« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
سارا جمشیدی از بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با ۱۲ سال سن٬ جوان‌ترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ است که در رشته علوم تجربی در آزمون سراسری شرکت کرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری تسنیم، جوان‌ترین داوطلب کنکور سال 1400 دختری به نام سارا جمشیدی از مرکز استان خراسان شمالی است که با طی کردن جهشی سال‌های مدرسه٬ 5 سالی زودتر از هم سن و سال‌های خودش در ردیف داوطلبان سخت‌ترین و مهم‌ترین آزمون ورودی دانشگاه‌های کشور قرار گرفته است.

«سارا جمشیدی» که از کودکی به عنوان یک نخبه مطرح بود در چهار سالگی قادر به خواندن و نوشتن به 2 زبان فارسی و انگلیسی بود و پس از ورود به مدرسه و بر دروس ابتدایی تا پایه چهارم، بر ریاضیات تا پایه پنجم، آناتومی بدن، بیماری ها، علوم، جانورشناسی و گیاه شناسی تسلط دارد.این کودک هم چنین بر جغرافیای کامل ایران و 40 کشور و تاریخ ادبیات ایران هم تسلط دارد و 17 سوره از قرآن کریم را نیز حفظ است.

سارا جمشیدی با 12 سال سن٬ جوان‌ترین داوطلب کنکور 1400 است که در رشته علوم تجربی در آزمون سراسری شرکت کرده است.


نزدیکان سارا می‌گویند هدف اصلی او از درس خواندن٬ حضور و تحصیل در رشته پزشکی است و او می‌خواهد با قرار گرفتن در مدارج عالیه تحصیلی در رشته طبابت به هم‌نوعان خود خدمت کند.

با توجه به اینکه سارا فردا در مرحله سخت آزمون سراسری رشته تجربی به رقابت با سایر داوطلبان می‌رود و این روزها حسابی مشغول تمرکز بر روی آزمون است٬ فعلا قصد مصاحبه نداشت. ولی از او قول گرفتیم در روزهای پس از کنکور٬ بیشتر با جوان‌ترین داوطلب کنکور 1400 آشنا شویم.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: