« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
یاداشت به قلم فتاح بدری:
آزموده را آزمودن خطاست ؛تعصبات را کنار بگذاریم تحت تاثیر تبلیغاتچی های اجاره ای قرار نگیریم و از متخصصان دعوت کنیم و یاریگرشان باشیم و بدانیم و بخوانیم که اگر انتخاب‌ها خوب، شایسته و براساس مولفه‌ها و شاخصه‌ها شایسته سالارانه و تخصص باشد به سمت آرمان‌ها و قله‌های افتخار حرکت خواهیم کرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-فتاح بدری:نامزدهای انتخابات شورای شهر دسته دسته و بصورت انفرادی ثبت نام خود برای انتخابات شورای شهر در سال 1400 آغاز کردند.

آنچه را که در این یاداشت کوتاه می توانم بیان کنم و فریاد بزنم آسیبی است که از دست افراد غیر متخصص در مدیریت شهری دیده ایم که حقیقتا قابل جبران نیست لذا به همه ی بزرگان و عقلای شهر و شهرستان یاداور می شویم که مدیریت شهر نیازمند مهارت و تخصص است و لا غیر.


قصد تفکیک بین این دو مقوله انکار ناپذیر را نداریم اما برای توجه بیشتر به این موضوع اکتفا می کنم به این گفتار طلایی شهید چمران که در تبیین جایگاه تعهد و تخصص جمله معروفی دارد و می‌ فرماید ؛ " تقوا از تخصص لازم‎تر است، آن را می‎پذیرم. اما می‎گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست. "

بر احاد مردم ما تکلیف است هم در محضر مردم و هم در روز جزا که این کلام گهر بار شهید چمران را همواره مدنظر قرار بدهند که "آن کس که تخصص ندارد و کاری را می‎پذیرد، بی‎تقواست. " بنابراین فرد بی تقوی بر اساس این تعریف طلایی؛ هم  شایستگی کرسی پارلمان شهری را ندارد و هم شرعا خطاست اگر به افراد بی تقوی رای دهیم.

دوستان ؛بزرگان و مردم شریف و نجیب ؛مدیریت شهری به متخصصان عمرانی و سازندگی بیشتر از سایر تخصص‌ها نیازمند است، نیروهای متخصص  در مباحث عمران و فضای سبز ؛محیط زیست و ترافیک گره‌گشای مشکلات شهری و شوراها خواهند بود، شخصی که متخصص در عمران، معماری و مدیریت شهری است، بیشترین  کارایی را در شورای شهر  خواهد داشت و آنکس که چنین شرایط را ندارد حضورش هم باعث مواخذه شخص رای دهنده در برابر خلق الله و بارگاه حق تعالی  خواهد بود و هم توسعه و عمران شهر را سالها به عقب خواهد انداخت و این ظلم بزرگی است به خود؛ به دیار و منطقه خود و به نسل آینده که چوب غلط کاریهای ما را خواهند خورد.

برای تبیین بیشتر موضوع یک مثال می زنم : شما هیچ وقت برای ساخت و یا تعمیر و بازسازی منزلتان، به هیچ کشتی‌گیر، تکواندوکار، مشت‌زن، فوتبالیست، خواننده، موسیقی‌دان، فیلمساز، هنرپیشه، مدّاح، شاعر، پزشک یا سیاستمدار و ..... تلفن نمی‌کنید چون آن ها تخصصشان در کار و حرفه خودشان است.

شما حتی تعمیر منزل‌ محل سکونت یا محل کار خود را هم به این افراد نمی‌سپارید، پس چگونه حاضر می‌شوید تصمیم‌گیری درباره اداره شهر  و مدیریت شهر خود را که بسیار پیچیده‌تر، بزرگ‌تر و مهم‌تر از اداره خانه‌تان است به این افراد بسپارید؟به افرادی که توان اداره یک جلسه را هم ندارند؟ به افرادی که هرگز میز مدیریت را تجربه نکرده و تعریف از مبلمان شهری ندارد!به افرادی که قصد معامله با رای شما را دارند! و ......

پس بیایید همه با هم ؛ یکصدا و یکدل اولا شهر را به اندازه خانه مهم بدانیم دوما این کلام نورانی امام را آویزه گوش خود قرار بدهیم که فرمودند:«انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد،  شیطانی است. و اما اگر انتخاب اصلح برای مسلمان هاست، «کی و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد یا غیر حزب، نه حزب اسباب این می شود که غیر آن فاسد، و نه صد در صد حزبی بودن باعث صلاح آن هاست. و انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد؛  و همه چیز را بفهمد، ...  اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد، و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد. اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می کنید.»

و سوما بدانیم و اگاه باشیم که :شهر به متخصصان شهرسازی، معماری و کارشناسان اقتصاد شهری، حقوقدانان، جامعه‌شناسان، برنامه‌ریزان شهری، متخصصان جغرافیای شهری، برنامه‌ریزی حمل و نقل، محیط زیست شهری و متخصصین نیازمند است.

و کلام اخر آزموده را آزمودن خطاست ؛تعصبات را کنار بگذاریم تحت تاثیر تبلیغاتچی های اجاره ای قرار نگیریم و  از متخصصان دعوت کنیم و یاریگرشان باشیم و بدانیم و بخوانیم که اگر انتخاب‌ها خوب، شایسته و براساس مولفه‌ها و شاخصه‌ها شایسته سالارانه و تخصص باشد به سمت آرمان‌ها و قله‌های افتخار حرکت خواهیم کرد و در پس آن مشکلات و موانع موجود در لایه‌ها و در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حل خواهد شد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: