« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، گزارش می دهد:
اگر صحبت از کارایی‌ دوربین تلفن همراه شود، عکس گرفتن اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد اما همه قابلیت‌های دوربین تلفن همراه به اینجا ختم نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایرنا، دوربین فیلمبرداری شما چیزی بیش از یک لنز معمولی برای ثبت خاطرات است. دوربین گوشی شما می‌تواند یک صورت فلکی در آسمان را دنبال کند، پول واریز کند و کارهایی بسیار بیشتر از عکس گرفتن انجام دهد. در این گزارش قابلیت‌های متفاوت دوربین تلفن همراه را مرور می‌کنیم.

۱- یادداشت‌های سریع


به لطف دوربین تلفن هوشمند می‌توان تصاویر مربوط به پلاک ماشین، کارت بیمه پزشکی و سایر اطلاعات ضروری را ذخیره کنیم. ثبت عکس معمولاً یک روش سریع برای ذخیره سازی است . عکس گرفتن خیلی سریعتر از یادداشت‌برداری کار را راه می‌اندازد. از عکس گرفتن از یک کیف یا کفش پشت ویترین یک مغازه و نظرخواهی از دیگران برای خرید بگیرید تا عکس‌گرفتن از یادداشت‌ها، عکس گرفتن از برچسب مواد غذایی در مورد میزان کالری آن‌ها برای ثبت میزان مکالری مصرفی در روز، عکس گرفتن از مراحل مختلف جدا کردنِ قطعات کامپیوتر برای اینکه برای سر هم کردن دوباره کامپیوتر فرایند را فراموش نکنیم و بسیاری کارهای دیگر هر روزه با دوربین گوشی انجام می‌شوند.

۲- تجسم دکوراسیون خانه


گوشی‌های مدرن بسیار قدرتمندتر از گذشته هستند. با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌توان اطلاعات دیجیتالی را به گوشی داد و از طریق لنز دوربین نتایج آن را مشاهده کرد. برای مثال اگر می‌خواهید ببینید یک مبلمان به خانه شما می‌آید برنامه‌هایی وجود دارند که این امکان را به شما می‌دهند که بدون آوردن این مبلمان به خانه صرفاً با عکس گرفتن از خانه و مبلمان مورد نظرتان تصویر خانه را با مبلمان جدید بازسازی کنید و بعد برای خرید آن تصمیم بگیرید. برخی از برنامه‌ها مانند آمازون و ایکیا از قابلیت‌های واقعیت افزوده تلفن برای پیش‌بینی تغییرات در دکوراسیون منزل استفاده می‌کنند. البته ایکیا این سرویس را فقط به کاربران آیفون ارائه می‌دهد.

۳- جست‌وجوی محصولات بر اساس عکس


فرض کنید در خانۀ یکی از دوستانتان چیزی را می‌بینید و خوشتان می‌آید اما دوستانتان نمی‌دانند که آن چیز را از کجا خریده‌اند. برخی از برنامه‌هایی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند از چیزی عکس بگیرید و آن را در سیستم عامل آن‌ها جست‌وجو کنید. با این کار این امکان برای شما فراهم می‌شود که جستجوی شما برای یافتن جایی که کالای مد نظرتان را دارد راحت‌تر شود.

۴- لباس و عنیک را از راه دور بپوشید

خیلی از برندها در حال استفاده از واقعیت مجازی هستند. قبل از اینکه چیزی را بخرید یا حتی برای خریدش مراجعه کنید می‌توانید با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی آن را بپوشید یا روی صورت خودتان امتحان کنید و بعد برای خریدش اقدام کنید. به این ترتیب بدون اینکه لازم باشد برای امتحان کردن یک عینک به مغازه مراجعه کنید می‌توانید آن را روی صورتتان ببینید.
همچنین گوگل اکنون با همکاری شرکت‌های لوازم آرایشی و بهداشتی در تلاش است تا هنگام جست‌وجوی انواع خاصی از آرایش‌ها، آزمایش مجازی را ارائه دهد. برخی از شرکت‌های تولیدکننده رنگ مو، عینک یا لباس این قابلیت را برای محصولات خود فراهم کرده‌اند اما ما هنوز منتظریم که این ایده در بین خرده فروشان لباس فراگیر شود.

۵- وصل شدن به شبکه وای فای

اگر شبکه خانگی شما رمز عبور طولانی، پیچیده و منحصر به فردی دارد، دادن آن به دوستان و اعضای خانواده‌ای که از آن استفاده می‌کنند آزار دهنده است. به جای خواندن عبارت عبور طولانی‌، آن را به عنوان کد QR با استفاده از ابزاری مانند QiFi چاپ کنید. با اسکن این کد تصویری، بدون وارد کردن رمز عبور می‌توانید به شبکه وای فای متصل شوید.

۶- اسکن و آرشیو کردن اسناد

این روزها دوربین‌ تلفن‌های هوشمند نقش اسکنر را هم بازی می‌کنند. نرم‌افزارهای معروف و شناخته شده‌ای در این زمینه وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید هر سندی را به یک سند پی دی اف تمیز تبدیل کنید.

۷- ترجمه همزمان علائم و سایر متن‌ها

اگر به کشوری سفر کرده‌اید و زبان آنجا را نمی‌دانید این فرایند می‌توانند خیلی اضطراب‌آور باشد. برنامه هایی مانند گوگل ترنسلیت یا همان گوگل ترجمه می توانند به شما کمک کنند. هم می‌توانید چیزی تایپ کنید یا بگویید تا از زبان اصلی به زبان مورد نظر شما ترجمه شود، همچنین می‌ توانید دوربین خود را به سمت یک علامت، فهرست یا متن بگیرید تا متن را برای شما ترجمه کند.

۸- در تکالیف ریاضی کمک بگیرید

در مراحل پیشرفته ریاضی، یک ماشین حساب معمولی دچار محدودیت می‌شود. «فوتومث» یک برنامه واقعیت افزوده است که به شما امکان می‌دهد تصویری از یک مسئله ریاضی بگیرید، سپس مراحل منجر به پاسخ را مشاهده کنید. این برنامه می‌تواند مسائل ساده و همچنین توابع پیچیده‌تر مانند لگاریتم، مثلثات و حتی معادلات دیفرانسیل را حل کند.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: