« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
معاون صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد:
معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمد مالی و گلیم مشته به عنوان رشته های بومی استان با انجام آموزش های تخصصی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، محمد کاظم رحمانی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد افراد دارای مهارت در رشته های نمدمالی و گلیم مشته در کهگیلویه وبویراحمد بسیار اندک است.

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از آغاز سه کارگاه مهارتی در رشته گلین مشته در شهرستان کهگیلویه خبر داد و با تاکید بر اینکه در این دوره ۷۰ نفر حضور دارند اذعان داشت: یک دوره مهارتی با حضور ۲۰ در شهرستان بویراحمد در رشته نمدمالی آغاز شده است.

وی به اعطای گواهی مهارت و پرداخت تسهیلات بانکی به شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی اشاره کرد و متذکر شد: از علاقه مندان برای برپایی دوره مهارتی بهره گرفته می شود.
رحمانی ابراز داشت: ۲۹ دوره آموزشی صنایع دستی در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد در بهار امسال برنامه ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در سال 1399 نیز ۳۷ دوره آموزشی صنایع‌دستی در این استان برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری دوره‌ها را افزایش توانمندی بانوان و رونق صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: