« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
سرویس گیاهان دارویی آوای رودکوف؛
كسانی كه می‌خواهند موی نرم داشته باشند ميوه نارنج را پخته له نموده روی سر بمالند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب آن همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد. بنابراین کسانی که کم خونی دارند یا درمعرض کمبود آهن هستند، بهتر است همراه غذایشان نارنج مصرف کنند.

صورت‌هايی كه جوش دارند آب نارنج با كمی عرق آويشن مخلوط نموده صورت را بشويند و يا اينكه گل ختمی را در آب جوش ريخته و سپس صاف نموده با آب نارنج مخلوط نموده صورت را بشويند.


كسانی كه می‌خواهند موی نرم داشته باشند ميوه نارنج را پخته له نموده روی سر بمالند.

مخلوطی از پوست نارنج و پوست سبز گردو را با آب جوشانده سپس بعد از شستشوی سر موها را ماساژ دهيد. اين محلول تقويت كننده مو است. مقدار 2 قاشق پوست گردو + 4 قاشق پوست خرد شده نارنج.

اگر نارنج به‌صورت کامل همراه با پوست و دانه با حرارت کم همراه با کمی آب پخته شود تا اجزایش از هم جدا شوند و روی پوست و مو مالیده شود، یک نرم‌کننده بسیار مفید برای پوست و مو و از بین برنده خارش است.

نارنج براي بيماران قلبي مفيد است. نارنج پایین آورنده چربی خون است.

كسانی كه فشار خون دارند نارنج را در برنامه غذايی خود بگذارند.

برای درمان فشار‌ خون باید نصف لیوان آب نارنج را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و بعد از غذا میل نمایند.درصورت ابتلا به مشکل "یبوست” یکی از درمان های مناسب و بی ضرر علاوه بر خوردن یک قاشق روغن زیتون, مصرف یک فنجان مخلوط شکر و آب نارنج است. برای این کار کافی است آب نارنج را با یک قاشق چایخوری شکر مخلوط کرده و آن را میل نمایید. البته در صورتی که دیابت ندارید! همچنین آب نارنج همراه شكر كم كنندة كلسترول خون است.

نارنج به علت دارا بودن مقادیر بالای ویتامین ث به جذب آهن کمک کرده و از این رو مصرف ان در دوره بارداری توصیه می شود.

نارنج حاوی ماده‌ای به نام سینفرین است که اثری طولانی‌تر از اپی نفرین دارد، درواقع به آن مقلد سمپاتیک گفته می‌شود. این ماده همانند کافئین باعث کاهش وزن می‌شود.

نارنج حاوی ۵ نوع آمین آدرنرژیک است. سینفرین، متیل تیرامین، هوردنین، اکتوپامین و تیرامین. مکانیسم اثر این آمین‌ها تحریک رسپتورهای ۳-B و اثر کمتر بر رسپتورهای αو β است. که تحریک رسپتورهای ۳-B باعث افزایش کاتابولیسم چربی‌ها می‌شود. که با افزایش متابولیسم و ترموژنز به سوخت بیشتر کالری می‌پردازند. این عصاره‌ها به‌صورت ترکیبات متفاوت ۴ الی ۳۰ درصد سینفرین به فروش می‌رسند؛ درواقع نارنج یک چربی سوز قوی و ضد اشتها است.

خوردن زياد نارنج كبد را ضعيف مي‌كند بخصوص اگر ناشتا خورده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: