« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
عرق بوقناق از گیاهی دارویی است که مهمترین خاصیت درمانی آن کمک به پیشگیری و درمان دیابت است و اثرات درمانی این گیاه در عصاره و عرق آن متمرکز است .
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:عرق بوقناق از گیاهی دارویی است که مهمترین خاصیت درمانی آن کمک به پیشگیری و درمان دیابت است و اثرات درمانی این گیاه در عصاره و عرق آن متمرکز است .

از معروف ترین خواص خوردن بوقناق، کاهش قندخون و درمان بیماری دیابت است. این گیاه باعث افزایش ترشح انسولین در خون است که در نتیجه آن کمک به کاهش قندخون می کند. مقدار کاهش قند خون توسط گیاه بوقناق به اندازه ای زیاد است که به افراد سالم توصیه می شود که دمنوش یا عرق آن را حتما با مقداری عسل یا خرما مصرف کنند تا باعث اُفت ناگهانی قند خون نشود.

ریشه و میوه گیاه دارای مواد موثره دارویی هستند.

عرق بوقناق، سبب فعال شدن غددفوق کلیه و تنظیم ترشح آدرنالین می شود و استرس، عصبانیت و اضطراب را رفع می کند.

گیاه بوقناق و زول خاصیت ضدسم دارد و برای پاکسازی کبد از سموم و بازکردن مجاری کبد بسیار مفید است. این عرق برای فعالیت بهتر آنزیم های کبدی مفید است.

مصرف این عرق سبب شفاف شدن صورت و درمان جوش خواهد شد، زیرا خون را تصفیه کرده و کبد را از سموم پاکسازی نموده و به باز کردن مجاری کبدی کمک می کند و به دلیل همین خاصیت در طب سنتی از عرق بوقناق برای درمان جوش و شفاف کردن پوست نیز استفاده می شود.

مصرف عرق بوقناق از بروز سکته های مغزی و قلبی پیشگیری می کند و در طب سنتی سبب درمان ضعف عضله قلب خواهد شد.

مصرف عرق بوقناق سبب درمان کم خونی شده زیرا گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد، همچنین سبب درمان بیماری های خونی مانند کم خونی ها و کمبود پلاکت ها مانند بیماری IIPمی شود.

عرق بوقناق بسیار مدر است و ورم و سنگ کلیه و مثانه را درمان می کند.

درمان اصلی دیابت، اصلاح تغذیه به معنای واقعی و کامل آن و ورزش و تغییر الگوهای غلط زندگی است، مصرف عرق بوقناق می تواند سبب کاهش قند خون و درمان بیماری دیابت شود. این عرق موجب تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده می شود و ترشح انسولین را افزایش می دهد و به کاهش قندخون کمک می کند.

این گیاه چه به صورت دمنوش چه به صورت عرق در افراد غیردیابتی حتما باید با مقداری عسل، نبات یا خرما خورده شود چون به شدت باعث کاهش قندخون و اُفت فشار و بی حالی می شود.

در زنان شیرده باعث قطع شیر می شود و افراد باردار باید با پرشک مشورت کنند.

زیاده روی در مصرف آن عوارض جدی دارد. افراد با بیماری های زمینه ای حتما قبل از مصرف گیاهان دارویی با پزشک خود مشورت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین