« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
یاداشت سیاسی به قلم کریم افتخاری؛
نگاه به مسئله انتخابات پیش‌رو نیز با این زاویه دید نشان می‌دهد در این فرآیند است که دقیقا مصداق «از ماست که بر ماست» تحقق عینی پیدا می‌کند...

پایگاه خبری آوای رودکوف-کریم افتخاری:قرن‌ها پیش ناصر خسرو قبادیانی در ابیاتی نغز و شیرین داستان عقابی را روایت می‌کند که با تیر یک شکارچی نهایتا زخمی می‌شود و وقتی که به با دقت به تیر نگاه می‌کند، پر‌های خود را در سر تیر می‌بیند و می‌گوید که «از ماست که بر ماست». این مثل اما هم‌چنان ادامه دارد و انسان‌ها بیش از پیش با این حقیقت آشنا شده‌اند که آن‌چه در انتظارشان است به دست خود آنها پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی می‌شود.

از ماست که بر ماست!

در برخورد با مسائل سیاسی روز هم دقیقا این‌چنین است؛ انسان باید انتخاب کند که می‌خواهد تا چه آینده‌ای داشته باشد و چه سرنوشتی برایش رقم بخورد و البته این انتخاب است که انسان را از سایر خلایق متمایز می‌سازد. جالب است که دقیقا اهریمنان زمان نیز دست بر روی این ویژگی ممتاز بشری گذاشته‌اند و سعی دارند تا این حق انتخاب را از انسان جدا کنند تا نهایتا انسان را بنده و برده مطامع خود، دستورات و فرامین خود قرار دهند.

نگاه به مسئله انتخابات پیش‌رو نیز با این زاویه دید نشان می‌دهد در این فرآیند است که دقیقا مصداق «از ماست که بر ماست» تحقق عینی پیدا می‌کند؛ بدین معنا که چه خوب چه بد تا به اینجای مسیر این مردم بوده‌اند که با انتخاب‌های خود مسیر حرکت کشتی انقلاب اسلامی را تعیین کرده‌اند

نگاه به مسئله انتخابات پیش‌رو نیز با این زاویه دید نشان می‌دهد در این فرآیند است که دقیقا مصداق «از ماست که بر ماست» تحقق عینی پیدا می‌کند؛ بدین معنا که چه خوب چه بد تا به اینجای مسیر این مردم بوده‌اند که با انتخاب‌های خود مسیر حرکت کشتی انقلاب اسلامی را تعیین کرده‌اند و بنابراین حتی اگر که نسبت به حرکت و مسیر طی‌شده انتقادی دارند و ناراضی هستند باید در صحنه انتخابات و با حضور مجدد خود این انتقاد را نشان دهند و مسیر حرکت را تصحیح کنند. اما در مقابل قهر کردن با صندوق‌های رأی به معنای زایل کردن حقیست که بخاطر داشتن آن انسان‌های بسیاری از زمان مشروطیت تا انقلاب اسلامی مبارزه کرده و بعضا جان خود را در این راه فدا کرده‌اند.

نگاهی به سیره و رفتار سیاسی مقام معظم رهبری نیز نمایانگر این حقیقت است که ایشان نسبت به انتخابات پر‌شور با حضور حداکثری مردم و هم‌چنین حمایت از منتخب مردم و صیانت از آرای مردم همواره تأکید داشتند و نسبت به مکر و فریب دشمنان بار‌ها هشدار داده‌اند.

مقام معظم رهبری در بیاناتی پیرامون این مهم می‌فرمایند: «حضور مردم یکی از آن عناصری است که دشمن را ناکام می‌کند. اینکه ما تکیه می‌کنیم، تأکید می‌کنیم، اصرار می‌ورزیم بر اینکه مردم همه شرکت کنند در انتخابات و من بارها این را قبلاً گفته‌ام که حتی آن کسانی که نظام را قبول ندارند، برای حفظ کشور، برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند. ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، عیبی ندارد اما انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است، مال نظام جمهوری اسلامی است. همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند، اصل انتخابات حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و رأی دادن آنها است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: