« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
در نشست هم‌اندیشی چهره‌های شاخص سیاسی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با منتظریان عنوان شد:
نشست هم‌اندیشی چهره‌های شاخص سیاسی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با حضور نادر منتظریان، فعال سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، این نشست که شامگاه دوشنبه (۱۳ آذرماه ۱۴۰۲) در منطقه زیرتل یاسوج برگزار شد، اقشار مختلف مردم از همه طوایف و مناطق مختلف بویراحمد واحد حضور داشتند.

نشست هم‌اندیشی چهره‌های شاخص سیاسی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با منتظریان ناصر بهمنی: بی‌عدالتی‌ها و کار‌های ناصواب باعث گردیده از فرد دیگری حمایت کنیم عزیزپور: این جمع برای اصلاح و جبران وضعیت پریشان جمع شده‌اندفعال سیاسی بویراحمد: بابت تصمیمم در دوره گذشته از همه مردم عذر می‌خواهم / منتظریان: پدیده زشت تبعیض را با شایسته‌سالاری جبران می‌کنیم

ناصر بهمنی، فرهنگی پیشکسوت شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این نشست، ضمن قدردانی از بانیان جلسه، اظهار داشت: عزیزان هم شما‌ها واقفید استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خصوص شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در این چند سال اخیر مورد هجمه و گریبان‌گیر سیاست‌های منفی، قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای گردیده که در هر آن ممکن است، دود انفجارش به چشم همه ما‌ها برود و آینده‌ای نزدیک یا دور فرزندان ما را به چالش بکشاند.

وی افزود: آتش فتنه طایفه گرایی و دشمنی‌های قومی و قوم گرایی دردسر‌های بزرگی را به وجود می‌آورد.

بهمنی گفت: اگر ما و تعدادی از بزرگان هم اکنون در این جلسه حضور داریم، دلایل متعددی دارد. در انتخابات دور قبل (اسفند ۹۸) با شعار «ندای وحدت» وارد صحنه سیاسی و انتخاباتی گردیدیم، به دنبال اتحاد و انسجام فراگیر کل منطقه‌مان اعم از علیا و سفلی بوده‌ایم و نه از بابت ایجاد تفرقه و اختلاف و به نوعی درگیر‌های خیابانی و شهرستانی می‌خواستیم تعامل و تعادل در همه جوانب و رعایت عدالت انتصاباتی و انتخاباتی و اشتغالی بین همه اقشار مختلف مردم علیا و سفلی و طوایف منطقه به وجود آید. نه اینکه به مثابه غنائم به صورت خانوادگی و خویش و قومی تقسیم شود. مگر ما پیرو دین اسلام و ائمه اطهار نیستیم. خیلی از مدافعان ندای وحدت در مقابل این همه بی‌عدالتی‌ها زبان به انتقاد گشوده‌اند.

وی افزود: خودخواهی و خودپسندی بعضی از سردمداران ندای وحدت و در رأس آن‌ها نماینده محترم اجازه در کنار هم زیستن و برادری را ندادند. این همه بی‌عدالتی‌ها و کار‌های ناصواب باعث گردیده که من و شما کنار هم با تفکر و تعقل از فرد دیگری به نام منتظریان حمایت کنیم.

بی‌عدالتی‌ها و کار‌های ناصواب باعث گردیده از فرد دیگری حمایت کنیم / عزیزپور: این جمع برای اصلاح و جبران وضعیت پریشان جمع شده‌اندفعال سیاسی بویراحمد: بابت تصمیمم در دوره گذشته از همه مردم عذر می‌خواهم / منتظریان: پدیده زشت تبعیض را با شایسته‌سالاری جبران می‌کنیم

سعید عزیزپور، استاد دانشگاه در این جلسه با بیان اینکه هدف مشترک وجه مشترک می‌طلبد، گفت: این جمع برای اصلاح و جبران وضعیت پریشان و نه در شأن مردم و نه در شأن اجتماعی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون آمده‌اند.

هجیر ایلخانی نسب، بخشدار اسبق مرکزی دنا نیز در این جلسه گفت: شعار بویراحمد واحد از سوی منتظریان مطرح شد، هم اکنون به عنوان یک ارزش در سراسر استان مطرح شده و همه از آن سخن می‌گویند.

غلامعلی نکیبخت از بزرگان بویراحمدی و از شاگردان بهمن بیگی نیز در این نشست، گفت: این جمع عصاره و خلاصه شجاعت و بزرگی چند قرن اخیر ایل‌مان هستند که اینجا جمع شده‌اند تا سرنوشت قوم را بر اساس آیه‌های وحی و ارزش‌های انسانی و الهی تغییر دهند.

خدابخش فرخ از فرهنگیان شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: آقای منتظریان دارای ​​​​​​کوله‌باری از تجربه است که امیدداریم با حضور وی معضلات شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون برطرف شود.

وی افزود: ما اصلاح‌طلبان امروز جمع شدیم که زیر پرچم «بویراحمد واحد» به دنبال توسعه منطقه‌‌مان باشیم.

فرخ گفت: هر چقدر تفحص کردم بهتر از آقای منتظریان که از توانایی بالایی برخوردار است، پیدا نکردم.

سید امرالله رضایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی افراد بی‌سواد مرزبندی‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا به‌وجود آوردند و ما‌ها را به جنگ هم انداختند، گفت: احزاب باید باشد، اما باید با تعقل زیر پرچم جمهوری اسلامی فعالیت کنیم.

وی افزود: مرزبند‌های قومی (بویراحمد علیا و سفلی) و تفکری (چپ و راست) را کنار بگذاریم و از بزرگترین معضل استان‌مان عبور کنیم و با شکستن این بدعت به دنبال منافع شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون باشیم.

رضایی گفت: من برای تصمیمم در دوره گذشته همین‌جا از مردم عزیز شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون عذرخواهی می‌کنم. من برای نبودن کسی از فرد دیگری حمایت کردم. مرزبندی به نام اصلاح طلبی و اصولگرا مانع انتخاب‌مان نشود.

وی افزود: اینجا دور هم جمع شدیم که با هم تصمیم بگیریم. بر اساس شاخص‌ها و امتیاز‌هایی که آقای منتظریان به دنبال آبادانی منطقه باشیم. آقای منتظریان را بر اساس شعارش نه به تبعیض و آری به شایسته‌سالاری انتخاب کردیم و دنبال می‌کنیم.

رضایی تأکید کرد: باید مرزبندی‌ها را بشکنیم و از تمام ظرفیت‌های استان با همدلی و وحدت بهره ببریم. ما آقای منتظریان را فردی لایق می‌دانیم و سابقه کافی و عالی دارند.

این فعال سیاسی شهرستان بویراحمد یادآور شد: این جمع عصاره بویراحمد بزرگ از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب آن هستند، به خاطر شعار نه به تبعیض و آری به شایسته سالاری وی در این مکان حضور پیدا کردند.

بی‌عدالتی‌ها و کار‌های ناصواب باعث گردیده از فرد دیگری حمایت کنیم / عزیزپور: این جمع برای اصلاح و جبران وضعیت پریشان جمع شده‌اندفعال سیاسی بویراحمد: بابت تصمیمم در دوره گذشته از همه مردم عذر می‌خواهم / منتظریان: پدیده زشت تبعیض را با شایسته‌سالاری جبران می‌کنیم

نادر منتظریان، فعال سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اولویت اول ما باید اشتغال جوانان باشد، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گرفتار پدیده زشت تبعیض شده که ما به یاری خداوند شایسته‌‌سالاری را مدنظر قرار خواهیم داد.

منتظریان با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت و انسجام برای ایجاد تحول در بویراحمد، گفت: در سطح ملی نیاز به اتحاد و انسجام داریم و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این موضوع تأکید دارند. اگر بخواهیم کشور قدرتمندی داشته باشیم باید وحدت داشته باشیم. در سطح استان هم نیاز است به این وحدت داریم و در بویراحمد بزرگ نیز به این وحدت نیازمندیم. مسئولیت من از همه شما برای ایجاد این وحدت بیشتر است.

وی افزود: از هر نقطه بویراحمد که نگاه کنید در این جمع حضور دارند. نمی‌خواهم از یک نفر، یک روستا، یک طایفه و یا یک حزب اینجا نام ببرم. عصاره بزرگان بویراحمد اینجا هستند. همه این‌ها جمع شدند تا تغییر را در بویراحمد بزرگ رقم بزنند. همه ما به این نتیجه رسیدیم که اولویت اول ما باید اشتغال جوانان باشد. نقطه قوت ما جوانان ماست. تا تولید را رونق ندهیم اشتغال ایجاد نخواهد شد. تا زمینه اعتماد سرمایه‌گذار را فراهم نکنیم اشتغال ایجاد نخواهد شد. تا مدیران کارآمد در رأس امور نباشند سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهند شد.

منتظریان خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد آماده تحول است. ما آمده‌ایم به همه مردم بیندیشیم. نماینده همه مردم نه بخشی از آنان باشیم. از تفرقه و تبعیض و طایفه‌گرایی عبور کنیم. صدای همه مردم باشیم و صدای همه مردم بمانیم. عهد می‌بندیم با یک همبستگی با این پدیده شوم تبعیض مبارزه کنیم. به آنان که با اسم انقلاب آمده‌اند عملکردشان طایفه‌گرایی و قبیل‌گرایی است ما سر سازش نداریم.

در این نشست جمعی از بزرگان بویراحمد با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت و انسجام برای ایجاد تحول در این منطقه بر ضرورت توجه به اشتغال جوانان، رونق تولید، ایجاد زمینه اعتماد سرمایه‌گذاران و انتخاب مدیران کارآمد تأکید کردند.

خبرنگار مهرشاد سلطانی 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: