« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، گزارش می دهد:
تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین‌های خاص، مواد معدنی، گیاهان و سایر ترکیبات ممکن است در بهبود علائم افسردگی مؤثر باشند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از شهرآرا نیوز، افسردگی یک اختلال خلقی است که فقط در ایالات متحده بیش از ۱۷ میلیون بزرگسال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال، تصور می‌شود آمار واقعی بیش از اینها باشد زیرا بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی به دلایل مختلف به دنبال درمان نیستند.


اختلالات افسردگی با دارو و روان‌درمانی معالجه می‌شود. اصلاح سبک زندگی، از جمله ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و مصرف برخی مکمل‌ها به افراد مبتلا به افسردگی کمک می‌کند.


به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که ویتامین‌های خاص، مواد معدنی، گیاهان و سایر ترکیبات ممکن است در بهبود علائم افسردگی مؤثرند.


در این مطلب پنج مکمل معرفی شده که برای مبتلایان به افسردگی مفید است.


۱. اسیدهای چرب امگا ۳

امگا ۳ جزو چربی‌های اساسی است، به این معنی که شما باید آنها را در رژیم غذایی خود دریافت کنید. برخی مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های امگا ۳ می‌توانند به درمان افسردگی کمک کنند.


تجزیه و تحلیل در سال۲۰۲۰ از آزمایشی شامل ۶۳۸ زن نشان داد که مکمل‌های اسید چرب امگا ۳ به طور قابل توجهی علائم افسردگی را در زنان باردار و پس از زایمان بهبود می بخشد.


یک بررسی دیگر از ۲۶ مطالعه شامل ۲۱۶۰ شرکت‌کننده نشان داد که مکمل‌های امگا ۳ تأثیر مثبتی بر درمان علائم افسردگی دارند.


در حالی که این یافته‌ها امیدوار کننده است، اما مطالعات دیگر نتایج متفاوتی را نشان داده‌اند؛ به عنوان مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که مکمل‌های امگا ۳ علائم افسردگی را در کودکان و نوجوانان مبتلا به افسردگی عمده (MDD) کاهش نمی‌دهد.


۲. زینک

زینک یا همان فلز روی یک ماده معدنی است که برای سلامت مغز و تنظیم مسیرهای انتقال دهنده عصبی بسیار مهم و ضروری است و همچنین خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی را هم داراست. کمبود روی به شدت با افزایش خطر افسردگی و شدت علائم افسردگی ارتباط دارد.


یک تجزیه و تحلیل از ۱۷ مطالعه مشاهده‌ای نشان داد که سطح روی خون در افراد مبتلا به افسردگی حدود ۱۲/۰ میکروگرم در میلی‌لیتر کمتر از افراد فاقد این بیماری است. این مطالعه همچنین کمبود روی را با علائم افسردگی بیشتر مرتبط دانست.


روی برای عملکرد مغز ضروری است و کمبود این ماده مغذی ممکن است خطر افسردگی را افزایش دهد. علاوه بر این، مصرف مکمل روی می‌تواند علائم افسردگی را در کنار استفاده از داروهای ضد افسردگی کاهش دهد.


۳. منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که ممکن است برای کسانی که افسرده هستند مفید باشد. کمبود منیزیم در میان افراد مبتلا به افسردگی شایع است. و تحقیقات نشان می‌دهد که این مکمل می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.



یک مطالعه تصادفی بر روی ۱۲۶ فرد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط ​​نشان داد که مصرف ۲۴۸ میلی‌گرم منیزیم در روز به مدت ۶ هفته، علائم افسردگی را در مقایسه با داروهای مسکّن بهبود می‌بخشد.


۴. کراتین

کراتین یک اسید آلی است که نقش مهمی در حفظ انرژی مغز دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف ۲ تا ۱۰ گرم کراتین در روز ممکن است علائم افسردگی را در افراد مبتلا به MDD (افسردگی عمده) کاهش دهد. بطور کل منیزیم و کراتین جزو مکمل‌هایی هستند که قادرند به کاهش علائم افسردگی کمک کنند.


۵. ویتامین D

ویتامین D یک ماده مغذی حیاتی است که عهده‌دار نقش‌های اساسی در بدن شماست. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به افسردگی به احتمال زیاد کمبود ویتامین D دارند.


ویتامین D ممکن است از طریق چندین مکانیسم از جمله کاهش التهاب‌، تنظیم خلق و خو و محافظت در برابر اختلال عملکرد عصبی با افسردگی مقابله کند.


یک بررسی در سال ۲۰۱۹ از چهار آزمایش نشان داد که مکمل های ویتامین D منجر به مزایای بالینی در افراد مبتلا به افسردگی شدید می‌شود.


با این حال‌، یک بررسی در سال ۲۰۲۰ از ۶۱ مطالعه نشان داد اگرچه سطح ویتامین D مربوط به علائم افسردگی است و مکمل‌ها می‌توانند به جبران آن کمک کنند، اما قبل از توصیه ویتامین D به عنوان یک درمان جهانی برای افسردگی، شواهد و تحقیقات بیشتری لازم است.

مدینه صابری/خبرنگار افتخاری پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: