« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۴
با حضور جمعی از مسولان استانی؛
یادواره سرداران، فرماندهان و شهدای عملیات غرورآفرین طریق القدس با محوریت چهلمین سالگرد شهادت سردار شهید سید جهان ناصری در یاسوج برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ این یادواره ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک‌ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح، سرهنگ پاسدار حسین انوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد ، حجت الاسلام جعفر پناهی مدیر حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد، خانواده شهید سردار سید جهان ناصری و جمعی از مسئولان و بسیجیان در محل سینما انقلاب یاسوج برگزار شد.


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از برگزار کنندگان این یادواره گفت؛ یکی از خلاقیت های امام خمینی ره عینیت بخشیدن به نقش مردم در دفاع از انقلاب اسلامی بود .

حجت‌الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک افزود؛ پیروزی انقلاب اسلامی در قرن بیستم مرهون هدایت های امام ره و حضور پرشور آحاد مردم در دوران دفاع مقدس است.


وی با اشاره به اینکه یکی از ابتکارات امام ره این بود که دفاع مقدس را مردمی کردند، گفت؛ تنها نظام سیاسی که نیروهای نظامی و نیروهای مردمی در کنار هم در صحنه هستند نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حکمتی نیک ابراز داشت؛ در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز و چهار هزار روحانی به شهادت رسیدند .

وی افزود؛ امام راحل به عنوان یک چهره دور اندیش، حافظان نظام اسلامی را مردم معرفی کردند و فلسفه بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی نیز در راستای توجه به نقش مردم بود.


امام جمعه موقت یاسوج در ادامه با بیان اینکه در تاریخ پرشکوه اسلام چهار روز وجود دارد که اسلام را شکل می دهد، گفت؛ اولین روز ، روز ظهور و تولد دین اسلام در سرزمین حجاز و نازل شدن قرآن بر قلب نورانی پیامبر اکرم صلی الله علیه واله است که با شعار جامع بودن برای هدایت بشری مطرح شد.

وی افزود؛ دومین روز نیز روز اکمال دین و اتمام نعمت اسلام و غدیر خم است که با معرفی امام علی (ع ) و اهل بیت (ع ) در این روز دین اسلام کامل شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح ابراز داشت؛  روز سوم نیز روز دفاع ابدی از اسلام یعنی دهم محرم و روز عاشورا نام دارد که در این روز حسین بن علی و یاران باوفایش به معنای واقعی از اسلام دفاع کردند و قربانی شدند تا اسلام زنده بماند و به بشریت منتقل شود.

وی بیان کرد؛ روز چهارم نیز روزی است که دولت کریمه اسلام شکل می گیرد و باید زمینه را برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف فراهم کنیم.


حکمتی نیک در ادامه به ویژگی های محرم و روز عاشورا پرداخت و گفت؛ بعد معنوی و قداست، ماندگاری و اثر گذاری سه ویژگی مهم این روز هستند.

وی سپس به تشریح عناصر اقتدار آفرین نظام اسلامی پرداخت و گفت؛  اولین عنصر  اقتدار آفرین انقلاب اسلامی انسجام و همدلی بین مردم است و در حال حاضر دشمن در صدد ایجاد اختلاف بین گروهها و قومیت های مختلف است و در راستای تضعیف نقش مردم و رهبری تلاش می کند و همواره از این وحدت و انسجام عصبانی است.

حکمتی نیک ابراز داشت؛ دومین عنصر اقتدار انقلاب اسلامی حوزه پژوهش و فناوری است و دشمن از رشد و شتاب علمی کشور در حوزه‌های هسته ای، نانو تکنولوژی،  هوش مصنوعی، موشکی و سایر بخش ها نگران است زیرا می داند در این حوزه ها حرف برای گفتن داریم.


وی به حمایت های رهبر معظم انقلاب از نخبگان و پیشرفت های علمی کشور اشاره کرد و گفت؛  حاکم اسلامی در بحث تولید علم دغدغه مند هستند و همواره بر حمایت از جامعه علمی و دانشگاهی تاکید می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح سومین عنصر اقتدار نظام اسلامی را قدرت معنوی در منطقه دانست و گفت؛ به دنبال این هستیم که بستر لازم را برای تشکیل تمدن نوین اسلامی فراهم کنیم که دشمن از این موضوع و نفوذ انقلاب اسلامی در جهان سخت در هراس است.

حکمتی نیک ابراز داشت؛ چهارمین عنصر اقتدار انقلاب اسلامی قدرت دفاعی در برابر دشمن است و باید در عرصه سخت افزاری و نرم افزاری،  هوا فضا ،پهپاد و موشک و حوزه سایبری رشد و ترقی لازم را داشته باشیم.


وی پنجمین عنصر اقتدار انقلاب اسلامی را قدرت انرژی در عرصه اقتصادی دانست و گفت؛  در همه کشورهای اسلامی از جمله ایران شاهد منابع عظیم طبیعی و خدادادی از جمله نفت، گاز و آب و ... هستیم و دشمن در تلاش است تا از این ظرفیت ها استفاده نکنیم.

حکمتی نیک افزود؛ دشمن همواره ما را مورد تحریم های ظالمانه خود قرار داده است و برای رفع مشکلات یک مدیریت جهادی و انقلابی نیاز است تا ازظرفیت‌های داخلی برای رشد و توسعه کشور استفاده کند.

در این آیین همچنین مداحان اهل بیت آقایان فتحی و نظرپور برای لحظاتی فضای این یادواره را معنوی و عطر آگین کردند.

تشریح عملیات طریق القدس و آزادسازی منطقه عملیاتی بستان و همچنین بیان رشادت های سردار شهید سید جهان ناصری در این عملیات توسط سرهنگ ارشاد نیز حال و هوای خاصی به یادواره بخشید.


در پایان این یادواره نیز از سرکار خانم حکیمه غلامی همسر سردار شهید سید جهان ناصری و تعدادی از بسیجیان فعال و فرماندهان برتر پایگاه های مقاومت بسیج با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

گفتنی است؛ سردار شهید سید جهان ناصری در سال ۱۳۳۸ در روستای نازمکان از توابع شهرستان گچساران به دنیا آمد .در دوران جوانی پس از عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در عملیات فتح بستان در آذر ۱۳۶۰ در سمت فرماندهی گردان ندای حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نایل آمد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: