« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۳۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
آوای رودکوف-در باره ما
برآنیم محکم و استوار با استعانت از خداوند متعال در راه خدمت به هم استانی های ارجمند و ایرانیان عزیز، حق بنویسیم و حق بگوییم و حق را فریاد بزنیم و در این راه حضور گرم تمامی آزادمردان و غیور زنان را به عنوان همکار و صاحبان این رسانه ارج می نهیم

بسم الله الرحمن الرحیم

اي كه با نامت جهان آغاز شد / دفتر ما هم به نامت باز شد
دفتري كز نام تو زيور گرفت / كار آن از چرخ بالاتر گرفت

سایت تحلیلی خبری آوای دنا ،ازاوایل آبان ماه سال 1390 در اختیار مخاطبان قرار گرفته،این سایت آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز مناطق، استان کهگیلویه و بویر احمد و ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

این سایت تحلیلی خبری خود را در امر اطلاع‌رسانی مستقل می‌داند و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و شهیدان و رهبرمعظم انقلاب، از درغلتیدن به تمایلات حزبی و جناحی پرهیز دارد اما نقد و تحلیل کارشناسانه دستگاه‌ها، عملکرد مسوولان و احزاب را وظیفه ذاتی خود می‌پندارد و آن را با هدف ارتقای دانایی جامعه، حق پرسشگری شهروندان و وظیفه پاسخگویی مسئولان با جدیت دنبال می‌کند.

اهداف ما همان اهداف انقلاب اسلامی است.

ما استقلال را می‏ستاییم، برای آزادی ارزش قائلیم و خط قرمز ما اخلاق و مبانی اسلامی است.
ما خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را هیچگاه نادیده نمی گیریم و قدردان مسولین خدوم این مرزو بوم هستیم و همچنین فضای کار وتلاش دولت اسلامی را پاس می داریم.

ما معتقدیم فضای رسانه ای امروز آکنده از نگاه‌ها‌ی کم عمق و گذرا نسبت به مسايل مختلف است.
"آوای دنا" در رویکرد خود می‏خواهد با ارايه تحلیل‌ها‌ی علمی و عمیق با روح حاکم بر این فضا مبارزه کند.

در این راه قصد داریم اطلاع رسانی را در قریب به اتفاق حوزه‌ها‌ی خبری و تحلیلی (سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، ورزشي، حوزه و دانشگاه و... ) ادامه دهیم.

امیدواریم بتوانیم با یاری خداوند و عنایات ویژه حضرت ولی عصر (عج)و منویات مقاع عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله) گامی موثر در اعتلای ایران اسلامی برداریم.

اهداف:

سایت تحلیلی خبری آوای دنا(آوای رودکوف) با هدف یاری به جریان اطلاع رسانی آزاد، راه اندازی شده است.

«این سایت » بر آن است تا با بهره‌گيري از تمامي استعدادها و توانمندي‌هاي حوزه رسانه‌اي و با حركتي اميدبخش، صادقانه و شفاف و در عين حال حرفه‌اي‌، ارتباط خبري و رسانه‌اي شايسته‌اي با آحاد جامعه برقرار نمايد و با بهره‌گيري از گنجينه عظيم تجربيات انقلاب بزرگ اسلامي در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، خانوادگي، اقتصادي، سياسي، فكري، عمراني و آموزشي الگوي درست و پويايي از "مثبت انديشي" ارايه نمايد و عرصه‌اي براي ظهور "اميدآفرين" اين پتانسيل‌ها باشد.

در همين راستا اهداف و مرامنامه خود را به شرح ذیل اعلام می نماید.

الف) پاسداشت فرهنگ اسلامي و نشر انديشه‌هاي ناب ديني كه باور مخاطبان را تقويت مي‌نمايد، در پيشاني فعاليت‌هاي پايگاه قرار دارد.

ب) مراقبت از اصول انقلاب اسلامي، منافع ملي، مصالح نظام و باورهاي ايماني مردم را از وظايف خود مي‌دانيم.

ج) «سایت تحلیلی خبری آوای دنا» بازخواني آرمان‌ها و اهداف معماركبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) و فرامين رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت امام خامنه‌اي را وظيفه جدي و عملي خود مي‌داند.

د) توجه ويژه به نوآوري، تحول‌گرايي و بيان واقعيت‌هاي جامعه جزو اولويت‌هاي كاري ماست.

ه) گسترش دانايي، خردورزي و توانايي را عامل مهم پيشرفت و سربلندي و سعادت ايران اسلامي مي‌دانيم.

و) حفظ و حراست از وحدت، انسجام و يكپارچگي ملي وظيفه ماست.

ح) توجه خاص‌، تقويت و تعميم جايگاه و منزلت اجتماعي مردم‌ را از وظايف خود می دانیم .

ط) «پايگاه تحلیلی خبری آوای دنا» مصمم است تا با تبديل شدن به يك رسانه فراگير در حوزه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و ورزشي به عنوان ركن رسانه‌اي تحقق نظام جامع رفاه و تامين اجتماعي عمل نموده و نيازهاي اطلاعاتي و تحليلي جامعه را در حوزه مسايل گوناگون برطرف نمايد.

ي) «پايگاه تحلیلی خبری آوای دنا» با اعتقاد به مباني ذكر شده و فضا و وضعيت كنوني كشور بر اين باور است كه جريان سالم اطلاع رساني و آگاه‌سازي جامعه به عنوان يك ضرورت عيني و حتمي خودنمايي مي‌كند، لذا ضمن آن كه از انتشار اخبار "ياس آلود" و "سياه نمايي" خودداري مي‌نمايد، تلاش خواهد كرد تا با انتشار آن بخش از اخباري كه در تصميم‌سازي و شكل‌گيري آزاد افكار عمومي نقش دارند رسالت خود را به عنوان يك پايگاه قوي و حرفه‌اي اطلاع رساني به انجام رساند و به عنوان پيام رساني اميدآفرين بخشي از پيكره نظام مقدس جمهوري اسلامي‌، تلاش معنادار خادمان ملت در سازمان‌ها مجموعه وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها را به درستي و كمال در فضاي رسانه‌اي كشور ترجمه كند.

مزيت‌ها:

1. «پايگاه تحلیلی خبری آوای دنا» در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت رسمي و مشخص، هيچ گونه خبر تنش آفرين، حساسيت‌زا و يا با رويكرد منفي منتشر نمي‌كند، بلكه اخبار اميدواركننده با جهت‌گيري مثبت، رسالت اطلاع رساني اين پايگاه است.

2- اين پايگاه خبري به مقوله اطلاع رساني دقيق و شفاف به عنوان رويكرد اصلي و اساسي به صورت گسترده و فراگير خواهد پرداخت و با انتشار خبر و تحليل در اين خصوص به مرجع رسانه‌اي مورد رجوع و وثوق مطبوعات تبديل خواهد شد.


                                                                            نكاتي قابل توجه:

1. انعکاس دیدگاه‌ها و نظرات مختلف در « آوای دنا » به منزله رد یا تايید آن‌ها نیست.

2. « آوای دنا» خود را به اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری پایبند می‌داند و مبنای فعالیت این سایت بر سه اصل « بیطرفی » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.


3-« آوای دنا » حق پاسخگویی را برای کسانی‌ که مورد نقد قرار گرفته‌اند و یا نظری نسبت به مطالب سایت دارند، محفوظ می‌داند.


4. « آوای دنا » از درج پیام‌ها و مطالب اهانت‌آمیز نسبت به دیگران، اقوام، مذاهب و تحریک کننده و... به شدت خودداری می‌کند.


5. « آوای دنا » از ارایه مطالب، خبرها و دیدگاه‌های افراد و گروه‌های مختلف جامعه و همکاری صاحبان اندیشه، اساتید و دانشجویان و فرهیختگان با سایت استقبال می‌کند.


6. صداقت و سرعت در ارايه اخبار و انصاف در نگارش و انتشار تحلیل ها و مقالات سر لوحه دست اندرکاران این پایگاه است.


7. « آوای دنا » رعایت تمام قوانین حقوقی مربوط به مطبوعات ایران را بر خود فرض دانسته و علاوه بر رعایت قانون، تلاش خواهد کرد از محدوده اخلاق حرفه ای ژورنالیستی خارج نشود.


8. تمامی نظراتی که از طریق صفحات داخلی مطالب (پایین هر صفحه) فرستاده می شوند و نیز مطالبی که از طریق صفحه تماس با ما ارسال شوند، با دقت مطالعه شده، احتمالا منتشر و در صورت لزوم با فرستنده تماس گرفته خواهد شد.

آوای دنا پیشاپیش از راهنمایی ها و نقدهای مخاطبان و به خصوص همکاران گرامی در جهت رفع نقایص فنی و محتوایی و ارتقای کیفی این پایگاه خبری، تحلیلی استقبال می کنند.


9. «آوای دنا رسانه شماست ». نويسنده و ناقد رسانه خود باشيد.

واما نام سایت:

بعضی از کاربران عزیز، نقدهایی بر نام سایت داشته اند که در ذیل تعریفی از دنا را می نویسیم:

کوه دنا

دِنا بلندترین قله رشته کوه‌های زاگرس در غرب ایران است.

دنا با ارتفاع۴۴۴۸متراز بلندترین ارتفاعات زاگرس می باشد واز حدود ۴۴قله مرتفع تشکیل شده است واز لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب استان اصفهانِِِِ,شمال غربی استان فارس ولی بخش اعظم آن درشمال شرقی استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.

در تمام سال پوشیده از برف است و یکی از سرچشمه های کارون وهمچنین رود مارون می باشد ویکی از کم نظیرترین منابع انواع واقسام گیاهان دارویی در دنیاست

حرف آخر:

این پایگاه خبري، تحليلي به هیچ یک از گروههای سیاسی تعلق نداشته و ندارد و به هیچ عنوان تصمیم نداشته و نداریم ابزاری برای تحقق اهداف و غرض ورزی های شخصی در استان باشیم و لیکن با تمام قوا و در راه مصالح نظام اسلامی و مسوولین متعهد با تمامی خائنان به این ملت و آب و خاک مبارزه خواهیم کرد و حنجره ای خواهیم بود برای مردم مظلومی که پناهی ندارند.

برآنیم محکم و استوار با استعانت از خداوند متعال در راه خدمت به هم استانی های ارجمند و ایرانیان عزیز، حق بنویسیم و حق بگوییم و حق را فریاد بزنیم و در این راه حضور گرم تمامی آزادمردان و غیور زنان را به عنوان همکار و صاحبان این رسانه ارج می نهیم و برای تمامی خیر خواهان این ملت از درگاه ایزدی موفقیت و سلامتی و استواری در رسیدن به اهداف آرزو می نماییم.

سایت تحلیلی خبری آوای دنا در ستاد ساماندهي پايگاههاي اينترنتي ايراني وابسته به معاونت امور مطبوعات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي دولت جمهوري اسلامي ايران ثبت شده است .

***تغییرات:

همزمان با اعلام رسمی معاونت محترم مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر لزوم کسب پروانه انتشار جهت پایگاهای خبری ، از طریق سایت مربوطه اقدام به ثبت نام نموده که در نهایت با تصویب هیات محترم نظارت بر مطبوعات «سایت تحلیلی خبری آوای دنا » به «پایگاه خبری آوای رودکوف» تغییر نام یافت و مجوز انتشار گرفت.


و اما وجه تسمیه آوای رودکوف:

«رودکوف »نام منطقه ای است که از  جنوب به شهرستان لنده ؛از شمال به کوه حاتم ؛ از مشرق به شهرستان بهمئی  و از مغرب نیز به شهرستان بهبهان متصل است و از سالهای دور تا کنون پسوند نام خانوادگی بیش از هزاران نفر از  افراد آن دیار می باشد.

 رودکوف کجاست:رودکوف در منتهی الیه کوه حاتم یکی از دهها کوه با عظمت و استوار استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان است که از سالهای دور تا کنون پسوند نام خانوادگی بیش از هزاران نفر از  افراد آن دیار می باشد و همانطور که از نامش پیداست اسم رودخانه ای است که  منطقه و چندین روستای حوالی این رودخانه به نام رودکوف شناخته شده می باشند....

در دامنه "رودکوف " مردان بزرگ و با اصالتی زندگی می کردند که به شجاعت و پاکی نام آور بودند....زنانی که در دامن آنها محبت و نوعدوستی و پاک دامنی معنا می شد و مردانی که اسلحه شان صداقت بود و کلامشان معرفت .....نام این سایت را گذاشتیم «آوای رودکوف»تا هیچ وقت نام و یاد ایل و تبارمان فراموش نشود....تا هیچ وقت زنان و مردان بزرگ و با اصالت مان با گذشت روز گار گرد فراموشی بر آنها ننشیند....

چه خوش بود آن زمان که ریش سفید و بزرگ مان می نشست و برای دیگران قصه مردانگی و معرفت و شجاعت تعریف می کرد. هر چند فضای مجازی آن روز نبود اما از طیبی تا بهمئی و بویراحمد از سرحد دلی و دیشموک تا ایذه و مالمیر و از دامنه دنا تا لنده و حاتم از همدیگر خبر داشتیم و در شادی و غم هم شریک بودیم و امروز نباید بگذاریم نوعدوستی و اصالت و شجاعت در بین مردمانمان کمرنگ گردد واین رسالت ماست ...پس «آوای رودکوف» را در این راه و انجام این رسالت بزرگ تنها نگذارید.....

سامانه پیام کوتا ما:  30006708342342

تلفن ما:   09304009825

ایمیل ما:   fatah_01348@yahoo.com

کانال تلگرام ما : avayerodkof@

اینستاگرام: https://www.instagram.com/avayerodkof.ir/

الهی نصیرمان باش، تا بصیرگردیم ،بصیرمان کن تا از مسیر بر نگردیم و آزادمان کن تا اسیر نگردیم.

مدیر مسول و صاحب امتیاز پایگاه تحلیلی خبری آوای رودکوف( avayerodkof.ir)
1390/8/28

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: