« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
به قلم وحید حاج سعیدی
از آنجا که تاکنون فقط 500 هزار دوز واکسن وارد مملکت شده و با توجه به پیشینه ای که از برخی مدیران سراغ داریم به نظر می رسد این قصه سر دراز دارد! فلذا به رسم معهود و شیوه مالوف چند پیشنهاد در خصوص مدیریت واکسیناسیون در کشور ارائه می گردد علی برکت الله.........
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حقیقت امر ما هنوز در شوک سرقت واکسن پاکبانان آبادانی و تطهیر کنندگان ( غسالان) تهرانی  بودیم که ندا درآمد چه نشسته اید که در ولایت خودتان هم دوستان هنر نمایی به خرج دادند و تعدادی از مسئولان شهرداری علی آباد کتول در یک اقدام خداپسندانه مانع از هدر رفت واکسن هایی شدند که خدا تومان قیمت دارند و قبل از اینکه واکسن ها از دهن بیفتند، دوستان واکسن ها را حلال کردند!   «باتوجه به انصراف پاکبانان و عدم تمایل آنان برای تزریق واکسن کرونا برای اینکه واکسن هدر نرود، تصمیم گرفتیم واکسن ها برای افراد دیگر استفاده شود!»  ( به نقل از جراید)


بعد از این ماجرا بود که عده ای تلاش کردند با ماله های دست ساز کوی نعلبندان، ماجرا را ماستمالی کنند که دیدند ای دل غافل کار از کار گذشته است و خبر آن سوی مرزها را هم در نوردیده است و فقط خواجه حافظ شیرازی از داستان بی اطلاع مانده است!

البته این ماله کشی تنها مختص علی آباد کتول نبود و مدیران شهری از جمله شهردار آبادان هم در تلاش بودند تا اقدام خود را توجیه کنند و مدعی شدند «پاکبانان خواهان این بودند که بنده و امام جمعه شهرستان آبادان که در مراسم حاضر بودیم قبل از آن‌ها این واکسن را دریافت کنیم!» البته همه داستان نیست و شهردار آبادان در ادامه افاضه فرمودند: «برخی پاکبانان در دریافت واکسن سینوفارم تردید و استرس داشتند و علت ترس آنان ناشناخته بودن این واکسن بود... پاکبانان سراسر کشور نسبت به تزریق واکسن سینوفارم دچار تردید و استرس هستند!»

علی ای حال از آنجا که تاکنون فقط 500 هزار دوز واکسن وارد مملکت شده و با توجه به پیشینه ای که از برخی مدیران سراغ داریم به نظر می رسد این قصه سر دراز دارد! فلذا به رسم معهود و شیوه مالوف چند پیشنهاد در خصوص مدیریت واکسیناسیون در کشور ارائه می گردد علی برکت الله:

الف) هر واکسن یک مسئول: از آنجا که به فرموده شهردار آبادان هنوز عده ای از پاکبانان در تزریق واکسن دچار تردید هستند، پیشنهاد می شود همراه هر کدام از این افراد گروه های هدف،  یک مسئول  هم واکسن بزند! حتی می توان جهت ایجاد اطمینان خاطر بیشتر طوری برنامه ریزی کرد که مسئولین، همراه خانواده خود حضور پیدا کنند و خانوادگی واکسن بزنند تا ترس پاکبانان بیشتر بریزد!

ب) استفاده از ادبیات کودکانه: در همین راستا و به منظور جلوگیری از تبعات ترس ناشی از واکسناسیون، پیشنهاد می گردد مسئولین در تزریق واکسن فرزندان خود از  شیوه های روانی و ادبیات کودکانه نظیر نیش زنبور یا گاز پروانه استفاده کنند تا ایجاد انگیزه برای پاکبانان شود! نظیر این جملات: نیگا کن عمو ... نیگا کن ... الان پروانه می خواد دست پسرمو نیش بزنه... یک دو سه تمام .... هورا ... هورا ... براش دست بزنین...

پ) سایر موارد: سایر موارد و شیوه ها را خودتان پیدا کنید... بیل که به کمرتان نخورده است!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: