« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۷۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
یادداشت سیاسی؛
قـــــــهرمان مردم ستمدیده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و یار و غمخوار مردم محروم بخش‌های چاروسا و دیشموک و ناجی توسعه در مناطق ممبی و لیکک و کلید طلایی خروج لنده از بن‌بستی به حول قوه الهی و با دعای خیر مردم بزودی و بار دیگر با سربلندی به دیار تاریخی کهگیلویه برمی‌گردد.

حکایت این یک نفر!

پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ سید جعفر مسروری _ این روزها و در نبود امید اول انتخابات کهگیلویه و چهره متخصص، توانمند و نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس دهم، بسیاری از کاندیدای رقیب مهندس عدل هاشمی پور میدان رقابت را خالی دیده و هر از چند گاهی با انتشار یک سری اخبار پفکی قصد دارند خود را به عنوان چهره پیروز انتخابات کهگیلویه به مردم معرفی کنند اما نمی‌دانند که مردم کهگیلویه و بهمئی و چرام و لنده بخصوص نسل جوان و نوجوانش با مردم ده سال پیش، کاملأ متفاوت هستند و شرایط موجود را نه از طریق فضای مجازی و کلیپ‌های ساختگی بلکه در میدان واقعیت ارزیابی می‌کنند.

از فروردین ماه امسال که برخی از همین کاندیداهای کنونی بصورت شبانه و مخفی و غیررسمی جلسات خود را آغاز کرده بودند تا بلکه بتوانند خانواده و فامیل خود را جهت اجازه و ورود به صحنه انتخابات راضی و متقاعد سازند، خوشبختانه گروه‌های مختلف مردمی، جامعه دانشگاهی و نخبگان و حتی جامعه فهیم بانوان با تشکیل جلسات متعدد در تلاش بودند تا از مهندس هاشمی پور بخواهند در این دوره بنا به ضرورت و نیاز مردم وارد صحنه شود.

اما دیری نپایید که مردم دیار تاریخی بلاد شاپور و دیار حق طلبان سره را از ناسره تشخیص داده و سیل عظیم مردمی همانند امواج خروشان رود مارون، به جبهه مردمی تحول خواهی کهگیلویه پیوستند و از صف حامیان دیگر سیاسیون منفعت طلب جدا شدند و به سوی مهندس هاشمی پور سرازیر شدند.

اخبار جدایی طیف‌های مختلف مردمی از کارزار شکست خورده دیگر سیاسیون و پیوستن به مرد تحول خواه کهگیلویه در اندک زمانی سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد را فرا گرفت. این شرایط طلایی که بجز شکست هیمنه سیاسی رقیبان مهندس هاشمی پور معنایی نداشت، باعث وسوسه دیگران شد تا جایی که یکی از همین کاندیداهای فعلی حوزه کهگیلویه مهرماه امسال در یک جلسه تشریفاتی حضور پیدا کرد تا با یک همایش صوری و فرمالیته و نمایشی نشان دهد که مثلأ مردم خواستار ورود ایشان به صحنه انتخابات هستند و کمتر از چند ساعت پس از برگزاری آن جلسه ۱۵۰ نفری، رسما حضور خود را در صحنه انتخابات اعلام کرد.

این کاندیدا که پس از چند دوره حضورش در مجلس شورای اسلامی و در زمانی که شرایط اقتصادی کشور و شرایط معیشتی و درآمدی مردم به نسبت الان بسیار مطلوب بود، نتوانست انتظارات حداقلی مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه را برآورده کند و به اذعان اقشار مختلف مردم و حتی حامیان نزدیکش، بدترین دوران تاریخ سیاسی و اقتصادی کهگیلویه بود، ادعا کرد که دیگر هیچ زمانی قصد کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی را نخواهم داشت و باقی عمرم را به کسب معارف اسلامی و ارشاد مردم سپری می‌کنم.

این چهره سیاسی طی سالهای گذشته و بواسطه عملکرد ضعیف نماینده کنونی کهگیلویه، بارها از طریق رسانه‌ها اعلام کرده بود که باید از یک چهره جوان، متخصص و توانمند حمایت کنیم تا بلکه بتواند وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم حوزه انتخابیه را سر و سامان دهد و طی سالهای گذشته بارها از مهندس هاشمی پور نماینده سابق کهگیلویه که طی یک دوره حضورش عملکرد پر باری از خود بر جای گذاشته است، حمایت کرده بود و همیشه از هاشمی پور تعریف و تمجید می‌کرد.

اما دیری نپایید که این چهره سیاسی که عطای نمایندگی را به دیگران بخشیده بود و خود را انسانی راستگو و صادق خطاب می‌کرد و تمام عقیده و حرف و کلامش، حمایت از افراد توانمند و متخصص بود با یک چرخش ۳۶۰ درجه‌ای در گفتار و رفتار و نادیده گرفتن تمامی حرف‌ها و قول‌هایش، از یک سال پیش در حال برنامه‌ریزی و زمینه سازی برای حضور دوباره خود در صحنه بود. مهمترین و شاخص ترین عملکرد این چهره سیاسی در تمام سالهای خدمتش طی دو دوره نمایندگی مردم کهگیلویه، گازدار کردن روستای طولیان بود. روستایی که به شهر دهدشت کاملأ چسبیده است و خط انتقال گاز از کنار این روستا عبور می‌کند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که این چهره سیاسی که خود را "خادم صادق" معرفی کرده و با کپی برداری از کلیدواژه‌ سایر کاندیداها خود را رهبر جریان «عبور از تکرار» می‌داند این است که همین ورود ایشان به عرصه انتخابات خود نافی شعاری است که هوادارانش با کمک یکی دو سایت خبری بدون مخاطب به راه انداخته است! و اگر مشاوران خوبی در کنارش وجود داشت قطعأ به او می‌گفتند که یکی از دلایل اصلی انتخاب «شعار عــــــــبور از تکرار» عبور از ایشان و دیگر چهره های تکراری و بدون عملکرد دیگر است!

این چهره سیاسی که هوادارانش ادعا می‌کنند او نماینده انجام کارهای عام المنفعه است و از انجام کارهای شخصی به شدت پرهیز می‌کند، طی دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی کوچکترین دستاوردی نداشته است و اکنون به مدد عدم تایید صلاحیت چهره شاخص و امید اول انتخابات کهگیلویه فعلا تا چند صباحی یکه‌تازی و میدان داری می‌کند و برای همگان اظهر من الشمس است که با برگشت هاشمی پور به صحنه انتخابات، نه تنها ایشان بلکه سایر رقبای مهندس هاشمی پور هم هیچ شانس و اقبالی برای پیروزی در انتخابات ندارند و اگر غیر از این بود این چنین از غیبت مرد تحول خواه کهگیلویه خوشحال و شادمان نبودند.

کهگیلویه بزرگ طی ۶ دوره حضور سید محمد موحد و طی ۲ دوره حضور سید علی محمد بزرگواری در مجلس شورای اسلامی از قطار توسعه، پیشرفت و تحول به طور کلی عقب افتاده است و نتیجه این توسعه نامتوازن و عدم تحول، حجم بالای بیکاری، مهاجرت بی‌رویه، ترویج فساد و فحشا، فقر و نداری و حتی خودکشی است. این دو چهره سیاسی دیگر به پایان دوران سیاسی خود رسیدند و اگر بخت و اقبال یارشان باشد می‌توانند با خاطره خوشی از عرصه سیاست و اذهان مردم خداحافظی کنند.

قـــــــهرمان مردم ستمدیده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده و یار و غمخوار مردم محروم بخش‌های چاروسا و دیشموک و ناجی توسعه در مناطق ممبی و لیکک و کلید طلایی خروج لنده از بن‌بستی به حول قوه الهی و با دعای خیر مردم بزودی و بار دیگر با سربلندی به دیار تاریخی کهگیلویه برمی‌گردد و در روز ۱۱ اسفند با مشارکت حداکثری مردم و هوادارانش «ســـــومین ظـــــهور» خود را جشن می‌گیرد، اِن شاءَ الله ...

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان آوای رودکوف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان آوای رودکوف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
میرزا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
2
0
هی جونوم من نفست سید جعفر که حرف دل همه رو زدی. آفرین و صدآفرین
پور هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
0
0
آخ و بخت بزرگواری که مثل توپ فوتبال ترکوندنش
من نمیدونم بزرگواری که نه تیم رسانه داره نه عملکردی داره مگه اقبالش کج بود اومد توی انتخابات؟

آخ تا قیومت سی بزرگواری،،،، ووی بی کس کشش کردن
شرمت الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
0
0
هی واویلا صد واویلا سی کاندید بزرگواری
ای خدای بالای سری اگر جای بزرگواری یا موحد بودم برای همیشه از این استان میرفتم
ناشناس هستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
0
0
حاج آقای بزرگواری یک انسان است، سید است، اما برای نمایندگی خوب نیست، حتی طایفه اش و حتی فامیلش هم از او حمایت نمی کنند تنها چند نفر خاص مثل آقای سجادی و شکوهی و چند تای دیگه که از بقیه جاها رانده و درمانده شدند اومدن سمت ایشان

الان هم پیشنهاد میکنیم تا شرایط مهیاست به سود یکی مثل حاج عدل کنار بکشد بخدا آبرویش بهتر است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: