« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
مسئول هیئت امنای امام‌زاده سید عمادالدین:
مسئول هیئت امنای امام‌زاده سید عمادالدین روستای مونه در شهرستان لنده از ایجاد مجتمع فرهنگی و گردشگری در کنار این امامزاده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفبه نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله نظری اظهار کرد: این مجتمع فرهنگی و گردشگری در زمینی به مساحت از چهار هکتار و زیربنای ۱۸۰۰ متر در حال ساخت است.

مسئول هیئت امنای امام‌زاده سید عمادالدین روستای مونه در شهرستان لنده افزود: در مکان گردشگری سوئیت های اقامتی، آبشار‌های مصنوعی، مسجد، درمانگاه، خانه عالم، کتابخانه الکترونیکی، خانه خادم ایجاد می‌شود.

او بابیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه دیواری به طول ۶۳ متر و عرض ۳۰ متر با ارتفاع ۱۳ متری سنگ و سیمان و بتن‌ریزی شده است، ادامه داد: برای محکم‌کاری ۱۲ حلقه چاه بتونی هفت متری نیز در حیاط این مجتمع ساخته می‌شود.

مسئول هیئت امنای امام‌زاده سید عمادالدین اعتبار هزینه شده برای این طرح را حدود ۲۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای تکمیل مسجد، حرم امامزاده، رواق‌ها، مناره و گنبد حدود ۱۰۰میلیارد ریال دیگر نیاز است.

امامزاده سید عمادالدین، ولی از نسل امام حسن مجتبی علیه‌السلام است و تذکره این امامزاده جلیل‌القدر به‌صورت صحیح و قطعی از کتب قدیم و در کتابخانه‌های بین‌المللی موجود است.

سادات مونه‌ای معروف به سادات هاشمی از نوادگان این امامزاده جلیل‌القدر هستند.

روستای مونه در دامنه کوه سفید و در مسیر کوچ رو عشایر برای ییلاق و قشلاق در مناطق سردسیری کوه سفید قرار دارد.

بقعه متبرکه امامزاده سید عمادالدین (ع) از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) در شش کیلومتری شهر لنده واقع‌شده است.

مجتمع گردشگری در روستای مونه شهرستان لنده ایجاد می‌شود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: