« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
درنشست مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران اموزشگاهای آزاد هنری استان کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت:
نشست مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیر کل ارشاد اسلامی استان و مدیران اموزشگاهای آزاد هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نشست مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیر کل ارشاد اسلامی استان و مدیران اموزشگاهای آزاد هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

دکتر درخشان:بیشترین دغدغه مدیران آموزشگاههای ازاد هنری کمبود منابع و اعتبارات مالی است/دکتر اسماعیلی :بخش خصوصی روی پای خودش بایستد

بیشترین دغدغه مدیران آموزشگاههای ازاد هنری کمبود منابع و اعتبارات مالی است.

در ابتدای این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی سخنانی گفت:از مشکلات آموزشگاههای آزاد هنری استان  بی خبر نیستم ؛ مشکلات زیادی وجود دارد اما در کنار این کمبودات  یکی از ویژگی های هنرمندان ما اینست که از حق خود می گذرند تا فرزندی از استان از آموزش هنر محروم نماند.

دکتر امین درخشان با تقدیر از مدیران آموزشگاههای استان و ابتکار و خلاقیت آنها گفت: از هر گونه همکاری با انها در سطح استان و ختی کشور در جهت ارتقاء بیشتر آنها دریغ نخواهم ورزید.

وی افزود: بیشترین دغدغه هنرمندان و مدیران آموزشگاههای استان در حوزه تسهیلات و مسائل اقتصادی است .

درخشان اظهار داشت:یکی از مشکلاتی که من خودم بررسی کردم و یک تفاوت اساسی بین استان ما و 30 استان دیگر کشور، در حوزه توجه به کسب و کارهای فرهنگی و هنری است که شخصا دیدم و متوجه شدم که در استان ما و در بانکها و دستگاههای مرتبط با اشتغال کسب و کارهای هنری را به رسمیت نمی شناسند و باور ندارند  که بخشی از آن متوجه ما بود که در حوزه ارشاد چیزی به نام کارگروه اشتغال نداشتیم که اخیرا آن را فعال نمودیم و اعلام کردیم که ما هم کسب و کار فرهنگی و هنری داریم و  توانستیم سال گذشته بخش ناچیزی از اعتبارات مربوطه  را دریافت نماییم.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان تصریح کرد ؛ 62 میلیار تومان تسهیلات برای کار گروه اشتغال حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیش بینی شد که البته هنوز پرداخت نشد و بستگی به شرایط اقتصادی دولت دارد که امیدواریم از این طریق بخشی از مشکلات حل گردد.

امین درخشان در ادامه با بیان اینکه بخشی از مشکلات ما مشکلات ساختاری هست خطاب به دکتر اسماعیلی گفت:میدانیم که شما در تغییر ساختارها دارید کارهای اساسی انجام می دهید اما هنوز بانکها نپذیرفتن که آموزشگاههای ازاد هنری نیاز به تسهیلات دارند که این مهم مستلزم یک نگاه حاکمیتی و ملی هست و نکته دوم اینکه کارگروه اشتغال وزارت یک سهمی برای استانها و خصوصا استانهای محروم بگیرند که انتظار داریم حضرتعالی این مهم را پیگیری بفرمایید.

درخشان در پایان اظهار داشت:در بخش هنر کارت ما تلاش خواهیم کرد که فرایند قانونی ان را کوتاه کنیم اگرچه بخشی از این فرایند کشوری هست.

دکتر درخشان:بیشترین دغدغه مدیران آموزشگاههای ازاد هنری کمبود منابع و اعتبارات مالی است/دکتر اسماعیلی :بخش خصوصی روی پای خودش بایستد

بخش خصوصی روی پای خودش بایستد

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی با اظهار خرسندی از حضور خود در جمع هنرمندان استان گفت: یه مقدار خلط مباحث وجود دارد در بحث آموزش های هنری ما دو وجه را داریم: یکی بحث حمایت دولت از استعدادهای ورزشی هست که بحث عمومی ان می باشد. طرح هایی ما داشتیم بنام طرح آموزش رایگان هنر که در سال قبل چیزی حدود 72هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم و برای امسال نیز این طرح را اجرا خواهیم کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استانهای هدف ما می باشد

دکتر اسماعیلی گفت: وجه دوم  که بخش خصوصی هست دولت اینجا فقط سیاستگذار هست و ناظر و قرار نیست مجددا دولت ورود کند و حمایت نماید و اگر قرار بر حمایت دولت باشد که این نشد بخش خصوصی.

وی افزود:باید افق نگاهمان را بالاتر ببریم و باید به سمتی برویم که بخش خصوصی خودش توانمند شود و روی پای خود با ایستد و از این چسبندگی مفرط به بدنه دولت خودش را جدا کند.

ایشان در ادامه گفت:ما یک بسته ای را در قالب تحول در بخش اموزش  در دو بخش اموزشگاهای آزاد هنری و دیگری هنرستانهای هنری زیبای تهیه کردیم که هر کدام بصورت مجزا دارد پیگیری می شود.در بحث آموزشگاههای ازاد هنری باید عرض کنم که این اموزشگاهها هیچگونه استاندارد اموزشی ندارند به همین خاطر سازمان فنی و حرفه ای ورود کرده است و مطمئنا اگر ما بتوانیم روی پای خود با ایستیم فنی و حرفه ای دخالت نخواهد کرد.لذا ما برای اولین بار داریم استانداردهایی را تهیه می کنیم بر نامه هایی در دست اقدام داریم که انشالله منجر به صدور مدارک معتبر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: