« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
سرهنگ تازیکه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان در نشست خبری امروز :
نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان علی آباد کتول با اصحاب رسانه شهرستان در محل دفتر فرماندهی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛سرهنگ تازیکه در این نشست ضمن تبریک ایام و قدردانی از تلاش رسانه ها در انعکاس زحمات پلیس گفت: در دسترس بودن اطلاعات و سرعت انتشار اخبار در فضای مجازی، علی رغم محسناتی که دارد در مواقعی نیز باعث هتک حرمت و بازی با آبروی افراد می شود. فلذا لزوم داشتن سواد رسانه ای و مراجعه به سایت ها و منابع اطلاعاتی موثق در دنیای امروز یک ضرورت است و موجب خنثی سازی شیطنت ها و جوسازی ها می شود.


وی در خصوص پیدا شدن جنازه یک شهروند در حوالی جاده کبودوال گفت: در پی تماس شهروندی با مرکز  پلیس 110 مبنی بر رویت یک جسد در محور جنگلی جاده کبود وال، ماموران پلیس آگاهی و کارشناسان ویژه جرم به محل شدند و  پس از انجام مراحل مقدماتی و تحقیقات پلیسی، جسد جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پزشکی قانونی اعزام شد.

شواهد و مستندات پرونده و گزارش اولیه پزشکی حاکی از آن است که قتلی رخ نداده است و فرضیه بروز  قتل به شدت ضعیف یاحتی منتفی است. تحقیقات تکمیلی بر روی پرونده در حال انجام است و نتیجه کامل تحقیقات متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در خصوص شایعات منتشر شده در خصوص این پرونده گفت: متاسفانه پیش داوری ها، قضاوت های بی پایه و اساس در چنین پرونده هایی باعث می شود علاوه بر حفظ نشدن شان و آبروی افراد، ذهنیت جامعه نیز به سمت و سوی خلاف واقع متمایل شود. در خصوص این پرونده نیز باید اشاره کرد هیچ  آثاری در خصوص  استفاده از چاقو و تبر و ... بر روی جنازه دیده نمی شود و اعلام نظر نهایی پلیس در خصوص علت فوت پس از انجام کامل تحقیقات اعلام می شود.  

وی در ادامه افزود: علی رغم جوسازی های منفی که در طی سال های اخیر در خصوص شرایط اجتماعی شهرستان علی آباد کتول صورت گرفته است، باید گفت این شهرستان دارای امنیت قابل قبولی است. در ضمن بیشتر درگیری ها و نزاع ها که حتی منجر به فوت افراد نیز می شوند خانوادگی یا مالی هستند که اصطلاحاً به این افراد مجرمین اتفاقی می گویند که بر خی از آنها حتی موقع انجام جرم، فاقد پرونده کیفری هستند و با مجرمین سابقه دار که مرتکب جرایم سازمان یافته یا قتل های خشن می شود متفاوت است.

سرهنگ تازیکه در ادامه از کاهش میزان سرقت در دو ماه آغازین سال به نسبت مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: در بحث خودرو، احشام، قطعات خودرویی با روند کاهشی مواجه بودیم اما در امر سرقت سیم و کابل و سرقت از اماکن دولتی شاهد روند رو به رشد هستیم.

وی افزود: هر چند پلیس با نهایت توان و نیرو  در ایجاد امنیت و پیشگیری از سرقت انجام وظیفه می کند ولی همواره پیشگیری بهتر از درمان است. فلذا توصیه می شود با توجه شرایط اقتصادی موجود و افزایش قیمت کالا ها و ادوات کشاورزی و تجاری ، شهروندان در استفاده از وسایل و تجهیزات ایمنی نظیر دزد گیر، استفاده از قفل فرمان و پدال، استفاده از حفاظ و محافظ به ویژه در منازل ییلاقی و اتاقک های کشاورزی ، نصب دوربین و ... شرایط را برای سرقت دشوار سازند.

فرماندهی انتظامی شهرستان همچنین از کشف 250 کیلو گرم مواد مخدر و 15 کیلو گرم مواد مخدر صنعتی، 81660 عدد انواع قرص روانگردان و مخدر و دستگیری 1286 نفر معتاد در سال گذشته خبر داد و گفت: علی رغم اینکه 80 درصد کشفیات مواد مخدر دنیا در ایران صورت می گیرد باید بپذیریم تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد، عرضه نیز وجود خواهد داشت. فلذا بهترین شیوه مبارزه آموزش و فرهنگ سازی در خصوص آگاه سازی نسل جوان از مضرات مواد مخدر است.

تازیکه همچنین از فعالیت پلیس فتا در خصوص جرایم اینترنتی خبر داد و گفت: کلاهبرداری اینترنتی، برداشت از حساب بانکی، نشر اکاذیب، دسترسی به داده های شخصی  و هتک حیثیت افراد از جمله مواردی هستند که بیشترین شاکی را به خود اختصاص داده اند. به خاطر داشته باشیم داشتن سواد رسانه ای ، ضرورت آموزش نحوه استفاده دقیق از نرم افزار ها و گوشی های جدید، مراجعه به تعمیرگاه های مطمئن در  صورت خرابی تجهیزات الکترونیک، عدم استفاده از گوشی به عنوان آلبوم  و ... می تواند در کاهش بروز مشکلات اینترنتی برای شهروندان موثر باشند و از خانواده ها نیز درخواست دارم بر روی رفتار و دامنه فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین