« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
در جلسه شورای آموزش و پرورش لنده چه گذشت؟
جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده با حضور امام جمعه ؛فرماندار ؛رئیس اموزش و پرورش و سایر اعضاء در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:ظهر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده با حضور امام جمعه ؛فرماندار ؛رئیس اموزش و پرورش و سایر اعضاء  با موضوع هفته بزرگداشت مقام معلم و امتحانات نوبت دوم در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.


نباید رکود وبی انگیزگی در سیستم آموزشی حاکم شود

تورج رزمجو فرماندار شهرستان لنده در این نشست با اشاره به چهار رکن مهم نظام آموزشی، فضای آموزشی، متون درسی ومعلمان در عرصه آموزش وپرورش از مدیریت آموزش وپرورش ودست اندر کاران ستادی مخصوصا معلمان عزیز که در ایام شیوع ویروس کرونا بحث آموزش را رها نکرده ونظام آموزشی جدیدی را در بستر فضای مجازی تجربه ودلسوزانه پیگیری میکنند قدردانی و تشکر و اظهار داشت: در این شرایط کنونی علاوه بر تامین سلامتی معلمان ودانش آموزان موضوع آموزش باید به شدت مراقبت وپیگیری تا رکود وبی انگیزگی در سیستم آموزشی حاکم نشده وترک تحصیلی اتفاق نیافتد.

رئیس شورای آموزش و پرورش اذغان داشتند: با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی و توجه به توصیه های ستاد ملی کرونا زمینه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و تبعات ناشی از این بیماری باید به جامعه هدف بخصوص دانش آموزان تفهیم و ابلاغ گردد و در این راستا ضوابط و اصول بهداشتی بویژه استفاده از دست کش، فاصله گذاری اجتماعی، مواد شوینده و ضد عفونی و استفاده از ماسک در دستور کار اصلی مدیران مدارس برای شروع آزمونهای نوبت دوم  قرار گیرد تا سلامت دانش آموزان و معلمان به خطر نیفتد.


دبستان چلی از قدیمترین مدارس روستایی با بیش از یکصد دانش آموخته مسول

پیش از سخنان فرماندار لنده رئیس آموزش و پرورش طی سخنانی با اشاره به در پیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم ، روز معلم را به همه دست اندرکاران عرصه تعلیم وتربیت تبریک گفتند و افزودند بزرگداشت مقام معلم وابستگی مستقیم به هویت دانش آموزان و اثرگذاری معلم بر دانش آموزان دارد .

دکتر علی جاویدان ضمن تشریح برنامه های اداره آموزش و پرورش در هفته بزرگداشت مقام معلم از دبستان روستای چلی بعنوان یکی از قدیمی ترین آموزشگاههای شهرستان که قدمت آن به سال 1348 برمی گردد و بیش از یکصد نفر از دانش آموختگان آن در منصبهای مختلف کشوری و منطقه ای فعالیت دارند نام برد  و اعلام کرد توسط جمعی از فعالین این روستا قرار است از اولین معلم این دبستان در جلسه بعدی تجلیل و رزومه بیشتری از آن طی ویژه نامه از طریق جراید منتشر و در اختیار مردم قرار بگیرد.


نحوه برگزاری امتحانات مدارس در نوبت پاپانی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان لنده در ادامه به موضوع امتحانات نوبت دوم دانش آموزان اشاره کرد و گفت:امتحانات پایانی دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم به صورت حضوری و مابقی پایه ها در صورت ادامه شرایط کرونایی بصورت غیر حضوری برگزار می گردد.

دبیر شورای آموزش وپرورش شهرستان لنده افزود :امسالو در شرایط کرونایی کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در چهار حوزه شامل:تجربی و ریاضی پسرانه _تجربی و ریاضی دخترانه _علوم انسانی پسرانه و علوم انسانی دخترانه ساماندهی خواهند شد.

دکتر جاویدان به مشکلات دانش آموزان در بحث ازمون غیر حضوری نیز اشاره کرد و مهمترین مشکل را بحث هویت یابی فرد آزمون دهنده عنوان کرد و همچنین نبود اینترنت و عدم دسترسی بعضی از دانش آموزان به فضای مجازی را از دیگر مشکلات عنوان نمود.

رئیس آموزش و پرورش لنده با بیان اینکه در امر آموزش نسبت به سایر مناطق عقب ماندگی کمتری دارند از برتری اموزش و پرورش لنده با حضور 68 درصدی دانش اموزان در برنامه شاد خبر داد.


اولین معلم خود خداست

در ادامه امام جمعه لنده نیز با تبریک هفته معلم و گرامیداشت شبهای قدر و ماه مبارک رمضان اظهار داشت:جایگاه مدیریت آموزشی و نقش معلم در موفقیت مدرسه و مدیریت استراتژیک در مدرسه بسیار موثر است. اولین معلم خود خداست و دومین معلم  انسانها پیامبران اسلام هستند .کار معلم منصوب به کار پیامبر (ص) است  .

حجت الاسلام محمودی اصل افزود : ارزش و اهمیت مطالبی که در کلاس درس به دانش آموزان آموخته می شود بسیار بالاست که ارزش آن را هم معلم و هم خود دانش آموز حس می کند.

وی در ادامه به ایام ضربت خوردن امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: ایام شهادت امام علی (ع) بهترین ایام برای توسل به حضرت و شفیع قرار دادن ایشان نزد خداوند در شب های قدر است  و ضربت خوردن و شهادت حضرت  در این  شب ها نشان از عظمت مولاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: