« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
در گفتگوی اختصاصی با اوای رودکوف بیان شد:
...من نمی خواهم ادعایی کنم؛ خدا بزرگ است! اما بی‌عدالتی بسیار زیاد است مسئولین جدید که می آیند به فکر باشند، باند بازی نشود.
پایگاه خبری آوای رودکوف:دفاع مقدّس در تاریخ ملت ایران، از دوران تأثیر گذار و فراموش نشدنی است. یادکرد خاطرات آن دوران، علاوه بر ارج نهادن به فرهنگ فداکاری و ایثار گری، زمینه‌ساز آشنایی نسل‌های آینده با فرهنگ جهاد و دفاع از حق و تمامیّت ارضی ایران است. به مناسبت هفته دفاع مقدس خبرنگار آوای رودکوف در یاسوج ،با سید زبیر گوهری،  از پیشکسوتان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفتگویی ترتیب داده که متن آن به شرح ذیل است:


 جناب آقای گوهری محضر جنابعالی عرض سلام و احترام داریم و عرض تشکر بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

لطفا ضمن معرفی خودتون بطور خلاصه بفرماییدتعریف چه تعریفی از دفاع مقدس دارید؟!

این جانب سید زبیر گوهری،  از پیشکسوتان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هستم، تشکر می کنم از مجموعه پایگاه خبری آوای رودکوف؛ ما در مقابل رزمندگان اسلام قطره ای کوچک می باشیم، رزمندگان اسلام کارهایی کردند که ما حتی نمی‌توانیم آنها را وصف کنیم ما قطره ای از این دریا بودیم.
 
دفاع از کشور و هر دفاع مشروعی را مقدس می دانند؛ هنگامی که کسی به خانه ای حمله می کند چه خانه خود آدم باشد، و چه خانه همسایه ودرنگاه وسیع تر سرزمین ما باشد دفاع مشروعی که کنیم، این واقعا مقدس است.

در شرع اسلام به صراحت آمده است ،  امام علی علیه السّلام نیز می فرمایند: هر کس به ناحق به شما متعرض شد، حتی اگر برادر شما باشد باید از خود دفاع کنید)، بنابراین باید از کیان و خانواده و سرزمین خود دفاع کرد، بعد از دو هزار و پانصد سال حکومت شاهنشاهی بر افتاد و به رهبری معمار کبیر انقلاب پرچم عدل الهی برافراشته شد، بلاخره کشورهای استعماری  این عدالتخواهی و آزادی خواهی ومنافعی که در کشور ما داشتند از دستشان رفت را برنتابیدند، یک خیمه شب بازی به نام صدام، را علم کردند که در روایت آمده هفتاد و دو کشور یا ۷۲ ملت وی را حمایت می کردند و به کشور ما حمله کردند؛  با همه هجمه ها( امام رحمت الله علیه فرمودند: یک دزدی آمد و یک سنگی انداخت و رفت)، در مقابل نیز ملت ایران همه بسیج شدند و سنگ تمام گذاشتند دشمنان می گفتند: می خواهیم ۳ روزه تهران را بگیریم اما در همان ابتدای مرزها زمین گیر شدند و با وجود فرامین امام رحمت الله علیه و رزمندگان اسلام دفاع مشروعی که با دست خالی انجام دادند، جلوی دشمن غدار را گرفتند؛ گرچه ما نیز دچار خساراتی شدیم و انسان های ارزشمندی را از دست دادیم افرادی که می‌توانستند امروز در جامعه تاثیرگذار باشند شهید چمران شهید محلاتی شهید میثمی شهید ردانی پور همه اینها انسانهای وارسته بودند.

از خاطرات خود باشهدا و همرزمان خود بگویید!

در ابتدا خود را کوچکتر از آن می دانم که ازخاطرات رزمندگانی که با اخلاص کامل وارد خاک شدند سخن بگویم؛ اولین بار که به جبهه رفتم سال ۱۳۶۰ بود بعد از عملیات بستان تنگه چزابه ما مدافع بودیم خاطره‌ای که داریم شهید ردانی پور که از علما بودند و از موسسین سپاه استان با شهید میثمی بودند با لباس فرم سپاه آمدند و سخنرانی کردندخاطره ای از بچه های بویراحمد برای ما تعریف کرد؛ که در عملیات ثامن الائمه که امام فرمودند: آبادان باید از حصر آزاد شود، بچه های بویراحمد به ویژه یاسوجی ها با اسلحه شخصی آمده بودند، مهمات که تمام کرده بودند با کلوخ به عراقی ها حمله ور می شدند، این ها می دیدند که یه چیزی به طرفشون پرت میشه وفکر میکردن که نارنجکه و پا به فرار می گذاشتند و تعدادی از دشمنان نیز اسیر شدند.

خاطره شیرینی که دارم از شهید ردانی پور پرسیدم حاج آقاشما کی هستین صداتون برام خیلی آشناست و ایشان با لهجه اصفهانی گفتند: من مصطفی ردانی پور هستم که بچه های یاسوج منو با لباس آخوندی میشناسند.

یکبار هم شهید سلیمانی را توی شهر بستان ملاقات کردم بعد از استراحت رفتم بیرون شهر، نشسته بودم که یک دفعه دستشو گذاشت روی شانه من و گفت: برادر اینجا چیکار میکنی؟ شاید موشکی اومد و شما شهید شدین اینجاکسی از شما اطلاع نداره، که مشخصات رو به خانواده بده ؟! منم به شوخی بهشون گفتم مگه قراره کسی هم از اینجا برگرده دیگه؟ گفتن نه حداقل دونفری بیاین برگشتم گفتم شما ؟ گفتن من سلیمانی ام قاسم!

در تنگه چزابه یک حالت هلالی شکلی بود که ما سه شب رفتیم در خط ماندیم چنان دشمن حمله ور شده بودکه ۱۲ شبانه روز طول کشید و در این ۱۲ شبانه روز با کفش می خوابیدیم و باهمان لباس نماز میخوندیم وقتی ما اومدیم پشت خط وسایل شخصی رو آتش زدیم.
 
آیا روحیه دفاع مقدس را امروز پس از سالها در جامعه مشاهده می کنید!؟ لطفا توضیح دهید:

ملت ایران یک ملت غیوری است شاید برخی ها بگویند چون در زمان ما ظلم بود آنها دفاع کردند؛ اما نه اینگونه نیست ما امروز می بینیم که جوانان زیادی برای اینکه مدافع حرم شوند صف می بندند جوانان امروزی  با مشکلاتی که در دولت ها وجوددارد مواجه هستند اما جوانان امروز با روحیه بهتری هستند؛ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دولت حاضر که جوانگرایی می کند امید را در دل جوانان شکوفا می‌کند؛ هرکس نسبت به آرمان‌های امام کوتاهی کند و کج راه برود همچنین هرکس به آرمان‌ها خیانت کند جلوی مردم رسوا خواهد شد همانگونه که امروز می بینیم حتی اگر در عالی‌ترین مقام و جایگاه باشد؛  مسئولین خانواده شهدا را ابزار نکنند، موقع انتخابات ها و مسئولیت گرفتن ها و پس از آن شهدا را به فراموشی سپردن بنده خانواده شهید میشناسم که دو شهید داده است و در روستای ده برآفتاب در وضعیت نامناسبی زدگی می‌کند؛ امیدواریم که مسئول جدید بنیاد شهید کشوری این خانواده ها را ببیند و به آنها رسیدگی کند،در شأن و منزلت خانواده شهدا نیست که به فراموشی سپرده شوند؛ امیدواریم که مسئولین جدید به فکر معیشت مردم باشند و جوانان و خانواده شهدا را دریابند؛ خواسته و تقاضای شخصی برای خودم ندارم بنده ۶ فرزند دارم که دخترم فوق لیسانس تربیت بدنی دارد اماچون در آموزش و پرورش کسی را نمی شناخت او را رد کردند و به دلیل اینکه بنده با مسئولین کمتر ارتباط میگیرم او را رد کردند و کس دیگری را جایگزین وی کردند؛  پسرم الان ۳۸ سال دارد و دو بار در آزمون قبول شد، اما به دلایل واهی وی را در بنیاد شهید به کار نگرفتند؛ بالاخره همه اینها نشان می دهد که یک جای کار می لنگد و مشت نشانه خروار است من نمی خواهم ادعایی کنم؛ خدا بزرگ است! اما بی‌عدالتی بسیار زیاد است مسئولین جدید که می آیند به فکر باشند، باند بازی نشود.

 در سال ۱۳۶۱ سی و هفت روز در خط مقدم بودم و یاد ندارم  برای ثانیه‌ای نگاهم به پشت سرم بوده باشد و آیینه راه ما سخنان امام رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بود؛ رزمندگانی که داشتیم از جمله شهید احمد متوسلیان شهید غلامرضا زارع از استان فارس همه این‌ها برای ما الگو هستند؛ الان پیشکسوتانی هستند که به جایگاهی که شهدا دارند غبطه می خورند اما خداوند خواست که پیام آور جبهه ها باشند.

امام خمینی رحمة الله علیه فرمودند: وصیت نامه شهدا را بخوانید و آن را الگوی خود قرار دهید انتظار است که به اهداف شهدا امروز و در جامعه خود جامه عمل بپوشانیم، همانگونه که (امام فرمودند: رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که به کمر خود نارنجک می بندد وزیر تانک دشمن می رود)؛ اینها الگوهای ما هستند این الگوها را باید زنده نگه داشت نه اینکه یک عده افراد در تهران شهردار می شوند و نام شهدا را از خیابان ها و کتاب ها حذف می کنند باید ارزش ها پاس داشته شود؛ چه مسئولین چه مردم! اگر غیر از این باشد راه گمراهان است، مسئولین صداقت داشته باشند! اگر منِ نوعی نتوانستم کاری را انجام بدهم صاف بگویم من تا اینجا را توانستم و از این به بعد را نمی توانم و از مردم عذرخواهی کنم؛ نه اینکه بیایم و فرافکنی کنم؛ طوری که کنترل در بازار نباشد مردم امروز می روند چیزی را بخرند نمی توانند و فردا می روند تا گرانتر شده است این عدم صداقت مسئولین است؛ جنسی که در کشور کمبود آن وجود دارد و بعد می بینیم که سر از بازار سیاه در می‌آورد و این از عدم صداقت مسئولین خبر می دهد، امیدواریم که دولت جدید با سیاست هایی که دارد،  زمینه را برای جوانان ما فراهم کند؛ (به گفته مقام معظم رهبری برای مسئول خجالت آور است که جوانی به خیابان برود ونتواند چیزی برای خانه اش بگیرد و دست خالی برگردد ؛ )سیاست های غلط باعث این شرایط شد.

امیدواریم که نمایندگان مردم در مجلس و مسئولین به فکر مردم باشند .مردم اگر صداقت آن ها را ببینند همیشه در صحنه هستند همانگونه که تاکنون بوده اند.

و کلام  آخر شما در مورد دفاع مقدس:

دفاع مقدس آرم ملت ایران است؛ همانگونه که هیچ وقت قیام امام حسین(ع)  از خاطر هیچ آزاده ای بیرون نخواهد رفت، همانگونه که دنیا به دفاع ایران اقرار کرد؛ ملت ما با دشمنی با چنگ و دندان مسلح، روبرو بود و تمام تئوریسین های نظامی دنیا پشت صدام بودند، برای ما این گونه بود که فرد در مقابل تانک می جنگید؛ وهیچوقت فراموش شدنی نخواهد بود و همیشه زنده خواهد بود و به تاریخ نخواهد پیوست.




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: