« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، گزارش می دهد:
با شروع فصل بهار بسیاری از افراد دچار آلرژی می‌شوند که بسیار رنج آور است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از شهرآرا نیوز، شاید شما هم جزو کسانی باشید که با شروع فصل بهار گرفتگی بینی، خارش، آبریزش و عطسه پیدا می‌کنید. توصیه می‌شود به نکات شده در این گزارش توجه کنید تا بتوانید آلرژی خود را در فصل بهار کنترل کنید.

برای مبتلایان به آلرژی در فصل بهار در مرحله اول توصیه می‌شود زمان بیرون رفتن مو‌های خود را به خوبی بپوشانند، از عینک آفتابی استفاده کنند و حتماً ماسک داشته باشند. از دیگر نکات مهم چه در بیرون یا داخل منزل این است که از عوامل تشدید کننده آلرژی مانند دود سیگار، عطر، اسپری، بوی رنگ یا هر موردی که به آن حساسیت دارند، دوری کنند.

مبتلایان به آلرژی در فصل بهار به این نکته توجه داشته باشند در روز‌هایی که هوا خشک است و باد می‌وزد بهترین راهکار در خانه ماندن است. البته بهترین زمان برای بیرون رفتن در فصل بهار برای مبتلایان به آلرژی بعد از یک باران بهاری است. مبتلایان به آلرژی بهتر است بعد از برگشتن به خانه و یا قبل از خواب، دوش بگیرند.

در صورتی که برای مبتلایان به آلرژی امکان دارد صبح زود که میزان گرده‌ها در هوا زیاد است تا حد امکان از خانه خارج نشوند. همچنین سعی کنند هنگام برگشت به خانه لباس‌های بیرون و کفش‌ها را به داخل خانه نیاورند. مبتلایان به آلرژی بهاری به این نکته توجه داشته باشند که لباس‌های خود را برای خشک کردن بیرون از خانه آویزان نکنند. همچنین برای کاهش عوامل حساسیت زا در بروز آلرژی می‌توانند هر هفته ملحفه و روبالشی‌های خود را با آب گرم و صابون بشویند.

توصیه می‌شود مبتلایان به آلرژی فصل بهار به کار‌های باغبانی نپردازند و از تماس با حیوانات خانگی پرهیز کنند.

افراد مبتلا به آلرژی در فصل بهار و همچنین کسانی که به بیرون از منزل مراجعه می‌کنند بهتر است چند بار در روز بینی خود را با محلول آب نمک شستشو دهند تا بتوانند عوامل حساسیت زا را کنترل کنند.


مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین