« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
یاداشت به قلم سعید آتشبار عضو فعال شورای مرکزی جریان عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد:
انتصاب معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد این روزها موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی استان بوده و در این میان برخی جریانات سعی دارند در روند انتخاب استاندار تاثیری بگذارند که این نیز به یک خط قرمزی برای نیروهای انقلابی مبدل شده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:در دولت سیزدهم که مدعی انقلابی گری است این انتظار عمومی وجود دارد که دولت و به ویژه استانداران در سطح استان‌ها بی آنکه درگیر مسائل سیاسی و جناحی شوند عزم خود را برای انتصاب مدیران  انقلابی، متعهد، متخصص و کارآمد در سطح استانها  جزم نمایند و  به جبران عقب ماندگی‌های به جا مانده در دولت‌های مختلف و به طور خاص عقب ماندگی‌های هشت سال اخیر بپردازند.

و اما پس از انتخاب استاندار کهگیلویه و بویراحمد شاید انتصاب معاونت سیاسی این استانداری مهمترین اتفاق در بدنه دولت و در بین مردم باشد؛ چرا که معاونت سیاسی از نقش حائز اهمیتی در انتصاب سایر مدیران و شناسایی و حل و فصل مشکلات استان‌ با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع استانی و کشوری دارد.

در این میان تشکلهای انقلابی و بعضی چهره های مستقل و عدالتخواه همگام با مردم از استاندار محترم توقعاتی و انتظاراتی دارند که در ادامه یاداشت عضو فعال شورای مرکزی جریان عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص را با هم مرور می کنیم.

سعید آتشبار تعریف و توقع خود از جایگاه این معاونت را اینگونه به رشته تحریر در آورده است و می گوید:معاونت سیاسی و امنیتی استاندار قائدتاً باید عنصری باشد که:

_ با نظر به همه ی جهات و خصوصیات، بتواند درغیاب استاندار، وی را در همه ی شئون نمایندگی کند‌.

در حقیقت استاندار دوم استان است و مهمترین انتخاب استاندار_ گفتمان سیاسی دولت را نمایندگی کند‌.برای این مهم، حتما باید برجستگی عنصر سیاسی در ساختارشخصیتی وی مشهود باشد.

مثلا یک‌ فردی دارای تغلب بعد فنی و یا اکادمیک صرف، مناسب این جایگاه نیست.
_ باید قدرت تولید مفهوم و گزاره سیاسی و اجتماعی را داشته باشد.

_ با خطوط و جریان های سیاسی استان و چهره ها ی شاخص و گفتمان های فکری اشنایی عمیق داشته باشد، و ان ها نیز ایشان را بشناسند‌.

مواضع فکری و سیاسی مشخص داشته باشد.

سابقه کنشگری سیاسی داشته باشد.

_ قدرت اقناع و تبیین و تحلیل بالا داشته باشد.

_ دارای توان هضم، و حل و سعه ی  بالا باشد.

از حیث خصوصیات شخصی، صبور و دارای حوصله ی شنوندگی بالایی باشد.
_ اهل تعاملات و ارتباطات و روابط عمومی بالایی باشد.

_جسارت بالا داشته باشد و در مقاطعی خاص و بزنگاهی مهم، برای برقراری نظم اجتماعی از دیپلماسی تهدید داخلی" برای خواص"بخوبی استفاده کند و نیز ، با مردم مهربان و  ارام و صبور رفتار کند.

_ بحران های امنیتی را با تفکر  اجتماعی حل کند.

_ خاصیت رهبری تشکیلاتی و سیاسی داشته باشد: زیرا باید تشکل ها و گرایشات سیاسی همسو بادولت را بتواند همگرا کند و زنده و پویا نگه دارد‌.

_ فرد سردمزاج و فاقد سابقه ی کار جمعی و تشکیلاتی نمی تواند چنین نقشی را عهده داری کند.
_ معاونت سیاسی عامل اصلی در تعیین فرمانداران و بخشداران و دهیاران و ادارات کل استانداری و حتی دستگاه های دیگر است.

لذا باید فردی آشنا با ظرفیت ها و استعدادهای انسانی استان و دارای هُنر انتخابگری و گزینش و پایش نیروها باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: