« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
مهندس ضرغامی در نشست با یک ‌اتحادیه دانشجویی:
وی گفت: من طرفدار برجام هستم، اما برجامی که خودم دارم، بازگشت ریاست جمهوری اسلامی ایران به مردم. این برجام من است. ریاست جمهوری باید به مردم بازگردد.
به گزارش پایگاه خبری اوای رودکوف ؛عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان « تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» برگزار شد، گفت: شعار من زیر میز زدن است اما با دمپایی نمی‌شود زیر میز زد، زیر میز زدن کفش کوهنوردی می‌خواهد و کفش کوهنوردی من شما جریان دانشجویی هستید. میزی که گزینه های آمریکا روی آن است من زیر این میز می زنم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید زیر میز مذاکره ای زد که منافع ملت در آن رعایت نمی شود. شروع مذاکرات، بسیار شروع غلطی بود، اگر خوش بینانه باشم و نخواهم بگویم آقای روحانی عمدی داشت نسبت به این روش، کف آن این است که علیرغم ادعایی که داشت در آستانه اولین دور مذاکرات مربوط به تحریم‌ها با صراحت در دانشگاه تهران سخنرانی کرد و گفت خزانه ما خالی است! در صورتی که من تحقیق کردم و این‌طور نبود.

وی گفت: شهید سلیمانی در گزارشات محرمانه هر وقت دستاورد خوبی به دست می آورد بر آن اساس طراحی برای پیشبرد دیپلماسی می کرد.

وس تاکید کرد: برای سردار سلیمانی دیپلماسی زمانی خوب بود که دستاوردی داشتیم؛ کاری که آقای روحانی عکسش را انجام داد.

وی با اشاره به عملکرد دولت گفت: امروز اگر از مردم پرسیده شود که دوست دارید به سال 92 باز گردید؛ پاسخ آنها مثبت است؛ یک بستنی 500 تومانی الان 4 هزار تومان شده است! اینگونه مردم دارند، زندگی می کنند! چه کرده اند در این مذاکرات که امروز هم خیلی مدعی هستند، امروز دنبال دو قطبی مذاکرات و عدم مذاکرات هستند! این نشان می دهد پاسخ درخور پیدا نکردند.

ضرغامی افزود: برای کشوری که زمین دارد، مسکن اصلا مسئله نیست. ظرفیت های این حوزه را زیادتر از آنچه نیاز هست را داریم. مسکن هیچ ربطی به تحریم ندارد.

وی گفت: من طرفدار برجام هستم، اما برجامی که خودم دارم، بازگشت ریاست جمهوری اسلامی ایران به مردم. این برجام من است. ریاست جمهوری باید به مردم بازگردد. یعنی استفاده از توان و حضور مردم و واگذاری اقدامات اقتصادی به مردم. یعنی جمهوریت را به معنای واقعی به رسمیت بشناسیم.

ضرغامی تاکید کرد: من بحث آزادی را مطرح کردم، شاید بگویید مگر الان در کشور آزادی نیست، آزادی هست، البته هزینه حریت بالا رفته است. اما من عمده حرفم آزادی اقتصادی است.

وی یاد اور شد: در اکثر مطالعاتی که کردم دیدم جوانان در راه اندازی برخی شرکت ها مانند شرکت های دانش بنیان آزاد نیستند. برای برخی مجوزها نیاز است 40 تا امضا بگیرند، برخی مجوزها هم انحصاری است. آیا نباید زیر میز بازی زد؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مردم باید باور کنند، دولتشان مردمی است و به جای مذاکره با کدخدا، باید با مردم مذاکره کرد. اگر مردم را به رسمیت بشناسیم و آزادی بدهیم و اولویت با کارهایی باشد که خیلی به تحریم ربطی ندارد، ما برنده شده ایم.

ضرغامی گفت: ما خصوصی سازی را با اختصاصی سازی اشتباه گرفتیم. خصوصی سازی درست چندین ویژگی دارد که شاید مهمترین آن اهلیت است.

وی درباره سوالی پیرامون موانع تولید گفت: یکی از مهمترین موانع، تعارض منافع است، یک عده نمی گذارند یک سری مسائل حل شود. وقتی شما مدیرانی را سر کار گذاشتی که تعارض منافع نداشتند، خیلی مسائل حل می شود.

ضرغامی تاکید کرد: مانع دوم واردات است، چون پرسود و ساده است. یک آدمی انحصار سنگین دستش است و وقتی کشور دچار مشکل می شود می روند التماس آن را می کنند!

وی ادامه داد: برخی کالاها اشکالی ندارد از خارج بیاید. مثلا خودرو که یک کالای مصرفی است، البته واردات خودرو باید مدیریت شود.

ضرغامی گفت: ما در توزیع به خاطر فساد و ناکارآمدی، واقعا خراب کردیم. اولین سبد کالایی که در دولت آقای روحانی توزیع شد، افتضاح بود. صف های طولانی تشکیل شد، تصاویری عجیبی از توزیع به دست ما رسید که من آنها را پخش نکردم.

وی در بخش دیگری با انتقاد از بنگاه داری بانک ها اظهار داشت: کار بانک گرفتن سپرده های مردم و هدایت آن به سمت تولید، کارآفرینی و... ، کار بانک بنگاه داری نیست. یکی از مشکلات ما این است که بانک ها بنگاه دار شده اند. یعنی دنبال سود خودشان هستند. مثلا مسکن می خرند و فشار افزایش قیمت روی دوش مردم می ماند.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: تازه این خوب است، بانک هایی هستند که خرید و فروش ارز و سکه می کنند! اگر من رئیس جمهور شوم بنگاه داری بانک ها را تعطیل می کنم.

وی در بخش دیگری گفت: من روحانی نیستم، اگر رئیس جمهور شوم هرکاری روحانی کرد من خلافش را انجام می‌دهم. مدیریت ریموتی یکی از مشکلات آقای روحانی بود.

ضرغامی تصریح کرد: مسکن مهر ضمن اینکه مثبت بوده، ولی باید اصلاح شود. طرح من برای مسکن مهر پلاس است. دولت درحق مسکن مهر نامردی کرد و برای رد این طرح در جهت اجرای آن قدمی بر نداشت. من به سرعت خدمات جنبی مسکن مهر در هر جای کشور هست را تکمیل می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی گفت: خیلی از کسانی که احمدی نژاد را می‌کوبند به خاطر کارهای خوبش می‌کوبند، دانشجویان باید آنالیز کنند ببینند اگر کسی ضرغامی را می کوبد به خاطر کارهای خوبی است که داشته یا کارهای بدش. من طرفدار احمدی نژاد نیستم و بیش از یک سال است که او را ندیده‌ام. هیچ صحبت انتخاباتی بین من و احمدی نژاد برقرار نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: سال 84 و 92به قالیباف رای دادم، 96به رئیسی، من هر وقت قالیباف بوده به ایشان رای دادم، 1400ولی به خودم رای می دهم.

ضرغامی افزود: اولین برنامه من امنیت غذایی است.کشور و نظام قانون گذاری را میشناسم. مدیریت من یک مدیریت جهادی و شجاعانه معطوف به حل مسئله است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: جمنا یک تجربه ناموفق سیاسی بود برای پدرخوانده هایی که در تاریک خانه ها تصمیم می گیرند و انتظار دارند بقیه عمل کنند.

ضرغامی ادامه داد: شورای وحدت از من دعوت به اعلام برنامه کرده است، ولی هنوز به جمع بندی برای همکاری با این شورا نرسیده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که اگر آقای رئیسی کاندیدا شوند همچنان به عرصه انتخابات وارد خواهد شد، پاسخ داد: حضور من در انتخابات معطوف به هیچ فاکتوری نیست. حضور من حتما تقویت جریان انقلاب است.

ضرغامی با اشاره به فساد برخی در کشور تصریح کرد: هر چه جلوتر می روم می بینم نظام مافیایی فساد نظام هوشمندی شده، همه شان هوای هم را دارند، همه شان با هم هستند. این موجود زنده است! این شبکه فساد به تعادل رسیده و قدرت ترمیم دارد! شما اگر یک طرف را زدی خودش را ترمیم می کند و پدر آن کسی که حمله کرده را در میاورد.

وی گفت: من می دانم با چه کسانی دارم درگیر می شوم، گاهی به من می گویند مراقب زن و بچه ات باش، چون من محافظ هم ندارم. البته به مسئولان دیگر هم توصیه می کنم این محافظ را کنار بگذارند، البته محافظ که نیستند تشریفات هستند.



منبع:  تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین