« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
فرهنگی لنده ای در آیین اختتامیه سوگواره تعزیه:
کورش محمدی از فرهنگیان و هنرمندان شهرستان لنده در آیین اختتامیه سوگواره تعزیه استان که به میزبانی شهرستان لنده برگزار شد به بیان مطالبات مردم از مسولان پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،کورش محمدی از فرهنگیان و هنرمندان شهرستان لنده در آیین اختتامیه سوگواره تعزیه استان که به میزبانی شهرستان لنده برگزار شد در بخشی از سخنان خود به بیان مطالبات مردم از مسولان پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود به اهمیت تعزیه و جایگاه تعزیه خوانی پرداخت و گفت: در تعزيه‌خواني بايد مراحل را گام به گام طي کرد به‌گونه‌اي که در اين سلسه مراتب بازيگران تعزيه‌خوان دلشان را پاک کرده و در هر مرحله ظرفيت امام‌خواني را در خود تقويت کنند.


محمدی افزود:تعزیه تنها نمایشی است که در آن سیر پلکانی سنی وجود دارد و تا کسی طفل خوانی نکند به جوان خوانی نمی رسد و تا کسی عاقله خوانی نکند ؛ امام خوان نمی شود و تا امام خوان نباشد تعزیه گردان و مرشد نمی شود و اگر هم شود خوب نمی شود و پایه انها قوی نخواهد شد.

مسول انجمن قلم شهرستان لنده اظهار داشت:تعزيه‌خوانان با نمادها و رنگ‌های متفاوت و شبه نظامی ، فضايي را ايجاد مي‌کنند که بيننده با آن احساس همزادپنداري کند به‌گونه‌اي که خود را در صحنه کربلا مي‌بيند و دوباره اين واقعه براي او زنده مي‌شود و به همين دليل مطالعه متون ديني، استفاده از منابع معتبر ديني و مشورت با کارشناساني که در اين زمينه مطالعه داشته‌اند مي‌تواند مطالبي را که بدون سند و منبع مشخص وارد تعزيه شده است را حذف و واقعه صحيح را در جهت ترويج درست فرهنگ عاشورايي در جامعه ترويج دهد.

ایشان در ادامه خطاب به فرماندار شهرستان لنده گفت: اقای فرماندار ولا دیگر خجالت می کشیم از بسکه گفتیم فرهنگسرای شهرستان لنده چه شد و یکبار نیز در پایگاه خبری اوای رودکوف نیز گفتیم که بذر فرهنگسرای لنده بعد از 2000 روز هنوز جوانه نزد!!!

کورش محمدی در ادامه اظهار اظهار داشت :تعیین تکلیف فرهنگ سرای لنده ؛ ساختمان نیمه کاره رها شده ی دانشگاه پیام نور شهرستان که دانشجویان و اساتید انها قریب به یک دهه چشم انتظار تکمیل ان می باشند و پل و جاده تراب از مهمترین مطالبات جامعه هنری و مردم این شهرستان می باشند که امیدواریم فریاد مظلومیت ما را مسولان بشنوند و شما نیز ضمن پیگیری اینها را به گوش مسولان استانی و کشوری برسانید.

بیشتر بخوانید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: