« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
شاتوت یکی از میوه های خوشرنگ و خوشمزه تابستان است که تاثیر بسزایی برای سلامتی بدن و همچنین درمان بیماری ها دارد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:شاتوت یکی از میوه های خوشرنگ و خوشمزه تابستان است که تاثیر بسزایی برای سلامتی بدن و همچنین درمان بیماری ها دارد.


شاه توت کیفیت گردش خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد، فشارخون را کنترل می کند و خون را از سموم پاکسازی می کند. آنتی اکسیدان های موجود در این توت در بهبود عملکرد رگ های خونی کمک کننده هستند که این هم منجر به کنترل فشار خون می شود، زیرا جریان خون به راحتی از قلب به سایر قسمت های بدن می رسد. شاه توت به تولید گلبول های قرمز کمک می کند، زیرا غنی از آهن است. مصرف شاتوت، بدن را ضدعفونی و خون را تصفیه می کند.

شاتوت تازه، حاوی 88% آب و تنها 60 کالری در هر فنجان است.

مصرف شاتوت باعث افزایش جذب آهن و تأمین اکسیژن در بافت ها می شود. شاه توت غنی از ویتامینK و ویتامین C است. ویتامین C باعث افزایش قدرت بافت و افزایش سنتز کلاژن می شود. ویتامین K نیز به تشکیل بافت استخوانی کمک می کند و یکی از اجزای مهم در لخته شدن خون است. شاه توت همچنین حاوی ریبوفلاوین (ویتامین (B-2 ، است که بافت های بدن را از آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند و به انتقال اکسیژن در تمام بدن کمک می کند.

شاه توت، منبع عالی از ویتامین c و آهن هستند و میزان خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر را هم دارند.

شاه توت مغز را جوان و هوشیار نگه می دارد. این میوه نیاز های کلسیمی مغز را تامین می کند، درنتیجه آن را قوی و سالم نگه می دارد.

شاه توت حاوی ویتامین ,K کلسیم و آهن است که بهترین ترکیب مواد غذایی برای حفظ و ساخت بافت های استخوانی قوی هستند و از بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان، ورم مفاصل و... جلوگیری می کنند.

غرغره آب شاه توت برای زخم ‌ها و جوش‌ های دهان مفید است و ورم حلق، درد گلو و تورم لثه را التیام می ‌بخشد.

مصرف منظم این میوه فرآیند پیرشدن را کُند می‌کند.
مرهم و ضماد ساییدۀ برگ درخت شاه توت با روغن زیتون جهت التیام زخم های پوستی و سوختگی آتش مفید است.

فیبر موجود در شاه توت بیشتر از نوع فیبر نامحلول است ، اما این میوه همچنین حاوی حدود 25 درصد فیبر محلول در فرم پکتین است. فیبر محلول یک نوع فیبر است که می تواند آب را جذب کند و در تحقیقات نشان داده شده است که به کاهش کلسترول کمک می کند و درنتیجه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

شاه توت برای سلامت سیستم گوارشی انسان مفید است. این توت یبوست را از بین می برد و همچنین برای کاهش وزن بسیار مناسب است. شاه توت حاوی مقدار خوبی از فیبر غذایی است. بدن شما به فیبر غذایی برای بهبود سلامت هضم نیاز دارد. فیبر این کار را با افزایش حجم مدفوع در معده و تسهیل حرکت مواد غذایی از طریق دستگاه گوارشی انجام می دهد. این فرآیند در کاهش یبوست کمک کننده است.

فیبر غذایی، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در شاه توت باعث تقویت سلامت قلب می شوند.

این میوه در حفظ سلامت جریان خون کمک کرده و در نتیجه از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کنند. شاه توت همچنین غنی از پلی فنل هایی هستند که برای حفظ سلامت قلب مهم است.

مانند هویج ، شاه توت نیز برای سلامت چشم مفید است. این میوه دید را بهبود می بخشد و چشم ها را از آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند، آسیب اکستداتیو باعث دژنراسیون شبکیه و از دست دادن بینایی می شوند. شاه توت حاوی زآگزانتین است، که به کاهش استرس اکسیداتیو در سلول های تشکیل دهنده چشم ها کمک می کند، همچنین کاروتنوئیدهای موجود در شاه توت در جلوگیری از ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون وابسته ‌به‌ سن ماکولا کمک کننده هستند.

میوه شاه توت حاوی آنتی اکسیدان رسوراترول است که پوست را از اشعه های مضر فرا بنفش محافظت می کند. درحالت کلی این توت حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است که برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و بروز چین و چروک بسیار مفید هستند. آنتی اکسیدان های موجود در شاه توت مانند بتا کاروتن، رادیکال های آزاد را که به پوست آسیب می رسانند و باعث ایجاد چروک می شوند را نابود می کنند. این میوه همچنین دارای ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین E است که کمبود آن ها در بدن، باعث ایجاد چروک در پوست می شود.

وجود انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها در شاه توت کمک می کند تا موها را سالم نگه دارد، رشد مو را افزایش دهد و از آسیب ها جلوگیری کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین