« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛  دکتر علی جاویدان رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده به مناسبت روز معلم پیام تبریکی صادر نمود.


متن این پیام به شرح زیر است:

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه‌ها را (استاد شهید مرتضی مطهری)

فرهنگیان محترم شهرستان


امسال در حالی در آستانه روز باشکوه معلم قرار گرفته ایم، که معلمان ایران‌زمین همچون تمامی ملت ایران خسته از  کارزاری شبانه‌روزی در مبارزه با کرونا و  برای دسترسی همه کودکان به آموزش به سر می‌برند. طی بیش از یکسال گذشته همه‌گیری کرونا، زندگی آحاد ملت ایران را تحت تأثیر خود قرار داده است، اما معلمان پیش از آن که در پی چشم‌انداز عادی شدن اوضاع باشند، کوشیدند تا خود را به سرعت با وضعیت جدید منطبق کنند.

وضعیت فوق‌العاده و پیش‌بینی‌ناپذیری به وجود آمد که زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی را به چالشی بی‌سابقه فراخواند. با این حال آن چه که توانست یاری‌گر آموزش و پرورش در این وضعیت بغرنج باشد، ایثار و از خودگذشتگی معلمانی بود که با ابتکارات فردی و در عین حال صرف فوق‌العاده وقت، کوشیدند آموزش و پرورش را به بهترین نحو با امکانات موجود منطبق کنند

در این شرایط شما بودید که مانند زلزله سی سخت  نشان دادید هر کجا ملت به مجاهدت نیاز دارد و فدایی و مدافع می‌خواهد، معلمان در کنار مردم و در خط مقدم حضور دارند

۱۲ اردیبهشت سال 1400 مصادف با ماه مبارک رمضان، لیالی قدر و ضربت خوردن مولای متقیان امام علی علیه السلام، روز تجلیل از ایثارگران دانش‌گستری است که انجام وظایف شغلی برای ایشان روز، شب، تعطیلی، استراحت و هیچ چیز دیگری نمی‌شناخته است.  روز معلم امسال، تنها به تجلیل از معلمان اختصاص ندارد. صمیمانه‌ترین سپاس‌های خود را نثار خانواده‌هایی می‌کنم که بدون هیچ ابلاغ، دستور یا وظیفه‌ای، پشتیبان همسر، پدر، مادر یا فرزندان معلم خود بوده اند و مبارزان جبهه‌های نبرد علیه جهل را، پشت‌گرم و استوار ساخته اند.

همه‌گیری کرونا، گروهی از معلمان را نیز به بستر بیماری افکند. فداکاری معلمانی که در بستر بیماری به سر می‌بردند، اما در همان شرایط به معلمی پرداختند،این تصویر افتخارآمیز و غرور‌آفرینی از روح بلند معلمانه بود.

آموزش غیر حضوری، جز به مدد همکاری گسترده و همه‌جانبه دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان میسر نمی‌شد. خانواده‌ها، همیشه بازوی توانای معلمان در ایفای وظایف و برآوردن اهداف آموزش و پرورش بوده اند. این شرایط بحرانی، با همه مصائب و شدائدی که به بار آورد، این لطف خفیه را داشت که جامعه فرهنگی را به اندازه خانواده‌های همه دانش‌آموزان وسعت بخشید.

همکاران ارجمند و معلمان عزیز

به پاس این مجاهدت‌های عاشقانه تان دست‌های پرمهرتان را به گرمی می‌فشارم و در کمال تواضع از شما میخواهم با همان همت بلندی که روز‌های سخت گذشته را سپری کرده اید، آماده آینده باشید. امید داریم که در پس این کوشش همگانی، آینده روشنی در انتظار میهن عزیزمان باشد.

در پایان یاد و خاطره همه‌ی معلمان بزرگ بشریت، علامه شهید مرتضی مطهری و بیش از چهل هزار معلم و دانش آموز گلگون کفن راه حق و حقیقت را گرامی داشته، بار دیگر همت بلندتان را می‌ستایم و در برابر این همه عشق، سر تعظیم فرود می‌آورم و روز بزرگ معلم را به همه شما و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض می‌نمایم.

علی جاویدان
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: