« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف
مورینگا اولیفرا بر اساس تائید سازمان جهانی خوارو بار و کشاورزی فائو یک سبزی مفید است که در اکثر کشورهای شناخته شده به عنوان غذای روزانه مورد استفاده قرار می گیرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:مورینگا سرشار از کلسیم، منیزیم و فسفر است، که در سلامت استخوان ها نقش مهمی ایفا می کنند، همچنین این گیاه حاوی اسید آمینه ای با نام لیزین است که میزان جذب کلسیم را افزایش می دهد. مورینگا بر یکپارچگی استخوان اثر معجزه آسایی داشته و مانع از پوکی استخوان می شود.


فلاوونوئیدهای خاص در مورینگا سلول های استئوبلاستیک (سلول هایی که استخوان‌های جدید می ‌سازند) را تحریک می کنند. با این وجود تحقیقات کمی در رابطه با تاثیر مثبت مورینگا در سلامت و حفاظت از استخوان ها صورت گرفته است.

درخت مورینگا اغلب با نام های درخت چوب طبل درخت معجزه، درخت بان یا درخت نعل اسب نیز شناخته می شود.

گیاه مورینگا به دلیل خواص دارویی و فواید آن برای سلامت بدن، قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین این گیاه دارای خواص ضدقارچی، ضدویروسی، ضدافسردگی و ضدالتهابی است. مورینگا چربی بسیار کمی دارد و کلسترول مضر هم ندارد. در برگ های مورینگا اولیفرا چندین ترکیب گیاهی آنتی‌اکسیدانی یافت شده است.

نتایج آزمایشات حاکی از آن است که عصاره مورینگا می تواند در کاهش و کنترل وزن موش ها نیز مؤثر باشد. مقادیر فراوان ویتامین B در این گیاه، هضم غذا را راحت‌تر و بهتر کرده و می‌تواند به بدن در تبدیل غذا به انرژی، به‌جای ذخیرۀ آن به‌عنوان چربی، کمک کند.

التهاب، واکنش طبیعی بدن به عفونت یا جراحت و یک مکانیسم ضروری محافظتی است؛ اما اگر برای مدت زمان طولانی ادامه یابد ممکن است به یک بیماری جدی تبدیل شود. در حقیقت، التهاب پایدار، با بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و سرطان در ارتباط است.

اکثر میوه ها، سبزیجات، گیاهان و ادویه جات خاصیت ضد التهابی دارند، اما اثربخشی آنها به نوع و میزان ترکیبات ضد التهابی موجود در آنها بستگی دارد. دانشمندان معتقدند که ایزوتیوسیانات ها ترکیبات اصلی ضد التهابی در برگ، پوسته بیرونی و دانه های مورینگا هستند.

مورینگا ممکن است به بدن کمک کند تا آهن بیشتری جذب کرده و بدین ترتیب تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. عصاره این گیاه می تواند در درمان و پیشگیری از کم خونی و آنِمی سلول های داسی شکل بسیار مفید باشد.

مورینگا به دلیل داشتن سطح بالای آنتی اکسیدان باعث بهبود بینایی می شود. ممکن است انسداد رگ های شبکیه را نیز متوقف کند. این گیاه، همچنین از ضخیم شدن غشای مویرگی جلوگیری کرده و مانع بروز اختلال در عملکرد شبکیه می شود.

گیاه مورینگا حاوی ایزوتیوسیانات و نیازیمایسین است، ترکیباتی که به جلوگیری از ضخیم شدن شریان هایی که باعث افزایش فشار خون می شوند، کمک می کنند.

مورینگا به کاهش شدت برخی از حملات آسمی کمک کرده و از بدن در مقابل تنگی برونشی محافظت می کند. این گیاه همچنین به عملکرد بهتر ریه و بهبود کلی تنفس نیز کمک می کند.
مورینگا به کاهش مقدار گلوکز خون و همچنین قند و پروتئین موجود در ادرار کمک می کند. این گیاه باعث بهبود سطح هموگلوبین و میزان پروتئین کلی بدن می شود.

مورینگا با کاهش کلسترول اضافی در کبد جهت محافظت از کبد در برابر سموم مختلف مفید است. در طی آزمایشات مختلف، موش های مبتلا به کبد چرب با رژیم غذایی حاوی مورینگا تحت درمان قرار گرفتند و بعد از مدتی کاهش سطح تری گلیسیرید که نشانگر کبد سالم است، در آنها مشاهده شد.

همچنین برگ های مورینگا ممکن است از استئاتوز کبدی (انباشته شدن مقدار زیادی چربی در کبد) و التهاب کبد جلوگیری کند. مورینگا باعث بهبودی آسیب‌های کبدی ناشی از داروهای ضدسل می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین