« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
سیاسی؛
رضا اردشیری فعال دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با انتشار یاداشتی به صوت منتشر شده منتسب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه واکنش نشان داد.
پایگاه خبری آوای رودکوف- رضا اردشیری فعال دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با انتشار یاداشتی به صوت منتشر شده منتسب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه واکنش نشان داد.


متن این یاداشت به شرح زیر است:

بسم الله قاصم الجبارین

جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند . مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

شاه بیت صحبت های آقای ظریف و صوت منتشر شده از وی آن است که دیپلماسی رو فدای میدان کردیم و به زبان ساده تر یعنی فعالیت های نظامی ما در سوریه باعث شکست دیپلماسی ما شد البته این حرف ها تازگی ندارد چنان که آقای روحانی هم در سال نود و شش می گفت:(روی موشک شعار نوشتید )

فرض کنیم این ادعا درست است و اشتباه نیست ، فرض کنیم شکست های ما در میدان, مثل تسلیم کشتی ای که کمک های غذایی و دارویی برای یمن می برد به عربستان, مثل تسلیم آب هیرمند به افغانستان و مثل انفجار نطنز, یا اصلا شاید ترور سردار سلیمانی و ترور شهید فخری زاده و... ربطی به دیپلماسی ضعیفمان نداشته)حتی با این فرض هم ،این ادعا عذر بدتر از گناه است، مگر آن روزی که همه ی مشکلات را به گردن چرخیدن سانتریفیوژها انداختید, نمی دانستید که تحریم های ما عمدتا ربطی به موضوع هسته ای ندارد؟

دلسوزان و آگاهان همان سال نود و دو، که آقای روحانی معرکه میگرفت و چرخ سانتریفیوژها را عامل تحریم معرفی میکرد ،می گفتند دروغ میگوید، و آنها می گفتند تحریم ها بخاطر چهار اتهام است (اول حضور منطقه ای ما که اسمش را می گذارند حمایت از تروریسم، دوم مسائل حقوق بشر که بخش زیادی از آن به استناد دعاوی سال ۸۸ رفقای خودتان بود, سوم: صنایع موشکی, که حق مسلم ما در دفاع از خودمان است, و بخش خیلی اندکی هم بخاطر  صنعت هسته ای, که بیشتر بهانه ای است, تا ما انحصار صنعت هسته ای حضرات را نشکنیم).

همان سالها عقلای قوم گفتند تحریم ها را اگر بخواهید بردارید, باید در هر چهار زمینه تمام داشته های ملت را تسلیم کنید ، گفتند با تسلیم هسته ای هیچ تحریم جدی ای برداشته نمی شود.

رفع تحریم ها, تسلیم همه جانبه می خواهد و بعد از تسلیم همه جانبه, معلوم نیست اصلا ایرانی باقی بماند که بخواهید تحریم را ازآن رفع کنید
چرا همان روز چشم تان را روی این واقعیت بزرگ بستید؟

منتقدان همان سال گفتند ,دلیل تحریمها هسته ای نیست. گفتند بجای تلاش برای رفع تحریم ها باید به دنبال خنثی کردن آنها بود ،مثل ماجرای خودکفایی بنزین باید با اصلاح ساختارها ی درون کشور, نقاط ضعفمان را که هدف تحریم هستند را برطرف کنیم،ولی متاسفانه آن روز متکبرانه منتقدین خود را فاقد سواد و تخصص دیپلماسی دانستید و نشنیده شان گرفتید.

 هنوزهم با همان تکبر, متهمشان میکنید به اینکه ذهنشان در جنگ سرد مانده وحرفشان را که راه حل مشکلات در داخل است نشنیده گرفتید.

به نظربنده نیاز است هر از چند گاهی به بعضی از مسئولین گوش زد کنیم که در نظام جمهوی اسلامی ایران مسئولیت دارند ،نظامی که برای آن خون دلها خورده شده و چندین هزار شهید فدا شده اند تا این نظام باقی بماند .

آقای ظریف شما در نظامی مسئولیت دارید که در گذشته افرادی امثال شهید رجایی و بهشتی ها در آن مدیریت می کردند.

اگر به نحوه ی مدیریت آنها نگاه کنید  متوجه خواهید شد که شما خیلی از خط و مشی آنها  فاصله دارید و تفاوت از زمین تا آسمان است.

صحبت های منتشر شده از طرف آقای ظریف اصلا رنگ و بوی دیپلماسی انقلابی ندارد و متاسفانه با تخریب چهره ی محبوب سردار دلها قصد رسیدن به منافع شخصی خود را دارد.

آقای ظریف شما تنها یک نقطه مشترک با حاج قاسم دارید و آن هم گرفتن نشان است، حاج قاسم از طرف حضرت آقا نشان ذوالفقار که عالی ترین نشان نظامی است و با توجه به رشادت و موفقیت در فرماندهی است را دریافت کردند،شما هم از طرف آقای روحانی نشان ...

آقای ظریف اگر به حاج قاسم لقب سردار دلها داده شده است به این دلیل است که بخاطر فتوحات کرده اش هم حاضر نبود صد سکه از جیب ملت جایزه بگیرد.

و در انتها امیدوارم روزی برسد که به خودتان بیایید و بخاطر این دیپلماسی ذلیلانه و پیوند زدن آینده ی هشتاد میلیون انسان به برجام بی فرجام که باعث ازبین رفتن منافع ملت شد پشیمان شوید و مراجع قضایی هم بدون در نظر گرفتن مصلحت نظام شما را محاکمه کنند.



اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان "آوای رودکوف" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان "آوای رودکوف" می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: