« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
سید افضل گنجی مسئول بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج خطاب به مسولان :
سید افضل گنجی مسئول بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج در یادداشتی خطاب به مسئولین آورده است:حلقه مفقوده در بازپس گیری کارخانه قند یاسوج عدم نظارت و ضمانت قانونی می باشد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-سید افضل گنجی مسئول بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج در یادداشتی خطاب به مسئولین آورده است:


"بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ "
 «اَحسَنِ العَدلِ نصره المظلوم؛»/"امیرالمؤمنین(ع)"

اهمال و اغماض در ضمانت اجرایی حکم خلع ید و عدم حق تصرف مالک سابق و معطل ماندن روند پرونده در فرایند پیچیده و مبهم اداری آیا منشاء دیگری جز این دارد که کسانی مخالف تحقق این امر می باشند؟

مگر نه این است که براساس قانون در صورتی که متصرفین هم از تحویل و تخلیه امتناع بورزند به دلیل صدور حکم قضایی به اجبار تخلیه صورت میپذیرد و در صورت لزوم می بایست اقدام به تعزیر نمود؟

آیا در قوانین صادره قضایی ماده ای مبتنی بر عدم مالکیت شخص غیر وجود ندارد ؟

عدم توانایی تصرف توسط بانک تجارت در عین داشتن حکم قضایی در مقابل تخلیه واحد های مسکونی کارگران کارخانه قند یاسوج توسط سرمایه گذار در زمان واگذاری آن هم به وقیح ترین شکل ممکن بسی جای تامل دارد.

فی الحال نیز علی رغم اینکه هدر رفت بیت المال در خصوصی سازی غیر اصولی و اسفبار کارخانه قند یاسوج توسط بانک تجارت صورت پذیرفته است اخیراً شاهد صدور جوابیه ای مبنی بر مطلوب نشان دادن وضعیت و پیش روی روند پرونده و توجیه نمودن اهمال ها و اغماض ها بوده ایم؛ ولیکن صدور این جوابیه آن هم در مقابل اقدام کارگرانی که سال ها با مشقت امورات خود را می گذرانند و صورتشان را با سیلی سرخ نگه داشته اند و مسبب شرایط فعلیشان واگذاری غیر قانونی کارخانه قند یاسوج  توسط بانک تجارت بوده است، اقدامی غیر متعارف و غیر قابل پذیرش است.

قریب بر ۳ سال از پرونده کارخانه قند یاسوج  می گذرد درحالی که هیچ گونه اخباری مبنی بر سیر صعودی پرونده از سوی مسئولین ذی ربط ملاحظه نشده است؛ مع الوصف آیا علی رغم مشاهده ننمودن هیچ گونه اقدام و گام موثری در جهت راه اندازی مجدد کارخانه و همچنین عدم شفاف سازی و پاسخگویی جهت رفع شبهات، میتوان انتظار داشت که شرایط مطلوب الحال شرح داده شده در جوابیه را پذیرفت؟ چه بسا جوابیه مذکور توجیهی بیش نیست.

در آخر لازم بذکر است که مسئولین ذی ربط فارغ از جو سازی های رسانه ای در پی اقدامات مقدماتی موثر و باز پس گیری جهت راه اندازی مجدد کارخانه در چرخه تولید استان باشند ؛ چرا که مطالبات تا احقاق حقوق کارگران ادامه خواهد داشت و امری فراموش نشدنی و فارغ از انعطاف است.

"و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته‏."


اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان "آوای رودکوف" است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان "آوای رودکوف" می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین