« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
سیاسی،
سعید جلیلی دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) دارد و از سال 92 تاکنون نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.
 پایگاه خبری آوای رودکوف|از سال 1368 تاکنون، شورای‌ عالی امنیت ملی چهار دبیر داشته است؛ حسن روحانی از سال ۶۸ تا ۸۴ از سوی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی به‌عنوان دبیر و از سال ۶۸ تا ۹۲ نماینده مقام معظم رهبری در این شورا بوده است. از سال ۶۸ حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی نماینده دیگر مقام معظم رهبری در این شورا بود که بعد از فوت ایشان، علی لاریجانی به این سمت رسید. از سال ۸۴، لاریجانی به‌عنوان دومین دبیر شورا انتخاب شد و در سال ۸۶ کار را به سعید جلیلی سپرد. با تغییر دولت در سال ۹۲، حسن روحانی، علی شمخانی را به‌عنوان دبیر شورای ‌عالی امنیت ملی منصوب کرد. با روی‌کارآمدن دولت ابراهیم رئیسی، تغییر در دبیری این شورا محتمل به نظر می‌رسد، ولی بعد از حدود دو ماه از شروع به کار کابینه، این اتفاق هنوز رخ نداده است و شمخانی همچنان دبیر این شورا محسوب می‌شود. بااین‌حال، اما به نظر می رسد که دکتر سعید جلیلی شانس زیادی برای رسیدن به این جایگاه را دارد.


سعید جلیلی دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) دارد و از سال 92 تاکنون نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است. او دو بار شانس خود را برای رسیدن به صندلی ریاست‌جمهوری امتحان کرده، اما ناکام بوده است؛ بار اول در انتخابات سال 92 که از حسن روحانی شکست خورد و یک بار نیز در انتخابات امسال که بعد از برگزاری مناظره‌های تلویزیونی به نفع ابراهیم رئیسی کنار رفت. بااین‌حال جلیلی مهم‌ترین گزینه برای رسیدن به دبیری شورای عالی امنیت ملی محسوب می‌شود. او که سابقه سال‌ها حضور در وزارت خارجه را دارد، یک بار طعم حضور در این شورا را چشیده است. بعد از استعفای علی لاریجانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی، محمود احمدی‌نژاد در مهر سال 86 جلیلی را به‌عنوان دبیر جدید آن معرفی کرد. کمتر از یک سال بعد نیز مقام معظم رهبری او را به‌عنوان نماینده خود در این شورا گمارد. اوج فعالیت سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، مذاکرات هسته‌ای بود که تا پایان مسئولیتش در این شورا ریاست گروه مذاکره‌کننده را بر عهده داشت. از او به‌عنوان یکی از گزینه‌های وزارت خارجه دولت رئیسی نیز نام برده می‌شد؛ اما در نهایت حسین امیرعبداللهیان به وزارت رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: