« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
به قلم: عبدالکریم برزگر
استمدادجوان کارآفرین لنده ای از مسئولین جهت آب لوله کشی و جاده مناسب برای تداوم طرح دامپروری و کشاورزی خود در روستای محروم گه گه احمد!
پایگاه خبری آوای رودکوف-عبدالکریم برزگر:امروزه، شهرها به سبب برخورداری از امکانات اولیه زندگی و رفاه نسبی و عدم تصمیم گیری به موقع مسئولین  در رسیدگی به روستاها و فقدان زیر ساختها، باعث مهاجرت بی رویه روستانشینان به شهر شده است.


زندگی ماشینی علیرغم رفاه و اسایش نسبی مردم، حلاوت و شیرینی خاص روستا را ندارد اما باعث تخلیه روستاها شده ،بنحوی که اکثر روستاهای  تابعه خالی از سکنه شده اند.

هوای مطبوع و دلنشین روستا،زندگی بدون دغدغه و بدور از هیاهو، دور همی و روحیه شادی و نشاط حاکم بر ان، هنوز طرفداران خاص خود را دارد .

در همین راستا، مهاجرت معکوس به بعضی از روستاهای محروم کلیک خورده است.

روستای گه گه احمد،از توابع بخش لنده، با وجود محرومیتهای عمیق از جمله فقدان آب آشامیدنی و جاده آسفالته، مصداق کامل و بارز اقتصاد مقاومتی است.

آقای مالک کرمی از کارمندان خوشنام شبکه بهداشت و درمان لنده، با وجود مشغله کاری اما بدلیل عشق به  روستا، با راه اندازی کارگاه دام سنتی با حمایت بنیاد علوی، زمینه مهاجرت معکوس به روستا را فراهم نموده است.

بازگشت خانواده پس از مدت طولانی سکونت در لنده  به روستای قبلی، برای والدین چنان مفرح و نشاط آور است که با هر مراجعه و سرکشی از آنان، با دعا و رضایت خاطر وی را بدرقه می نمایند .


گرچه برگشت به روستا و دید و بازدیدهای موقتی در هر شهری مرسوم می باشد لیکن کار آقای کرمی در راه اندازی پرورش دام سنتی در روستای فاقد امکانات و زیر ساختها  که نمونه بارز اقتصاد مقاومتی می باشد جرات و جسارت و ریسک  بالایی را می طلبد .

  از مسئولین ذیربط انتظار می رود:

که جهت به ثمر نشستن این کارگاه و ایجاد روحیه مضاعف کارآفرین  برای  ادامه کار و سکونت دائم در روستا، از هیچ کوششی در جهت برخورداری روستا از آب آشامیدنی و راه آسفالته دریغ ننمایند .

پر واضح است که راه اندازی چنین کارگاههایی  در مناطق محروم که نهایتا تولیدات دامی آن شامل همه اقشار جامعه می شود ضرورت خدمت رسانی  را دو چندان کرده است.

باشد که این فتح بابی باشد تا جوانان جویای کار ،به جای سرازیر شدن  به استانهای گرم همجوار ،به کار و تولید در شهر و روستای خود مشغول شوند .





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: