« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
یاداشت به قلم وحید حاج سعیدی
یعنی آن جمله معروف رئیس دولت که به عقب باز نمی گردیم به اعلی درجه در این دولت نهادینه شده است و اینکه تصور کنیم قیمت ها به نرخ گذشته باز می گردند، دستکم با اتوبوس اقتصادی جهانگیری امکان ندارد . چرا که ظاهراً دنده عقب ندارد...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:واقع امر این روزها که دولتیان در قالب یک تیم مذاکره کننده حرفه ای با کلی لژیونر و کوله باری از تجربه و تخصص، در وین مشغول خراب کردن دیوار های تحریم با بولدوزر هستند، یک عده تحریم نشناس هم پیشنهاد تخریب دیوار های تحریم را با بیل و فرغون را داده اند که جای بسی شگفتی است! این وسط هم هر چند روز یکبار تا یکی از مذاکره کنندگان عطسه می کند یا خمیازه می کشد، قیمت دلار و سکه بالا و پائین می شود و خلق الله هر روز در یک طرف خیابان به صف می شوند!  اما چیزی که در این بین برای ما معمولی ها ملموس نیست و هیچ رقمه در کتمان نمی رود، اثرات کاهش قیمت دلار  در اقتصاد خانوار است، چون اثرات افزایش قیمت دلار را با پوست و گوشت و استخوان لمس می کنیم!

چرا که وقتی قیمت دلار بالا می رود، قیمت کالاهاهم علی الاصول و مطابق با علم اقتصاد جهانی بالا می روند؛ اما وقتی قیمت دلار ثابت می ماند، باز هم قیمت ها علی الاصول و این بار برخلاف علوم اقتصادی دنیا، بالا می روند و در حالت سوم که قیمت دلار کاهش پیدا می کند، این بار قیمت کالاها علی الاصول و مطابق با دو اصل علمی اقتصادی ذکر شده، بالا می روند!

یعنی آن جمله معروف رئیس دولت که به عقب باز نمی گردیم به اعلی درجه در این دولت نهادینه شده است و اینکه تصور کنیم قیمت ها به نرخ گذشته باز می گردند، دستکم با اتوبوس اقتصادی جهانگیری امکان ندارد . چرا  که ظاهراً دنده عقب ندارد و یا شاید ادوات و مخلفات مربوط به حرکت در حالت دنده عقب ( شامل سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب و ...) در ته همان دره معروف جا مانده است!

با این حال ما می ترسیم تحریم ها بالمره برداشته شوند ولی سود مدیریت ببخشید سوء مدیریت باعث شود این گشایش ها تاثیری در زندگی مردم عادی نداشته باشند! مثل داستان بارندگی و خشکسالی و ترسالی ... یعنی وقتی سیل از همان لحظه تحویل سال مملکت را فرا میگیرد و نصف مملکت را آب می برد، باز هم خشکسالی داریم و حق نداریم حیاط منزل را با شیلنگ آب بشوئیم و سالی هم که بارندگی نیست، تابستان پر خطری را تجربه می کنیم و باید منتظر قطع گسترده برق باشیم! امسال که به خاطر گل روی ماینر ها و مافیای رمز ارز ها، فعلاً کت پوشیدن ممنوع شده است تا ببینیم وزارت نیرو راجع به سایر البسه و پوشاک چه بخشنامه ای صادر می شود... خدا به خیر بگذارند...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: