« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
آوای رودکوف؛
جلسه شورای معادن استان در سالن معاونت عمرانی استاندار با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیر کل صمت استان و مدیر کل جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛صبح امروز جلسه شورای معادن استان در سالن معاونت عمرانی استاندار با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیر کل صمت استان و مدیر کل جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان برگزار شد.


حسین پور در این جلسه گفت: شورای معادن استان اختیارات خود را از شورای معادن کشور دریافت می کند، تصمیمات در خصوص معادن استان در این جلسه اتخاذ می شود و همان تصمیمات کشوری است.

 مدیر کل صمت استان با بیان اینکه در استان ۷۰ نوع پروانه بهره برداری معدن وجود دارد که   ۵۴ معدن فعال هستند و مابقی غیر فعال یا در حال تجهیز هستند.

 وی معادن استان را  بر اساس طبقه بندی در طبق اول قرار داد و گفت: در طبق اول سه گروه وجود دارد و در گروه اول  شامل شن و ماسه گروه دوم سنگ لاشه و گروه سوم فسفات و بوکسیت است.


 وی با بیان اینکه بر اساس اختیارات شورای معادن کشور تصمیماتی در خصوص ساماندهی معادن استان اتخاذ می شود، افزود:  معادن انفال است و تمام حقوق آن مربوط به بیت المال است و با پرداخت حقوق به دولت می توانند فعالیت کنند.

 وی افزود: اگر معدنی بیش از ۶ ماه غیر فعال باشد یا حقوق قانونی را به دولت  پرداخت نکند سلب اختیار شده و در اختیار متقاضیان بعدی قرار می گیرد .

 وی با اشاره به اینکه  اگر کسی سلب صلاحیت  شده باشد و در آینده تعهدات خود را انجام دهد معدن فوق در اختیار او قرار داده می شود، گفت : معادنی که در کشور‌ و استان وجود دارد بنابر دلایل خاص تعطیل می شود، اگر‌ معدنی معارض، زیر ساخت نداشته باشد، تجهیزات و یا مخالفت زیستی محیطی داشته باشد تعطیلی مجاز صادر می شود.

 

وی افزود:  نبود جاده دسترسی برای معادن استان به علت نداشتن مجوزات منابع طبیعی از دیگر دلایل تعطیلی معادن است.

در ادامه جلسه و در اولین دستور کار بررسی صلاحیت سلب صلاحیت معادن مورد بررسی قرار گرفت‌.

 در این راستا معدن سنگ و لاشه کمبل دارای سابقه سلب صلاحیت بوده است این معدن در سال ۹۹ به علت عدم نظارت صلاحیت فنی و همچنین عدم پرداخت حقوق دولتی سلب صلاحیت شده بود از طرفی به علت تسویه بدهی معدن بر اساس استخراج اسمی و همچنین  ارائه تعهد در جهت فعال سازی معدن رفع سلب صلاحیت معدن پیشنهاد گردید.


 معاون عمرانی استاندار استان در این راستا گفت: استان بالای ۹۰ درصد جنگل و مرتع دارد و حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی . اولویت قرار داده شود و مجوزات با در نظر گرفتن این شرایط باشد.

 حاجی زاده با بیان اینکه انباشت مجوزات معادن نه تنها سبب حل مشکلات نمی شود بلکه خود سبب معضلاتی دیگر می شود، گفت: معدن کمبل به علت عدم رعایت موضوعاتی و مواردی در سال ۹۹  سلب صلاحیت شده است و باید مشخص شود آیا می تواند برای رفع سلب صلاحیت با اقدامات قانونی اقدام کند یا خیر؟



 در این راستا معدن کمبل موسوی با رای اعضا  رفع سلب صلاحیت شد.

 در ادامه معدن سنگ آهک ناصر آباد تعاونی کاوشگران گچساران به علت عدم راه اندازی معدن بدون مجوز قانونی، عدم بهره برداری و  استخراج سالیانه  به مقدار تعیین شده در طرح مصوب و عدم پرداخت حقوق دولتی پیشنهاد سلب صلاحیت شد.

 یاری نماینده بخش خصوصی یکی از دلایل عدم انجام و فعالیت معادن را معارضات دانست و گفت: خواستار بررسی و رفع معارضات هستیم.

 در ادامه جلسه ۵ معدن استان به علت موارد قانونی سلب صلاحیت شدند این افراد در مزایده های بعدی با درنظر گرفتن شرایط و انجام تعهدات متقاضی فعالیت معدن شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: