« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
آوای رودکوف گزارش می کند:
رمضان، ماه علی(ع) آن مقتدای عدالت و انسانیت است که نماز خون و شهادت در محراب عشق را برای اولین بار به یادگار گذاشت.
به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف، رمضان، ماه خدا و میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه لیلة‏القدر و پاکی و تعالی انسان.

رمضان، ماه برکت، رحمت، مغفرت، توبه، انابه، صبر و مواسات. رمضان ماه تقوا و طهارت و رهایی از شر نفس و به خدا پیوستن است.

رمضان، ماه علی(ع) آن مقتدای عدالت و انسانیت است که نماز خون و شهادت در محراب عشق را برای اولین بار به یادگار گذاشت.

ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهی است که خداوند در آن حسنات را می¬¬افزاید و گناهان را پاک می¬کند و آن ماه برکت است.

ماه مبارک رمضان، ماه طهارت و ماه تخلق به اخلاق الهی است، و حقیقت و باطن آن عبارت است از رسیدن به لقای خداوند، آزادی از خود؛ آزادی از خود حیوانی، و تولد خود الهی.

قرآن مایه حضور برکت الله است
حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهارکرد: قرآن مایه نورانیت منازل، نزول برکت و حضور برکت الله و عاملی برای فراری شرن شیاطین است.

وی، افزود: خداوند در قرآن از ماه رمضان به عنوان شهرالله یادمی نماید.

وی، بااستناد به آیه 185 سوره بقره(شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ فَمَنْ شَهِدَ مِنْكُمُ الشَّهْرَ فَلْيَصُمْهُ ۖ وَمَنْ كَانَ مَرِيضًا أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ فَعِدَّةٌ مِنْ أَيَّامٍ أُخَرَ ۗ يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ وَلِتُكْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُكَبِّرُوا اللَّهَ عَلَىٰ مَا هَدَاكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: ماه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شده برای هدایت بشر و برای راهنمایی و امتیاز حق از باطل، پس هر که دریابد ماه رمضان را باید آن را روزه بدارد، و هرکه ناخوش یا در سفر باشد (به شماره آنچه روزه خورده است) از ماهای دیگر روزه دارد، که خداوند برای شما حکم را آسان خواسته و تکلیف را مشکل نگرفته، و خواسته تا اینکه عدد روزه را تکمیل کرده و خدا را به عظمت یاد کنید که شما را هدایت فرمود، باشد که (از این نعمت بزرگ) سپاسگزار شوید.

حجت السلام شربیانی، ضمن بازگونمودن لزوم بهره گیری از قرآن در ماه رمضان ادامه داد: رمضان بهترین فرصت است که ازقرآن بهره مند شویم و ازقرائت قرآن غفلت ننماییم.

امام جمعه عجب شیر، یادآورشد: فضایل ماه رمضان به خاطر قرآن و بهارقرآن ماه رمضان است.

وی، بااشاره به فرمایش پیامبراکرم(ص) افزود: ایشان می فرمایند: با اینکه همه ماه‏ها ماه خداست و انسان‏ها همه وقت از نعمت‏های مادّی و معنوی و درحقیقت از سفره گسترده الهی استفاده می‏کنند، ولی از آنجا که همه کتاب‏های بزرگ آسمانی از جمله قرآن که کتاب هدایت و راهنمایی برای همه بشریت است در این ماه نازل شده است، و نیز از آنجا که وظیفه بزرگ الهی روزه در این ماه انجام می‏شود امتیاز خاصی به این ماه بخشیده است.

حجت‌الاسلام شربیانی، رسیدن به حقیقت را عامل بندگی دانست و تاکیدکرد: انسان باید برای رسیدن به حقیقت بندگی کند و بندگی یعنی راه حق را پیمودن و به مبدأ و منتهای خود رسیدن که شکل این اظهار بندگی در برابر حق، رسیدن به نهایت را خداوند به ما نشان داده است انسان به هر شکل می تواند این حسّ و بعد انسانی را نمایش دهد ولی شکل صحیح و روال آن همان است که خداوند معرفی کرده است که از جمله آن نماز و روزه است.

روزه امری سری و عبادتی پنهان میان بنده و خالق است
حجت‌الاسلام حس مرسلی، امام جمعه صوفیان در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: روزه امری سری و عبادتی پنهان میان بنده و خالق است و احدی از آن اطلاع ندارد، با گرفتن و یا نگرفتن آن اخلاص انسان آزموده می شود، چون ممکن است انسانی در منظر مردم روزه دار جلوه کند، اما در خلوت خود روزه نباشد.

وی، ماه رمضان را ماه تقویت اراده دانست و افزود: ماه رمضان ماه تقویت اراده به معنای حقیقی است، به نوعی از معضلات جامعه فقدان اراده درمیان جوانان و نوجوانان است.

وی، بااستناد به آیه 183 سوره بقره(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: ای اهل ایمان! روزه بر شما مقرّر و لازم شده، همان گونه که بر پیشینیان شما مقرّر و لازم شد، تا پرهیزکار شوید.

حجت السلام مرسلی، ضمن بازگونمودن هدف از روزه گرفتن در ماه رمضان ادامه داد: روزه گرفتن در این ماه واجب و منظور از روزه گرفتن آن است که انسان برای اطاعت فرمان خدا، از اذان صبح تا مغرب، از چیزهایی که روزه را باطل می کند،خودداری نماید.

امام جمعه صوفیان، یادآورشد: صبر در برابر امر الهی در اثر گرسنگی و تشنگی، باعث خشوع و از بین رفتن کبر و عجب و غرور شده و ضمینه اصلاح و بازگشت به خداوند، مهیا می شود.

وی، بااشاره به فرمایش امام زین العابدین(ع) افزود: ایشان می فرمایند: ستایش، زیبنده خدایی است، که یکی از راه های احسان خود به بندگانش را ماه خود قرار داد، ماه رمضان، ماه روزه، ماه اسلام، ماه پاک کننده، ماه از بین رفتن گناهان و ماه قیام و نماز شب است.

حجت‌الاسلام مرسلی، از ماه طهارت بودن ماه رمضان گفت و تاکیدکرد: ماه مبارک رمضان، ماه طهارت است. ماهی که بنده وجود خود را از تمایلات مادی و حیوانی زدوده و با روزه ضمن تطهیر جسم، به تطهیر جان نیز می پردازد تا روحش در عالم پاکی و رشد و تعالی، از انوار هدایت بخش خدای متعال بهره مند شود.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی خبرنگار آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: