزش و جوانان استان و وزارت ورزش و‌جوانان وظیفه دارد با همکاری ادارات مربوطه سیاست های تشویقی برای ازدواج آسان و پایین آوردن هزینه های ازدواج جوانان بکار گیرد.

مرادی در همین راستا پیشنهاداتی را به شرح زیر بیان نمود:

*در اختیار قرار دادن یک یا چند سالن برای انجام جشن ازدواج و پایین آوردن هزینه های آغاز زندگی جوانان، با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 *برگزاری کلاس های آموزشی ،فرهنگی ، بهداشتی، با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان.

* استفاده از ظرفیت نهادهای خدمت رسان مثل بنیاد علوی، کمیته امداد، بهزیستی ، هلا احمر برای ایجاد اشتغال و زمینه سازی ازدواج بین جوانان

* ارائه تهسیلات وام ازواج جوانان توسط بانک ها با همکاری و آسان سازی مراحل قانونی مربوطه

*پیشنهاد دراختیار قرار دادن زمین رایگان برای زوجینی که مهریه کمتر از چهارده سکه دارند.

*و پیشنهادساختن خانه هایی در سطح شهر و در اختیار قرار دادن به زوجین جوان بصورت چند ساله و رایگان تا شرایط مناسب برای ساختن خانه را پیدا کنند.

در ابتدای این جلسه مسولین ادارات گزارشی از عملکرد خود را در حوزه جوانان ؛ اشتغال و تسهیلات بیان نمودند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود:

*بصیری رئیس کمیته امداد امام خمینی لنده در گزارشی عملکرد این نهاد را به شرح زیر اعلام نمود:

 اشتغال:

طی سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵۴ طرح اجرایی به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان اجرا شد و  در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۶۳ طرح به مبلغ ۴۶۳ میلیارد تومان در دست اقدام قرار گرفت که انشاء الله بزودی اجرایی خواهند شد.

  آموزش:

در سال گذشته تعداد ۳۵۰ نفر در زمینه خیاطی ، کامپیوتر ، داروخانه ،تزریقات ، کشاورزی و درسال ۱۴۰۲تعداد ۱۲۰ نفر در همان زمینه ها آموزش های لازم را طی نمودند.

ازدواج:

در سال گذشته در زمینه ازدواج آسان تعداد ۱۰۴ نوعروس ؛ ۵ قلم کالای اساسی از قبیل ، یخچال ، تلویزیون ،اجاق گاز خانگی ، لباسشویی، جارو برقی دریافت نمودند  و تعداد ۱۰۴ نفر داماد علاوه بر وام ازدواج بانکی هر نفر مبلغ ۱۰ تا بیست میلیون تومان در یافت نمو ده اند.

  مسکن:

تعداد ۸۰ واحد مسکونی جهت افراد کم بضائت در ساخت می باشدکه  الحمدالله کار آنها رو به اتمام هست.

*علی نیکبخت نماینده بنیاد علوی و مسول نهاد ابادانی و پیشرفت لنده نیز گزارشی از عملکرد این نهاد را به شرح زیر بیان نمود:

ساخت و احداث چهل چمن مصنوعی در روستاها جهت ورزش و اوقات فراغت جوانان

در حال تهیه چمن مصنوعی شهر لنده

تهیه وسایل خنک کننده برای سالن بزرگ شهر

حمایت مالی از هیات های ورزشی شهرستان

ساخت مسکن محرومین و جوانان در سطح شهرستان به تعداد 80 بصورت مشارکتی با کمیته امداد که به هرکدام 120میلیون تومان بصورت مشارکتی پرداخت نمودند.

ساخت 185واحد مسکن برای افرادی که تحت پوشش نهاد های حمایتی نیستند

توزیع 200 کیسه سیمان و دو تن میلگرد رایگان

توزیع 50 میلیون تومان سیمان بصورت رایگان که اهدا شده و یا  در حال اهدا می باشد .

پرداخت 200میلیون تومان تسهیلات از طرف بنیاد مسکن به افراد واجد الشرایط

به تعداد  150نفر وام تعمیر مسکن به مبلغ 10میلیارد تومان پرداخت شده که اکثرا از قشر جوانان بوده اند.

آموزش و مشاوره قبل و حین و بعد ازدواج و اهدای 210فقره کارت کمک جهیزیه به جوانان

104فقره جهیزیه شامل 5کالای اساسی با مشارکت کمیته امداد و بنیاد مستضعفان اهدا شد.(که در گزارش کمیته امداد نیز مورد شاره قرار گرفت)

پرداخت تسهیلات معیشتی و اشتغالی به جوانان در پنج سال گذشته بیش از 400فقره به ارزش بیش از 35میلیارد تومان

*عیسی محتشم مسول جمعیت هلال احمر شهرستان لنده نیز گفت:

در دو ماه گذشته و طی مدت مسئولیت اینجانب حدود 360 نفر از دوره های آموزشی هلال احمر شهرستان لنده بهرمند شدند.

*افراخته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم رئوس برنامه های بنیادشهید و امور ایثارگران در سال  1402 را به شرح زیر بیان نمودند:

۱- وام‌های خود اشتغالی به تعداد ۳۰ نفر به مبلغ 4میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق بانک صادرات.

۲- معرفی به آموزشگاه‌های آزاد جهت گذراندن دوره‌های کامپیوتر و خیاطی به تعداد ۲۵ نفر برای خانواده های شاهد و ایثارگر.

۳- پرداخت وام ازدواج به تعداد ۲۷ نفر به هر کدام کمک بلاعوض به مبلغ ۴ میلیون و سیصدهزار تومان و همچنین معرفی فرزندان جانبازان به بانک جهت دریافت دو برابری تسهیلات وام ازدواج.

۴- قرارداد با استخر این شهرستان به تعداد ۳۷۰ نفر جهت خواهران و برادران ایثارگران.

۵- کلاس‌های آموزش قرآن برای فرزنذان خانواده‌های شاهد و ایثارگران

۶- اردوی زیارتی و سیاحتی برای دانش آموزان و دانشجویان

۷- برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت جوانان در مورد( اعتیاد تب‌آوری و فرزندآوری)

*رقیه دهقان رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیگر مدیری بود که گزارش عملکرد خود را اینچنین بیان داشت:

تهیه ۷قلم اساسی جهیزیه برای هفت زوج تحت پوشش /طرح اشتغال برای ۴۲نفر به مبلغ چهارمیلیارد و دویست تومان در سال 1401 و پیش بینی مبلغ سه میلیارد و هشتصد میلیون در سال جدید برای ۳۶نفر/ ساخت ۲۵واحد مسکن مشارکتی با بنیاد علوی و ۳۶واحد مسکن معرفی به استان

*عطب الله بیژنی رئیس جهاد کشاورزی هم طی گزارشی گفت:

در یکسال اخیر تعداد  نفر جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عمل معرفی شدند که از این تعداد  42 نفر سهیلات خود را دریافت نمودند.

*سرهنگ روح الله ویسی فرمانده سپاه ناحیه لنده هم در گزارشی بیان داشت:

در سال 1401 تعداد 19 سری جهیزیه شامل همه اقلام در اختیار زوج های جوان قرار گرفت همچنین مبلغ 7 میلیار تومان تسهیلات جهت اشتغالزایی جوانان در نظر گرفته شد که تا کنون 85 نفر شناسایی و به بانکها معرفی شدند

سرهنگ ویسی از عدم همکاری بعضی از بانکها در پرداخت تسهیلات گلایه نمودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: