« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۵
. باید به آقایان و مسئولان متذکر شد که مردم و جوانان ما این باندبازی ها و رابطه بازی ها را دیگر برنمی تابند ، مردم از این شعارهای عوام فریبانه تان در هنگام انتخابات خسته شده اند کمی هم به فکر مشکلات استان باشید

آوای دنا-مصطفی چهارلنگ : توصیه می کنیم یکی از این روزها هنگامی که از خانه بیرون میزنیم و وارد کوچه و خیابان های شهر می شویم کمی بیشتر به اطراف خود بنگریم و افرادی که در مسیر خود و در خیابان های شهر می بینیم را بیشتر ورانداز کنیم اگر این وارسی را در قالب سن و سال افراد بریزیم خواهیم دید که بیشتر این افراد جوان هستند و احتمالا دانشجو. حال پرسش این است که آیا دیدن افرادی که اکثریت آنها جوان هستند و دانشجو، ایرادی دارد و یا نقطه ضعف محسوب می شود؟ مسلما نه. دیدن اینکه جمعیت غالب شهر ما جوان هستنند و از قشر دانشجو، نه تنها نقطه ضعف نیست بلکه نقطه قوتی است که بسیاری از شهرها و کشورها در آنسوی مرزها چه بسا در حسرت آن باشند و برای بدست آوردن آن هزینه های کلان می پردازند. اما این نقطه قوت تنها زمانی علاوه بر روی کاغذ، در عمل نیز یک نقطه قوت محسوب می شود که از این نقطه قوت استفاده شود و آن را بکار بست.
متاسفانه، یکی از معظلاتی که گریبان کشور ما را گرفته است مشکل بیکاری و عدم اشتغال جوانان است و خود این مشکل زمینه را برای بروز مشکلات بعدی فراهم آورده است. اگر دقت کنیم خوب در می یابیم که این مشکل در زمان انتخابات در ادوار مختلف و در راه یابی به مجلس و شوراها و... قدرت مانور خوبی را برای کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی جهت جذب حداکثری آرای مردم و بالاخص جوانان فراهم آورده است و مردم و جوانان نیز به امید حل مشکلات و معظلات این چنینی به کاندیدایی که شعرهایش بیشتر رنگ و لعاب این چنینی دارد، رای می دهند.
 شهر و استان ما نیز از این مشکلات و معظلات مستثنی نیست و طبق امارهای رسمی کشور استان ما جزو شهر و استان های با بالاترین میزان بیکاری است البته بهتر است اصطلاح بیکار خیز را نیز به آن بیفزاییم. البته کار به همین جا ختم نمی شود و استان ما با موجی دیگری از سونامی بیکاری که بواسطه عدم تدوین برنامه و عدم بسترسازی در راه است نیز روبرو خواهد شد. در حال حاضر با افزایش تعداد مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی حجم فارغ التحصیل در شهر و استان، رو به فزونی گذاشته و همه این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی نیازمند بازار کار هستند. اما متاسفانه در شرایط موجود تنها درصد کوچکی از این حجم بالای فارغ التحصیل جذب بازار کار می شوند و مابقی به شغل های کاذب روی آورده و معظلات بعدی را منجر می شود.   البته ما در این نوشتار قصد نداریم این مشکلات را فقط به شهر خود نسبت دهیم اما باید چند نکته را متذکر شد که چرا در استان و شهری با این همه پتانسیل و ظرفیت بالا از جنبه و ابعاد مختلف باید شاهد چنین معظلاتی تا به این حد وخامت بار باشد. این استان از هر جنبه ای می توان در آن ردپای منابع عظیم را مشاهده کرد. از منابع نفت و گاز گرفته تا منابع در زمینه کشاورزی، معدنی، دارویی، انسانی ، طبیعی و گردشگری و...
آیا با وجود این همه پتانسیل و این همه منابع،  شهر و استان ما باید در ردیف استان ها و شهر های با جمعیت بسیار بالای بیکار قرار گیرد؟ ایا جوانان ما با وجود این همه منابع باید بعد از مدتی به شهر های اطراف که شاید حتی از منابع بسیار کمی برخوردار هستند مهاجرت کنند و یا به مشاغل کاذب روی بیاورند؟ اینها همه از سوء مدیریتی که در استان حاکم است  و قادر نیست این منابع عظیم را در جهت رفاه مردم و اشتغال جوانان بکار گیرد ناشی می شود..چرا که همه این منابع می توانند بستر گسترده ای را برای ایجاد شغل فراهم آورد.
باید صراحتا به نمایندگان این استان در مجلس و اعضای شورای شهر و سایر مسئولان، متذکر شد که جایگاهی که در آن قرار گرفته اید مسئولیت زا است، شما بر آن کرسی جلوس نکرده اید که بگویند نماینده فلان شهر فلانی است یا فلانی و فلانی عضو شورای شهر فلان شهر هستند. مردم شما را به این جایگاه رسانده اند که دردی از دردهای این استان محروم را مرهم باشید نه اینکه به رابطه بازی ها و باند بازی های خود مشغول باشید، معظلی که همگان این روزها شاهد ان هستیم.   
متاسفانه در این استان و به ویژه در شهر یاسوج مسئولین بیشتر به رابطه بازی های خود مشغولند تا به برنامه ریزی برای مدیرت کردن این منابع.  بعد از گذشت مدت ها مسئولین استان و شهرهای ما خصوصا یاسوج هنوز هیچ برنامه جامعی برای حل مشکلت اصلی شهر خوصا بیکاری جوانان ندارند. این مسئولان بعد از مدت ها هیچ چشم اندازی برای فراهم کردن زیرساخت های لازم برای ایجاد اشتغال جوانان این استان ندارند این در حالی است که همه زمینه های فراهم کردن چنین زیر ساخت ها یی فراهم است. متاسفانه واقعیتی که شاهد ان هستیم و به هیچ روی نمی توان آن را انکار کرد این است که این مسئولان بیشتر در تفکر فراهم کردن زیر ساخت ها برای بدست آوردن مجدد جایگاههای فعلی خود هستند و  گویا مردم و جوانان تنها عناصر گم شده در تفکرات آقایان است. باید به این آقایان و مسئولان متذکر شد که مردم و جوانان ما این باندبازی ها و رابطه بازی ها را دیگر برنمی تابند ، مردم از این شعارهای عوام فریبانه تان در هنگام انتخابات خسته شده اند کمی هم به فکر مشکلات استان باشید.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: