« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
براساس گزارش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد:
براساس گزارش اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد اختلاف دمای گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه روز گذشته ۲۲ درجه سانتیگراد بود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، درحالی که مردم شهرستان های سردسیری بویراحمد، دنا و مارگون دیشب و بامداد امروز هوای کاملا زمستانی را تجربه کردند و بیشتر شهروندان برای گرم کردن خانه های خود از بخاری استفاده کردند اما هوای بهاری و تابستانی برخی شهروندان ساکن شهرستان های گچساران، بهمئی و کهگیلویه را ناچار به روشن کردن کولر و پنکه برای خنک کردن خانه کرد.

اختلاف ۲۲ درجه‌ ای دما در ۲ نقطه پایتخت طبیعت ایران

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شبانه روز گذشته اقلیم چهار فصل در دمای هوای مناطق گرمسیری و گرمسیری استان نمایان شد گفت: شهر مارگون با ۵ درجه سانتگیراد سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته بود.

ولی بهره مند افزود: بامداد امروز حداقل دمای هوای شهرهای سردسیری یاسوج و سی سخت به ترتیب ۶.۶ و ۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی بیان کرد: کمینه دمای هوای شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در بامداد امروز در دوگنبدان ۱۱.۲، دهدشت ۹.۲، امامزاده جعفر ۱۰.۸، لنده ۱۳ و لیک ۱۶.۳ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گرمترین ساعت های شبانه روز گذشته در لیکک ۲۷ و لنده ۲۶ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی تاکید کرد: حداکثر دمای شبانه روز گذشته در یاسوج ۱۹،سی سخت ۱۷،دوگنبدان ۲۶،دهدشت ۲۶،امامزاده جعفر ۲۶.۶ و و مارگون ۱۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند خاطرنشان کرد: وضعیت دمای هوای استان در شبانه روز آینده شاهد تغییرات محسوسی نخواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت ایران یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

کهگیلویه وبویراحمد از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

این استان سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌است.

سی سخت با ارتفاع ۲ هزار و ۲۵۰ متر از سطح دریا از مرتفع ترین نقاط شهری کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود، بلندترین نقطه در این استان قله دنا واقع در شهرستان دنا با ارتفاع چهار هزار و ۴۰۹ متر و پست ترین نقطه آن چره زن در جنوب غربی بی بی حکیمه در شهرستان گچساران ۱۹۷ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: