« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
در گفتگوی آوای رودکوف با دوتن از اساتید برجسته کشوری بررسی شد:
مردم از کاندیدای خودشان انتظار دارند که موفقیت خودش را درسایه تخریب دیگری نبیند. نباید به جای ارائه برنامه، تمامی توان خود را تخریب کاندیداهای دیگر قرار دهند. این اخلاق خوسته ملت ایران نیست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛انتخابات ریاست جمهوری هم از بُعدداخلی و هم اینکه به لحاظ بین المللی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بالاخره از منظر داخلی، قدرت نظام به مشارکت مردم وابسته است.

حضور مردم پای صندوق‌های رأی آینده کشور را بیمه خواهد کرد و درحقیقت چشم اندازی را برای ایران اسلامی ترسیم می کنند؛ بنابراین انتخابات برای جمهوری اسلامی یک ذخیره است؛ ناگفته نماند که اگر بخواهیم به اهمیت انتخابات از منظر بین المللی هم نگاهی بیاندازیم باید به این موضوع بیاندیشیم که حضور حداقلی بهانه ای برای سو استفاده دشمنان خواهد شد.

حضور مردم در انتخابات برای کشورمان قدرت محسوب می شود و در واقع باید بیان کرد هرچه مشارکت بیشتر باشد دشمنان و بدخواهان دچار رعب و وحشت می شوند؛ بنابراین چنین موضوعی نقطه امیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

حضور مردم پای صندوق های رأی آینده کشور را بیمه خواهد کرد و چشم طمع بیگانگان را کور می کند.

اقتدار ایران از پیامدهای حضور پُررنگ مردم در انتخابات است
صمد بهروز، رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهارکرد: اقتدار ایران، احساس قدرت رئیس جمهور انتخاب شده و ارزشمندشدن حرف رئیس جمهور انتخاب شده در جهان از پیامدهای حضور پُررنگ مردم در انتخابات است.

وی، افزود: انتخابات یعنی مشارکت در امور اجتماعی و سیاسی مملکت، اهمیت دادن به سرنوشت و آینده هم میهنانمان.

وی، بیان کرد: مسلمانی اقتضاء می کند نسبت به مسایل اجتماعی، سیاسی و سرنوشت مملکت بی توجه نباشیم.

بهروز، گفت: خیلی ها نقد و اعتراض دارند ولی این دلیلی برای شرکت نکردن در انتخابات نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، از شاد شدن روح حضرت امام(ره) و شهدا با شرکت در انتخابات گفت و ادامه داد: شرکت در انتخابات به معنای رضایت و شادکردن روح حضرت امام(ره) و شهدا، سردار سلیمانی و عدم شرکت به معنای همصدا شدن با منافقان و ضدانقلابها، همنوا شدن با آمریکا و اسرائیل و انگلیس است.

بهروز، درصد شرکت کنندگان را تاثیرگذار در پشتوانه برای شخص انتخاب شده دانست و افزود: هرچه درصد شرکت کنندگان زیاد باشد، پشتوانه قویتری از مردم خواهیم داشت و شخص انتخاب شده قدرت بیشتری خواهدداشت.

رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، یادآورشد: اخلاق انتخاباتی متناسب با کشورمان را انتظار داریم. مردم از کاندیدای خودشان انتظار دارند که موفقیت خودش را درسایه تخریب دیگری نبیند. نباید به جای ارائه برنامه، تمامی توان خود را تخریب کاندیداهای دیگر قرار دهند. این اخلاق خوسته ملت ایران نیست.

وی، بااشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: کسی شب را صبح می کند، درحالی که به امورات مسلمانان بی توجه باشد، مسلمان نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه، ضمن بازگونمودن اثرات شعورانقلابی و شرکت در انتخابات تاکیدکرد: آنانکه شور و شعور انقلابی و شعور دینی داشته باشند در انتخابات حاضر می شوند.

رأی دادن به هرکسی که احساس مسئولیت می کند، نیاز است
مهری بسناس، عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهارکرد: چون در انتخاب مسئول می توانیم دخیل باشیم، رأی دادن به هرکسی که احساس مسئولیت می کند، نیاز است.

وی، افزود: همه مسئولیت هایی دارند، یکی از مسئولیت هایمان این است که بدانیم کسی قراراست مسئول ما شود!؟

وی، بااشاره به لزوم برسی اعمال حاضران در انتخابات بیان کرد: باید سعی نماییم که به اعمال حاضران در انتخابات نگاهی بیندازیم و بررسی کنیم که کدامیک موفق بوده اند.

این استاد دانشگاه، یادآور شد: احزاب نقشی تعیین کننده در انتخابات دارند. احزاب باید در مقابل کسانی که در رأی ندادن تاثیرگذارند، مقاومت کنند.

وی، از پسندیده نبودن تخریب کنندگی در اخلاق انتخاباتی گفت و افزود: در اخلاق انتخاباتی تخریب کنندگی پسندیده نیست، افرادی که در انتخابات شرکت کرده اند، افراد قبلی را تخریب می نمایند. می توان از نقاط ضعف استفاده نمود.

بسناس، ضمن بازگونمودن دستاوردهای حضور در انتخابات تاکیدکرد: ایستادن در مقابل دشمنان و توانمندشدن در طرحی اداره مملکت را باید از دستاوردهای حضور در انتخابات قلمداد نماییم.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین