« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
جذب هرگونه نیروی انسانی بدون اگهی و آزمون در دستگاه‌های اجرائی ممنوع و خط قرمز ماست...

 

به گزارش اوای دنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری: فرهاد باقرپور در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار داشت: براساس بند 10 ضوابط اجرایی بودجه سال 90 و ماده 50 و 51 و 57 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، به‌کارگیری هرگونه نیروی انسانی چه به صورت قراردادی و چه به صورت پیمانی و رسمی بدون از آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و آزمون استخدامی ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفین به‌شدت برخورد قانونی خواهد شد.
وی علت تاخیر در اعلام نتایج آزمون‌های برگزار شده سهمیه سال قبل را عدم توجه به برخی از ذستگاه‌ها به رعایت دقیق بخشنامه‌های ابلاغی عنوان و اظهار امیدواری کرد: در اسرع وقت با بررسی دقیق و رعایت عدالت نتایج اعلام شود.
باقرپور، اعتماد مردم به نظام اسلامی را سرمایه‌ای گرانقدر دانست و با اشاره به اینکه مردم بیشتر از آنکه از بی‌کاری جوانان خود ناراحت باشند از بی‌عدالتی و تبعیض در به‌کارگیری نیرو رنج می‌برند، گفت: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا در به‌کارگیری نیروی انسانی برابر قانون و مقررات عمل کرده تا حقی از کسی ضایع نشود و اعتماد عمومی مردم آسیبی نبیند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین فراوانی مراجعه کنندگان به استانداری و مهمترین مشکل آنها را بحث اشتغال و آن‌ هم کار در دستگاه‌های دولتی بیان کرد و گفت: در این زمینه براساس قانون محدودیت داریم و در حال حاضر مجوزی برای جذب نیرو وجود ندارد.
باقرپور افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، در طول سال‌های برنامه بر اساس نیاز دستگاه‌های اجرایی هر سال سهمیه‌ای محدود جهت جذب نیرو به دستگاه‌ها داده می‌شود که باید از طریق آگهی و آزمون نیروی مورد نظر خود را جذب کنند.
وی به جوانان جویای کار توصیه کرد از مراجعات موردی به مسئولان مربوطه  استانی و کشوری برای اشتغال خارج آزمون استخدامی خودداری کنند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: هر دستگاهی خلاف قانون و مقررات اقدام به‌جذب نیرو تحت هر عنوانی از قبیل قراردادی، پیمانی و یا رسمی کند، در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و ضمن اخراج نیروهای غیر قانونی، مدیر مربوطه حتی اگر دیگر سمتی نداشته باشد و یا در هر نقطه ای از کشور که مشغول کار باشد به تخلفات اداری معرفی و باید پاسخگوی اعمال غیرقانونی خود باشد.
باقرپور با اشاره به اینکه، استفاده از  نیروهای شرکتی و پیمانکاری در مشاغل اداری و دفتری در دستگاه‌های اجرایی ممنوع و خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: قرارداد دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های پیمانکاری صرفا مربوط به کارهای حجمی نظیر طبخ غذا، فضای سبز و از این قبیل موارد است که دستگاه‌ها از طریق مناقصه در روزنامه‌های کثیر‌الانتشار اقدام به قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری واجد شرایط برای مدت محدود می‌کنند.
به گفته وی، نیروهای شرکتی هیچ‌گونه جنبه استخدامی در دستگاه‌های اجرایی ندارند و به هیچ عنوان تبدیل وضعیت نخواهند شد.
باقرپور تصریح کرد: استاندار در خصوص رعایت عدالت در به‌کارگیری نیرو حساسیت فوق‌العاده‌ای داشته و به هیچ عنوان از تخلف در این موضوع نخواهد گذشت.
این مسئول در رابطه با به‌کارگیری نیرو در شرکت نفت گچساران نیز گفت: بر اساس دستور استاندار، شرکت نفت و گاز گچساران که در گذشته بدون برگزاری آزمون اقدام به جذب نیرو می‌کرد، در سال جاری برای جذب نیروهای مورد نیاز باید از طریق آزمون عمومی اقدام کند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: به مردم شریف و فهیم این استان اطمینان می‌دهیم که هیچ نیرویی بدون آگهی و آزمون استخدامی و به‌صورت غیرقانونی در دستگاه‌های دولتی به‌کار گرفته نخواهد شد.
باقرپور تصریح کرد: مردم می‌توانند هرگونه شکایت یا گزارش خود را در این خصوص به دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری ارسال کرده و مطمئن باشند که مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: