« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
تازه ترین اظهار نظرهای کرونایی مسولین کهگیلویه و بویراحمدی؛
نشست ستاد استانی مقابله با کرونا درکهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  در این نشست با اشاره به اینکه کل مراجعات سرپایی به بیمارستان های استان ۴۷۸ هزار نفر بوده که ۲۸ هزار و ۷۶۶ نفر بستری و ۲۸ هزار و ۶۱۴ نفر ترخیص شده است.

اخرین وضعیت رنگبندی کرونا در شهرستانهای استان

پرویز یزدان پناه با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان ابراز داشت: تعداد تشخیصی های کرونا بیشتر از بستری ها و روند بیماری کرونا در استان کاهشی است .

 
وی گفت :هم اکنون 152بیمار بستری داریم که ۷۹ نفر کرنای قطعی دارند ، ۱۰ نفر در مراقبت های ویژه بستری هستند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه در در دوماه آبان و اذر ماه ۱۴ فوتی کرونایی داشتیم گفت : ۵۲ درصد این فوتی ها  هر دو دز کرونا را دریافت کرده و باید به این موضوع توجه کرد که این افراد باید دز یاداور را نیز تزریق کنند در غیر این صورت اثری نخواهد داشت.
 
یزدانپناه افزود: وضعیت رنگبندی کرونا در شهرستان گچساران آبی ،بویراحمد زرد و مجموعا ۳ شهرستان زرد و ۶ شهرستان ابی هستند .
 
او مهمترین چالش پیش روی استان را تجمعات ارزیابی کرد و گفت: با وجود تذکرات اما شاهد تجمعات زیاد در استان ها هستیم، ویروس او میکرون جهش یافته تر و خطرناک تر است

این مسئول بهداشتی و سلامت کهگیلویه و بویراحمد  در خصوص تزریق واکسن در استان گفت : ۹۴۱ هزار نفر دز اول و ۵۰۵ هزار نفر دز دوم را در استان تزریق و ۹۲ درصد دانش آموزان استان دز اول و ۷۵ درصد نیز دز دوم را دریافت کرده اند.

آمار نگران کننده فوتی های بعد از واکسیناسیون
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ابراز داشت : تعداد فوتی ها سیر صعودی داشته است و این نگران کننده است اما مجموعه تعداد مبتلایان در استان نزولی بوده است.

مردم سهل انگاری نکنند،  در باشت که به وضعیت زرد رسیده است باید بیشتر کنترل شود، بویراحمد و کهگیلویه نیز زرد هستند که از مردم می خواهیم بیشتر رعایت کنند که به وضعیت ابی برسند.

وی افزود: تجمعات و تشییع جنازه های شلوغ شرایط را سخت کرده است مردم باید خودشان همراهی کنند نباید فکر کنیم کرونا تمام شده است نیاز است رعایت کنیم .

سید علی احمد زاده در خصوص ویروس جهش یافته اومیکرون گفت : این ویروس اکنون به عمارات رسیده است برآورد درستی از این ویروس هنوز مشخص نیست اما مشخص است که واگیری بسیار زیادتری دارد و در خصوص میزان گشندگی آن اطلاعاتی در دست نیست و اگر وارد کشور شود دچار مشکل می شویم .

او اظهار داشت: این ویروس اکنون یک تهدید است و باید مراقبت ها بیشتر و بهترین راه مبارزه رعایت پروتکل های بهداشتی توسط خود مردم ادر کنار  تزریق واکسن  است.

احمدزاده بیان کرد: باید بررسی شود ببینیم چرا ۵۲ درصد فوتی ها افرادی هستند که دو دز را دریافت کرده اند این خیلی نگران کننده است باید توجه بیشتری بر روی واکسن شود،  نکند خدایی نکرده واکسن ارسال شده به استان مشکل داشته باشد، جاهایی که در حال بازگشایی هستند نظارت بیشتری باید بر آنها انجام نشود نباید با غفلت شاهد آما تصاعدی کرونا باشیم.

وی بیان کرد : واکسیناسیون مادران باردار بسیار مهم است نیاز است که مورد توجه ویژه قرار بگیرند و حتما واکسن را دریافت کنند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد : با توجه به اینکه در جنوب کشور هستیم بیشتر در معرض خطر ویروس اومیکرون هستیم تمهیدات لازم باید دیده شود و با کمبود دارو مواجهه نشویم .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: