« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۳۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
نورعلی کاظمی فعال اجتماعی لنده؛
همه کاندیدهای کهگیلویه بزرگ که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شده برای بنده حقیر محترم و ارزشمند هستند اما هیچ یک از این نامزدها برای اینجانب سردار هاشمی پور نخواهد بود و شهرستان‌های چهارگانه بی‌نام و نشان حاجی عدل در هیچ جای کشور شناخته شده نیستند.

کهگیلویه بزرگ بدون از حاج عدل در هیچ جای کشور شناخته شده نیست

پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکوف- نورعلی کاظمی : انتخابات تجلی اراده افراد بر سرنوشت خویش است، افرادی که احساسِ بودن می‌کنند و احساس می‌کنند موجودی موثر در سرنوشت جامعه خویش‌اند. همه افراد در سرنوشت جامعه خویش دخیل اند (كلُّكم راعٍ وكلُّكم مسؤولٌ عن رعيتِهِ).

روز انتخابات روزِ مردم است و میداندار اصلی و صحنه گردان اصلی در انتخابات مردم هستند و گره گشای تمام مشکلات کشور انتخابات می‌باشد. در انتخاباتی که مردم کاملاً دخالت مستقیم داشته باشند و آگاهانه و آزادانه گزینش نمایند، می‌توان استواری پایه‌های حکومت را شاهد بود. مقبولیت مردمی ضمانت اجرایی مشروعیت اسلامی است و حکومت حضرت علی علیه السلام گواه راستین است که هرگاه مردم در حکومت سهیم نباشند موفقیت حاصل نخواهد شد.

ابرمردی که ۲۵ سال تماشاگر امر حکومت بود و حقیقت مغلوب را بر فریب غالب نظاره می‌کرد، برای او حکومت مهم نبود، اجرای فرمان الهی مهم بود که می‌فرمود خداوند از علما و دانشمندان پیمان گرفت که در برابر ظلمِ ظالم و گرسنگیِ مظلوم ساکت ننشینند، او که معتقد بود هرگاه فقیر از در وارد شود ایمان از پنجره بیرون می‌رود، هم به معاد می‌اندیشید و هم به معاش، معاش را ابزاری می‌دانست برای ایمان به معاد، بر خلاف آنان که تنها به یک جنبه می‌نگرند و از جنبه دیگر غافل می‌ مانند. اما امروزه از چه ملاک‌هایی برای رسیدن به قدرت استفاده می‌شود. چه بسیار کسانی که با استفاده ابزاری از واژه‌های مقدس و فریبنده  بر کرسی صدارت تکیه می‌زنند و روش‌های علمی و تخصصی را در خدمتِ تبلیغات گسترده خویش قرار می‌دهند و با انگشت‌نمایی رویِ مسئله‌ای خاص و زودگذری به استقبال احساسات مردم رفته، احساسات را ماورای تعقل و اندیشه قرار می‌دهند.

برای حال بهشت نقد می‌آفرینند، اذهان را می فریبند و فردای موعود را به عبارت زیبنده و فریبنده‌یِ هر چه پیش آید خوش آید ما که خندان می رویم؛ ترویج و توجیه می‌کنند. من که امروزم، بهشتِ نقد حاصل می‌شود وعده‌ی فردایِ زاهد را چرا باور کنم، از طرفی عده‌ای دیگر با وعده وعیدها و ساختن مدینه فاضله به قدرت می‌رسند، به وضع موجود اعتراض می‌کنند، انقلابی می‌شوند اما بعد از تکیه بر اریکه قدرت محافظ کار می‌شوند، تسلیم وضع موجود می‌شوند و حقیقت را فدای مصلحت می‌کنند و کار یهود را به یهود واگذار می‌کنند و کار مسیح را به مسیح، شیفتگان خدمت نیستند بلکه تشنگان قدرتند و حافظ موقعیت و منافع خویش‌اند.

امروزه اگر شعار شایسته سالاری می‌دهیم آیا شایسته سالاری را منحصرا در وجود و احوال شخص جستجو می‌کنیم یا در وابستگی به دیگران؛ آیا به حق توجه می‌شود یا به فرد، آیا افراد را با حق می‌سنجیم یا حق را به افراد، آیا ملاک‌هایی مانند علم و عدالت، شجاعت و کفایت لحاظ می‌کنیم یا وابستگی فلان شخصیت حقیقی یا حقوقی را، اگر عادلانه بیندیشیم باید میزان تخصص و قوایِ فرد را معیار قرار دهیم نه میزان وابستگی‌اش را به فلان جناح و طبقه خاص.

آری اگر خدا را بر خط، حقیقت را بر مصلحت، تخصص را بر سیاسی کاری تعهد را بر محافظه‌کاری، آزادگی را بر بندگی خدایان و عقیده را بر سلیقه ترجیح دهیم می‌توانیم ادعا کنیم که به نظام مردم سالاری و اصل شایسته سالاری معتقدیم. حال اگر آبادانی و پیشرفت شهر و جامعه خود را می‌خواهیم باید فارغ از گرایش‌های افراطی و تفریطی جناحی و سلیقه‌ای، قومی و نژادی به انتخاب گزینه برتر برویم و تاب و تحمل عقاید و سلایقِ مختلف را داشته باشیم و هر کس را با هر دیدگاهی، صاحب ارزش و کرامت بدانیم. از خدا سعه صدر و تحمل عقاید مخالف را طلب نماییم و برای رای مردم نهایت ارزش را قائل باشیم و رضایت خداوند را بر رضایت مردم ترجیح دهیم.

و اما مطلب آخر؛ جمهوری اسلامی ایران وابسته به انتخابات است و بنا به ضرورت و اهمیت موضوع و به جهت رفع مشکلات و حفظ ارزش‌های نظام اسلامی، وظیفه هر شخص اعم از مسئول و غیر مسئول است که مخاطبان خود را به پای صندوق‌های رای دعوت کنند و تنور انتخابات را گرم نمایند.

همه کاندیداهای کهگیلویه بزرگ که توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند برای بنده حقیر محترم و ارزشمند هستند اما هیچ یک از این نامزدها برای اینجانب سردار هاشمی پور نخواهد بود و شهرستان‌های چهارگانه بی‌نام و نشان حاجی عدل در هیچ جای کشور شناخته شده نیستند، لذا از همه نامزدهای عزیز و ارجمند و هواداران محترمشان تمنا دارم بنده حقیر را به حمایت از هیچ یک از کاندیداهای موجود کهگیلویه بزرگ دعوت به همراهی و حمایت نکنند! مردم خودشان فهیم و بصیرند، بگذارید خودشان فردِ اصلح را انتخاب کنند.

خدایا به همه ماها قدرت، فکر، بصیرت و معرفت عطا فرما تا در فضایی آزاد، قلبی پاک و عاری از اغراض و امراض به انتخاب گزینه برتر برویم و فردی را به مجلس بفرستیم که منافع عمومی را بر منافع شخصی و فردی مقدم بدارد و وامدار مردم باشد نه وامدار لیدرهای منفعت طلب و اسپانسرهای مالی.

خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خوشنود باشی و ما رستگار

ارادتمند نورعلی کاظمی

آنچه خواندید از سری یادداشت های مخاطبان این پایگاه خبری است و انتشار آن به معنای تائید تمام یا بخشی از آن نیست. شما هم می‌توانید با ارسال مطلب خود، این یادداشت را تایید یا نقد کنید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
اندیشه
|
Netherlands
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
1
1
انصافا مردی.
مردی ثابت قدم، متعهد، پاک، صادق و وفادار.
درود بر شرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
1
1
آخ سی حاجی عدل، آخ سی خدای حاج عدل که مظلوم است اما سربلند، حاج عدل محبوب‌ترین فرد سیاسی این روزهای کهگیلویه است، حاج عدل تنها یک نام و یک شخص نیست حاج عدل یک جریان است
بیغش سرآسیابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
1
1
ان اکرمکم،عندالله،اتقاکم

حاج عدل و سایر کسانی که ظاهرا خواص هستند، مثل بقیه مردم هستند،و هیچ برتری بر بقیه ندارند.

کهگیلویه با نام شهدا و بزرگان و مصلحلان و ادیبانش،شناخته میشود.

چه بسیارند،کسانی که در گمنامی تمام،جز ابرارند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: