« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
سیاسی؛
می‌خواهیم مقابل مظلوم نمایی‌ها و کنایه ها و تحریک هایی که بر روح و روان جوانان مظلوم کهگیلویه بزرگ می‌رفت بایستیم و ندای تحول خواهی جوانان برای عبور از جریانی را بدهیم که با جمله «نَـــه بَـــی خــــِمُونـــه» بین مردم دیوارها کشیدند.

عبور جبهه تحول خواهی کهگیلویه بزرگ از گفتمان پوسیده « نَه بای خِمونِه»

پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکـــوف ؛ جبهه مردمی و رسانه ای تحول خواهی کهگیلویه بزرگ | تشکیلات سیاسی سید محمد موحد با شعار بازگشت عزت در دور یازدهم به صحنه انتخابات آمدند و ادعا داشتند که به دنبال عزت آفرینی و سربلندی برای تمام مردم کهگیلویه بزرگ هستند اما خیلی طول نکشید که طی مدت کمتر از دوسال، گفتمان سیاسی عزت عملأ شکست خورد و مردم کهگیلویه نه تنها عزتی ندیدند بلکه ذلت خود را به نظاره نشستند!

گروه های تبلیغاتی انتخاباتی نماینده فعلی کهگیلویه پس از انتخابات ۹۸ اما خودشان پا برجا ماندند و نام عزت‌ مداران را بر خود و هم کیشانشان گذاشتند و کم کم این گروه انحصاری شد و عزت به جمع اندکی محدود شد و مردم از زیر بیرق این نام خارج شدند. عزت از واژه‌ای عام به واژه‌ای انحصاری و مخصوص طرفداران نماینده خاتمه یافت.

گروه تبلیغاتی عزت مداران پس از انتخابات به شدت فضای مجازی هر چهار شهرستان را رصد کرده و همانند یک گارگروه تشکیلاتی میزان وفاداری اعضای خود را مدام بررسی می‌کردند. هر کسی که در فضای مجازی نقدی را لایک کرده بود و حتی پاسخ منتقدی را می‌داد از سوی گردانندگان تیم تشکیلاتی توبیخ و از سوی سایرین سرزنش می‌شد اما کسی برای تندروی های تیم خودی نقدی نداشت.

عــزت مداران و حامیان تشکیلاتی‌شان جامعه را به دو دسته عزت مداران و مخالفان تبدیل کردند و در هر اداره و دستگاهی برچسب منحوس قومیتی با ما نیست یا اصطلاحأ «نَه بَی خمونه» شنیده می‌شد و این روند مسموم که از سوی مردم به شدت مطرود بود، کم کم به یک عادت معمول تبدیل شد و قصه این رفتار تلخ در هر کوی و برزنی شنیده شد.

مسیر انحصارطلبی و حس خودبرتربینی و کلیشه‌های قومیتی تنها به اینجا هتم نشد و اندک اندک کار فراتر رفت تا جایی که در گروه های مجازی انحصار رخ داد و آستانه صبر و تحمل‌شان پایین آمد و هرگونه نقد به مدیران وابسته به تشکیلات را بر نتابیدند و هر کسی در هر زمینه‌ای انتقاد می‌کرد همه عزت مداران موظف بودند به فرد منتقد بتازند و بتوپند. سیاهی لشکرهای مجازی با اسامی فیک و با شماره‌های غیرمعمول، همانند ریگ‌های کف بیابان به مننقدان می‌باریدند تا به هر نوعی که می‌شود، منتقد را ساکت کرده و نقد را در نطفه خفه کنند. جالب این است که عزت مداران، خود و حامیان قسم خورده کمپین خود را به نام جوانان نخبه و مستعد قلمداد کرده و مخالفین را شایسته هر لقبی میدانستند!

عزت مدارن برای نام می جنگیدند و مخالفین خواسته‌ای داشتند که از قطار همراهی شان پیاده شدند و هر کس از زیر این بیرق خارج میشد شایسته توهین ها و سرزنش ها بود و حریم خصوصی اش باید برملا می‌شد که‌ فلان فرد چه خواسته ای داشته و اصولأ چرا فلانی نقد دارد؟ نقد از جامعه رخت بر بست و صدای منتقد باید به سکوت می‌رسید، چون صدای منتقد، مخالف خط و مشی تشکیلات عزت مداران بود.

اکانت های فیک توئیتر و اینستاگرام از راه رسیدند که پاسخ دهند و مردم در جایگاهی نبودند که کسی خود را پاسخگو بداند‌. جوانان نظاره گر تبعیض‌ها در دادن امتیازات شخصی بودند و کارهای عمومی نیز یکی پس از دیگری تعطیل شد چون اولویت تشکیلات نبودند و به قول خودشان اولویت، توسعه نیروی انسانی و انتصاب مدیران خودی بود. مدیرانی که کسی حق نداشت نقدشان کند چون جز تیم نماینده و عزت مداران بودند.

این تبعیض ها و این همه انحصارطلبی که عده ای بخصوص، تمام امتیازات را برای خود می خواستند و گوششان بدهکار هیچ کسی نبود اما به وقت انتخابات، مردم عزیز و نورچشمی خطاب می‌شوند و هدف درو کردن آرای همین مردم بود. سرانجام مردم بیدار شدند و از خواب غفلت سر برون آورده و هشیار شدند و تصمیم گرفتند مقابل تبعیض و ریا بایستند به هر قیمتی که میشود.

می‌خواهیم مقابل مظلوم نمایی‌ها و کنایه ها و تحریک هایی که بر روح و روان جوانان مظلوم کهگیلویه بزرگ می‌رفت بایستیم و ندای تحول خواهی جوانان برای عبور از جریانی را بدهیم که با جمله «نَـــه بَـــی خــــِمُونـــه» بین مردم دیوارها کشیدند. ما امروز نه تنها مقابل نماینده فعلی بلکه مقابل جریان انحصار طلبی ایستادگی می‌کنیم که مردم را به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم کردند. مقابل جریانی خواهیم ایستاد که احترام و امتیازات فردی را حق خود و اطرافیانشان می دانند و هنگام پاسخگویی معتقدند چرا نماینده پاسخ دهد؟!

ما نه عبور از موحد بلکه عبور از افرادی را می خواهیم که زنده کننده واژگان ثلاث و بویراحمد، خودی و غیر خودی هستند. چون ما مردم این دیار از تفرقه و چندگانگی و دستان خالی برای پاسخگویی به مردم دیگر خسته شدیم و به امید خدا از جریانی که با شعار بازگشت عزت آمده بودند و در آخر با جمله «نه بی خمونه» به دیوارکشی میان مردم رسیدند، عــــــــبور خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
صابری
|
Germany
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
0
0
درود بر جبهه مردمی تحول خواهی کهگیلویه که در این چندماه با تیم رسانه ای قوی متشکل از جنابان؛ سید مصطفی گنجی، سید احسان نورالدینی، سید علی اکبری، حجت همتی فر، سجاد تلاشان، خانم طیبه سعادتی و خانم قدم زاده بخوبی و با شایستگی تمام پای جریان سیاسی منتسب به هاشمی پور ثابت قدم ماندند و انصافا گل کاشتند....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: