« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی؛
هفته ای که گذشت اتفاقات عجیب و غریب و یا به قول قدما اتفاقات نادرۀ فراوانی در مملکت رخ داد که یکی از آنها قطع برق گسترده در مملکت بود.......
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:هفته ای که گذشت اتفاقات عجیب و غریب و یا به قول قدما اتفاقات نادرۀ فراوانی در مملکت رخ داد که یکی از آنها قطع برق گسترده در مملکت بود که تصورات واژگونه ای در خصوص صنعت برق و انرژی و ...  را در کشور رقم زد! ( البته عجیب تر از این موارد، تعجب یک عده از رد صلاحیت شان بود که تعجب این افراد از رد صلاحیت شان عجیب تر از هر عجایبی بود! یعنی طوری احساس تکیلف در وجودشان نهادینه شده که ول کن مملکت داری نیستند و با وجود اینکه خودشان و اعوان و انصارشان امتحان خود را پس داده اند، هنوز معتقدند « از این طرف که منم، همچنان صفایی هست!» بگذریم... )

هر چند دلایل متعددی مثل کم آبی و خشکسالی، گسترش روز افزون ماینر ها، استفاده بی رویه از برق توسط مردم و ... در این قضیه متصور است ولی ما متوجه نشدیم چطور در عرض چند روز مشکل برق مملکت با یک تشر حل شد و بدون بارندگی تمام چاله چوله ها و آب بندان ها و سد های مملکت پر آب شدند، همه ماینری ها غلاف کردند و قطعات ماینرشان را به ضایعاتی هافروختند و در مزارع شان محصولات کم آب بر کاشتند و در نهایت بدون برگزاری همایش، ساخت تیزر و کارتون و صرف هزینه های هنگفت، مردم یک شبه فرهنگمدار شدند و فرهنگ مصرف بهینه انرژی در اعماق نهاد شان نهادینه شد و دریافتند مصرف بی رویه / کار خیلی بدیه؟!  

البته این لابلا عده ای هم که برای چاک دیوار و حتی مفاد توافقنامه برجام جوک می سازند معتقدند بانک جوک دولت در خصوص انرژی به ویژه صنعت برق با کمبود جوک مواجه شده بود که با اتخاذ این شیوه راهبردی و ساخت جوک در مقیاس وسیع در خصوص قطع برق و تبعات آن ، این بانک هم سر ریز کرد و دم آخری خیال دولت راحت شد که برای رفاه مردم، تقریباً هیچ کار بر روی زمین مانده ای ندارد و در عمل به مردم نشان داد و دولت جا برای کار بیشتر داشت ولی به همین مقدار بسنده کرد!

علی ای حال از آنجا که تا پایان دولت و تنظیم قولنامه جدید و تحویل کلید آپارتمان دولت، چند صباحی باقی مانده است، دوستان عنایت داشته باشند ما به اندازه کافی از فیوضات و مبرات این دولت کریمه بهره مند شده ایم و هنوز وقتی یاد اشک های شیفتگان خدمت و اهداف و برنامه های ایشان برای اداره مملکت به ویژه حمایت از کولبران و سوخت بران می افتیم که هشت سال برای اجرای آنها دور خیز کرده بودند، چهار ستون بدن مان به رعشه می افتد! فلذا پیشنهاد می شود این چند روز را دوستان در دولت  به خودشان مرخصی و استراحت بدهند و اداره مملکت را روی سیستم اتوپایلوت بگذارند، تا خودش مسیریابی کند! بعدشم به قول قدیمی ها « از دیگ جهان چون دو سه کفگیر چشیدی/ باقی همه اش آن مزه دارد که چشیدی!»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: