« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
آوای رودکوف:
امروز 24 دی ماه سالروز شهادت سردار شهید قدرت الله رستم پور معاون قضایی تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد است. برای همین مروری بر زندگی و فعالیت‌های این شهید خواهیم داشت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سردار شهید قدرت الله رستم پور متولد 1343 بود و از نسلی که آنها را امام ، از یاران خود نام برده بود .

او در منطقه آتشگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده دیده را باز کرده بود و هستی را تجربه ، اما باور کنیم عشق به اسلام ، اباعبدالله و امام خمینی ،آتشفشانی در وجودش ایجاد کرده بود . وی تنها پسر خانواده بود ،شش خواهر و همسرش هفت گلبرگی بودند که این نگین دردانه و انسان فرزانه ،زینت بخش آنها بود ،هم دیده پدر به جمالش روشن و هم کتاب وجود مادری با وی معنی پیدا می کرد . آنگاه روانه مدرسه شد تا بیاموزد،ساده و بی آلایش ،طفلی گریز پا اما صبور ،کنجکاو،نکته سنج و در عین حال منظبط و منظم بود. تا سال سوم ابتدایی این قناری نغمه خوان برشاخه های نارون وجود پدر و مادر در زادگاهش درس می خواند ولی چهارم و پنجم ابتدایی در روستای سرآسیاب و دوران راهنمایی را در شهر لنده سپری نمود . دوران متوسطه را در گچساران و دهدشت به پایان رسانید و از دانش آموزان موفق و نمونه بود . ادب و اخلاق و متانت و بردباری اش ،زبانزد عام وخاص بود .

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه در آمد . سرانجام عشق به امام و علاقه شدیدش به نهاد مقدس سپاه پاسداران سبب شد وی به خیل سبز پوشان و آیات سبز تفکر حضرت امام ،بپیوندد.

سال 1361 این سبز پوش سرخ انجام و این یاس شقایق شده و خاکی افلاکی به عضویت رسمی سپاه کهگیلویه در آمده و با توجه به تعهد ،اخلاص،دلسوزی و کارآمدی که در وجود او بودو همچنین دقت در حفاظت از بیت المال ،بهعنوان مسئول تدارکات سپاه پاسداران مشغول و به عضویت شورای فرماندهی سپاه آن شهرستان در آمد . علاوه بر آن روح قانون مداری و انضباط اداری ، رفتار سنجیده و ادب وجودی وی باعث شد که مسئولیت دفتر قضایی سپاه شهرستان را عهده دار شود . آنچنان خوش درخشید و خلاقیت و ابتکار از خود نشان داد که بع معاونت قضایی تیپ 48 فتح منصوب گردید. رستم پور انسانی مقید ،متشرع ،عامل به فرایض امر به معروف و نهی از منکر بود . در همین رهگذر در دوران جوانی اقدام به ازدواج نمود که حاصل این پیوند مقدس ،یک پسر و دو دردانه دختر می باشد که رسالت بر دوش پدرند و زینبان انقلاب عاشورای ایران ..

در عملیات های متعددی دل را به دریا زد و خود را به آتش ، در سنگر و خاکریز ،مهر بر سجاده دل نهاد و نماز عشق اقامه کرد . در جای جای جبهه در لهیب آتش و خون اذان رهایی سرداد. در عملیات های پیروزمندانه و غرور آفرینی مثل : بدر ،کربلای 1-4-5 شرکت غعال داشت و سرانجام در سال  65/10/24 به وسیله هواپیماهای عراقی هدف قرار گرفت و جان به جان آفرین تسلیم و خلعت سرخ سعادت پوشید و بهشت برین را برگزید.روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: