« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
مسئولان چوب لای چرخ قاچاق چوب بگذارند ؛
قطع بی‌رویه درختان ؛ قاچاق چوب و عرض اندام قاچاقچیان مسلح چوب ، طبیعت بکر ؛زیبا و دست نخورده کوههای تلرش و حاتم را با تهدید جدی روبرو کرده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:جریان مردمی عدالتخواه شهرستان لنده” در پی قلع و قمع بی رویه ی درختان کوههای تلرش و حاتم طی ماهها و سالهای اخیر و گزارشاتی مبنی بر حضور قاچاقچیان  مسلح در این منطقه و ایجاد رعب و وحشت برای مردم و ماموران منابع طبیعی طی نامه ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعنوان رئیس شورای تامین استان و رئیس کل دادگستری استان  نوشته است: درختان و جنگلها این سرمایه های ملی و مفید در حال تخریب و نابودی هستند.


 متن این نامه به شرح ذیل است :

بسمه تعالی 
استاندار و رئیس محترم شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر احمد زاده
رئیس محترم کل دادگستری استان جناب آقای نگین تاجی ؛دادستان محترم مرکز استان جناب آقای ملک حسینی اعضای محترم شورای تامین استان

سلام علیکم

جنگلها این سرمایه های ملی و مفید در حال تخریب و نابودی هستند .

لطفاً بجای کاشت یک درخت آبی و آن هم در روز درخت کاری ؟ از تخریب و نابودی هزاران اصله درخت جنگلی و مقاوم در کوههای تلرش و حاتم که مفید برای تمام نقاط ایران هستند جلوگیری فرمائید .

به یقین بحران ( آب ) بعلت کمی نزولات جوی و دیگر مصارف ، و آلودگی ( هوا ) بعلت حرکت ریز گرد ها و دیگر عوامل محیطی ، جوی و انسانی در سالهای آتی ، کشور را با موقعیتی بحرانی و خطر ناک مواجه خواهد نمود .

لذا سلامتی کلیه آحاد جامعه  و همچنین اقتصاد و کشاورزی کشور تحت تأ ثیر این وضعیت بحرانی قرارخواهد گرفت .
بدتر از آن عرض اندام تعداد محدودی از قاچاقچیان مسلح چوب در این منطقه می باشد که هم باعث ناامنی و تهدید مردم و ماموران منابع طبیعی گردیده و هم بدعتی غلط را ایجاد نموده است و باعث جری ترشدن موضوع شدند.
صد البته حضرات عالی مستحضرید که ؛ از بین رفتن این سرمایه های ملی و با ارزش خسارات سنگین و جبران ناپذیری را بر پیکر استان و حتی کشور وارد نموده یا خواهد نمود که منبعد  با تشکیل صدها جلسه و میز گرد و سمینار و میلیاردها تومان هزینه ، خسارات وارده جبران  نخواهد شد .
و ذکر این نکته نیز مهم است که  در این زمینه کم توجهی بعضی از ادارات مشهود و هماهنگی با سه شهرستان لنده ؛بهمئی و بهبهبان  کاملاً ضروری است.
به همین علت از شما مسئولین محترم درخواست می نماییم :  قبل از کاشت یک درخت  و آن هم در روز درخت کاری . از تخریب و نابودی هزاران اصله درخت جنگلی یا دهها هکتار جنگل این سرمایه های ملی و با ارزش  ، که توسط افراد سود جو که عمدتا به منظور تهیه ذغال و یا پزسه زدن به منظور شکار حیوانات و پرندگان در اب و هوای سرد می باشد جلوگیری فرمائید و دستور لازم را برای خلع سلاح ایر افراد سودجو و تامین امنیت در این منطقه مهم و استراتيیک بعمل آورید.

بدیهی است جریان مردمی عدالتخواه شهرستان و استان تا حصول نتیجه مراتب را از طریق مقامات استانی و کشوری ژیگیری خواهد نمود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: