« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
پایگاه خبری آوای رودکوف-مدینه صابری: حسن شبانی مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در حالی هشتم آبان 1399 سکان هدایت و مدیریت اداره کل راه و شهرسازی لارستان را بر عهده گرفت که در دیدار با مسئولان و مردم در آئین معارفه خود که روز هشتم آبان 1399 در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد با تاکیداتی که بر تلاش برای اقدامات در راستای جلب رضایت خداوندی داشت، خدمت به خطه لارستان را ثوابی سرشار معرفی کرد که در پی آن مسیر توسعه و پیشفت لارستان بزرگ مهیا می‌شود.

این در حالی‌ست که این مدیر کل تازه ورود یافته به منطقه لارستان بزرگ، راه و شریان‌های آن را برای لارستان دارای بار اقتصادی و یک پتانسیل ارزشمند می داند؛ درست در آنجا که می‌گوید: پتانسیل‌های زیادی در منطقه وجود دارد؛ در واقع، این منطقه می‌تواند دروازه ورود و خروج کالا به داخل و خارج کشور و دروازه ورود و خروج مسافر و گردشگران به داخل و خارج کشور باشد. این سخنان نشان می‌دهد که شبانی دارای قدرت تحلیلی خوب و متعادلی برای تشریح واقعیت‌های نهفته در بطن لارستان بزرگ است به‌طوریکه وی بر همین مبنا معتقد است: تحقق اهداف در حوزه راه و شهرسازی یک کلید پیشرفت و ضامن بقای ارزش‌های لارستان بزرگ است که باید تحقق یابد.

به‌طور یقین آنچه در طول سالیان حضور ادارات راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده‌ای بر این منطقه می‌گذرد نباید نادیده گرفته شود چرا که آنچه تا امروز به‌دست‌آمده یقینأ بسیار ارزشمند است.

باید بدانیم جامعه لارستان در حال تغییر و تحول است و آنچه بر این ادعا مستولی است همان تصمیمات مسئولان و درخواست موکد مردمی برای ارتقای منطقه و ایجاد وحدت بین مناطق آن برای به ثمر رسیدن اهداف متعالی است که نمونه آن نیز چندی پیش در طومارها و درخواست‌ها و غیره برای ایجاد یک تفاوت اساسی بین لارستان گذشته و لارستان امروز است برای رسیدن به لارستانی دیگر!!!

آنچه در تغییرات حاصل شده در طول چندین دهه گذشته تا امروز بر لارستان بزرگ می‌گذرد با تغییری که امروز مسئولان و مردم آن خواهان آن هستند بسیار متفاوت است و مقایسه تفاوت‌های آن مخاطبان حوزه راه و شهرسازی و البته مسکن را به چالشی فرامی‌خواند که خود گویای انگیزه بالای آن دیار برای از پای درآوردن فقر و ضعف بنیه مالی منطقه و رفع کاستی‌ها است چرا که این دیار کهن از قشر تحصیل‌کرده و متفکری برخوردار است و به طور یقین این قشر می دانند که احداث و بهره‌بردرای از راه‌ها و شریان‌های حیاتی لارستان بزرگ و تسهیل در امر تردد بار و مسافر با ایجاد جاده‌های مواصلاتی استاندارد در حدود نفوذ یک گام زیرساختی از هزاران گام زیرساختی مهم برای تعالی جامعه محسوب خواهد شد و این خطه را یک گام به سمت تامین حقوق شهروندی و ایجاد جامعه ایدئال رهنمون می‌کند.

در پس این نکات است که به جملات بس گران‌بهای حسن شعبانی مدیر کل جدید راه و شهرسازی لارستان بزرگ قدم می‌نهیم؛ درست در آنجا که این مدیر کل می‌گوید: کریدورهای حمل و نقل و کریدورهای تجاری، داخلی و خارجی، ترانزیتی تبادل کالا، خیران و… از پتانسیل‌های این منطقه است. نمی توان به بسیاری از پروژه‌های اینجا به شکل منطقه‌ای نگاه کرد، بسیاری از این پروژه ها فرا استانی و فرا ملی هستند. من اعتقاد دارم که ما با تعامل با مسئولان بالادستی و رایزنی‌های خاص خود قطعا می‌توانیم آن‌ها را به سمتی که سرانجام است برسانیم. تامین مسکن نیازمندان با حمایت خیران و مسئولان بالادستی قطعا در دستور کار قرار می‌گیرد. امیدواریم بتوانیم به صورت متوازن، موضوع توسعه را در منطقه داشته باشیم؛ قطعا با توسعه زیرساخت‌ها می‌توانیم منطقه را توسعه دهیم که این موضوع، کاهش تلفات جاده‌ای را به‌دنبال خواهد داشت. در اینجا هشدار درباره تلفات جاده‌ای موضوع بس مهمی است که شبانی ضمن اشاره به آن توجه همه مخاطبان راه و شهرسازی در لارستان بزرگ را خطر تحریف‌های آمار جمعیتی و آرمان جامعه متوازن سوق می‌دهد.

مدیریت جهادی، اتحاد و همبستگی، کمک بزرگان، خیران، نمایندگان از دیگر اموری است که از دیدگان و تفکر حسن شبانی دور نیست؛ درست در آنجا که این‌ها را فاکتور و پتانسیل‌هایی گران‌قدر برای اتحاد منطقه‌ای و به سرانجام رساندن پروژه‌های این اداره کل قلمداد می‌کند و خاطر نشان می‌کند همگامی و همدلی این پتانسیل‌ها در منطقه لارستان بزرگ سربلندی اداره کل راه و شهرسازی و این مدیریت کل را به‌دنبال دارد و با وجود اینگونه پتانسیل‌ها است که تصادفات به حداقل می‌رسد و جاده‌ها ایمن می‌شود و بی‌خانه‌ای خانه‌دار می‌شود و مشکلات منطقه حل می‌شود.

بر همین مبنا و تاکیدات است که می‌توان امیدوار شد کادر مدیریتی و تیم مدیریتی جدید که به ثمر نشسته است با بهره‌گیری از توان خود و بهره‌برداری از خلاقیت مدیریتی بتواند کارنامه‌ای قابل قبول در طول دوره و پس از آن برای مردم به منصه ظهور گذارد؛ شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم و از عقب‌گردهای زیادی که در شاخص‌های مختلف داشتیم دوری گزینیم.

اهمیت گفتار سطرهای بالا آنجا بروز می‌کند به گفته این مدیر کل جدید راه و شهرسازی لارستان بزرگ، کار و تلاش و تخصص و تعهد مهم است؛ به طوری‌که در راستای ظهور و نمود کار و تخصص و تعهد و تلاش کیفیت پروژه و سرعت اجرای پروژه نیز دو عامل مهم و شناخته شده به حساب می‌آید.

در همین زمینه است که باید اذعان نمود کار، تخصص، تلاش، تعهد با دو شاخصه کیفیت پروژه و سرعت اجرای پروژه لازم و ملزوم و علت و معلول همدیگر قلمداد می‌شوند و چنانچه یکی از این‌ها نباشد قطع به یقین اساس کار با خلل مواجه خواهد شد و ریسمان تحول و تغییر از هم خواهد گسست.

در اینجا بر مبنای گفته‌های حسن شبانی مدیر کل جدید راه و شهرسازی لارستان بزرگ به مواردی چون تاثیر سرمایه‌گذاری مطمئن بر هزینه‌های تعمیر و نگهداری، عمر مفید پروژه‌ها و مدیریت بهینه حین بحران خواهیم رسید و چه بسا در این راستا نباید از نقش اثرگذار و قاطع مشاور، پیمانکار و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک غافل شد؛ چرا که این‌ها همگی لازم و ملزوم همدیگر هستند و وابستگی آن‌ها به همدیگر بر کسی پوشده نیست؛ اهمیت این مسأله را حسین حسین زاده نماینده این منطقه بکر در سخنانی با تأکید بر اینکه علاوه بر اداره کل راهداری، انتظار دارم مدیریت اداره کل فنی و آب و خاک و مکانیک خاک هم برای این حوزه استحفاظی لحاظ کنند؛ معتقد است: اهمیت راه برای توسعه متوازن منطقه را اصلا نمی‌شود نادیده گرفت، توسعه اقتصادی بدون توسعه راه شاید منطقی نباشد؛ ما باید به محور شریانی کریدور جنوب به شمال تبدیل شویم.

در نهایت می‌توان با وجود چنین تفکراتی که ضمن فعالیت مطلوب مدیران و روسا و کامندان و کارشناسان لارستان بزرگ است و با مشارکت بهینه مردم منطقه لارستان بزرگ مسیر توسعه و سازندگی این خطه آن‌گونه که شایسته و بایسته است تضمین و تحقق یابد.


مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: