« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
در حاشیه نمایشگاه عکس های دیده نشده از دوربین حاج یدالله حجازی پور عنوان شد؛
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: صنعت عکاس اتفاق بزرگی رقم زد و مردم با استفاده از عکس‌های گذشته با رشادت‌های مردم قبل از انقلاب آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف،نمایشگاه عکس های دیده نشده از دوربین حاج یدالله حجازی پور اولین عکاس بازار یاسوج از دهه ۴۰ الی دهه ۹۰ از سوی اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مجلس خبرگان رهبری در نگارخانه باران یاسوج برپا شد.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: روزی که عکس نبود مردم در خاطرشان تصویر هارا ضبط می کردند ، صنعت عکاسی اتفاق بزرگی را رقم زد که خاطره هایی که محو می شدند به لطف این صنعت برجا ماندند.

آیت‌الله ملک‌حسینی؛صنعت عکاسی اتفاق بزرگی را رقم زد

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه در کنار تاریخ کتبی و شفاهی عکس ها یک به یک تاریخ مصور هستند و شاید گویا تراز تاریخ کتبی و شفاهی باشند اظهار داشت : در تاریخ کتبی گاهی بعضی امور را می‌شود نوشت که واقعیت ندارد،و در تاریخ شفاهی هم گاها مفاهیمی از ذهن و بسیاری از دست می‌روند .

آیت الله ملک‌حسینی افزود : اما در تاریخ مصور یک اتفاق بزرگ رقم زده می‌شود و آنچه رخ داده به نمایش گذاشته می شود ، البته خدا کند بشر انطور که در گفته ها و نوشته ها دست می برد دیگه در تصویرها دست نبرد.

وی خاطرنشان کرد: این عکس ها بسیاری خاطرات را زنده می‌کند و خاطرات را برای ماهایی که در این راهپیمایی‌ها شرکت می کردیم و احساس می کنم خاطره انگیزی این مسئله فقط برای ماها نیست .

آیت‌الله ملک حسینی با اعلام اینکه بچه‌های نسل جدید اگر که بیایند و این عکس ها را ببیند گرچه خاطره ندارند اما اثر یک خاطره بر نهادشان گذاشته می شود اضافه کرد: تصویر پدرانشان ، عموها، دایی ها ،خاله و عمه هایشان را می بینند که با رشادت و مردانگی یک اتفاق بزرگی بنام انقلاب را رقم زدند بدون شک باید پاسداری شود از این رخداد بزرگ و ثبت خاطرات و رخدادهای تاریخی برای حفظ درک ، فهم و رشد نسبت به اینده موثر است.

وی اضافه کرد: خدا رحمت کند مرحوم آقای حجازی را که اثار خوبی را برای نسل های اینده به یادگار گذاشت،خوشحال شدم که فرزندان مرحوم حجازی این میراث را حفظ کردند ،خدا کند ایندگان هم میراث داری کنند .

نماینده خبرگان رهبری در استان گفت: طبیعتا اگه ثبت این عکس ها در گذشته برای امروز خاطره است ، امروز هم برای آینده همین ویژگی را خواهد داشت، اما به روز بودن انسان این است که نه به خاطره های گذشته فکر کند و نه به اینکه خاطره ای برای اینده خواهند بود .

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی یادآور شد : انسان باید هر روز احساس کند روز زندگی ،نشاط ، دینداری و سیر به سوی خداوند متعال است انتخاب کند ان حرکت را و به وظیفه انسانیش عمل کند .

وی افزود : اینکه انسان در رسالت خود حفظ خاطره ها برای اینده گان را در نظر دارد یا نه بحث دیگری است ،اما بداند تصویر او را اگر دوربین ها هم نگیرند ،اما فرشتگان تصویش را برای قیامت او ثبت و ضبط خواهند کرد.

گفتنی است؛ قراربود که نمایشگاه تا ۲۳ بهمن ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب دایر باشد اما به جهت استقبال شدید مردم و هنرمندان این نمایشگاه تا ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ تمدید و دایر است .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: