« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
واکنش دبیر جریان مردمی عدالتخواه استان به خبر شکایت از یک فعال جهادی بخش دیشموک:
مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران باید سینه‌اش آماده‌ی نقد و مطالبه و پرسش و فریادها و اعتراضات تند و تیز باشد و پناه مردم باشد.
پایگاه خبری آوای رودکوف-سعید آتشبار طی یاداشتی با اشاره به خدمات جهادی یک فعال اجتماعی بخش دیشموک نوشت:برادر "بهادر بیهم" یک فعال جهادی و اجتماعی‌ست که مسائل شهرش دیشموک و روستاهای محروم آنجا را روایت می‌کند، و دو سالی‌ست که او را می‌شناسم.

اعضای شورای دیشموک را جمع می‌کند و اختلافات طولانی‌شان را برای انتخاب رئیس شورا برطرف می‌کند. کاری که از عهده‌ی بخشدار و فرماندار هم برنیامد.

با بخشی از پول دیه‌ی تصادفش، مدرسه‌ای را در روستای "شرونگ درونگ" (اهل این روستاست) احداث کرد. با پیگیری‌ها و جذب کمک و مایه گذاشتن از خودش و کمک مردم، دو پل لوله‌ای برای "شرونگ درونگ" و روستای دیگری احداث می‌کند.

ظاهراً طبق شنیده‌های مطلعین بومی، بخشدار دیشموک که به روستا آمده بودند و برای پیگیری جاده‌ی روستا بازدید داشتند، مورد انتقاد مردم واقع می‌شوند که چرا تاکنون بازدید نداشته‌اید و در احداث پل برای روستا همراه نبوده‌اید و اکنون که مبتلا به کرونا هستید آمده‌اید،
و بهادر بیهم نیز، مطلبی اعتراضی در این مورد را وضعیت واتساپشان گذاشتند.

بخشدار دیشموک وی را شکایت می‌کند و به زندان می‌افتد.
(ضمن آرزوی شفای عاجل برای بخشدار دیشموک، اطلاعی از صحت و یا اتمام دوران نقاهت وی در روز بازدید ندارم و اساساً مساله‌ی نگارنده نیست.)


 دو نکته:

1⃣ ضمن اینکه هر فردی "چه حقیقی و چه حقوقی" حق دارد اگر برای احقاق حقی که احساس می‌کند از او تضییع شده است، شکایت کند و پیگیر باشد ولیکن مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران باید سینه‌اش آماده‌ی نقد و مطالبه و پرسش و فریادها و اعتراضات تند و تیز باشد و پناه مردم باشد.

➖بویژه جوانی که با تمام توان درحال خدمت و جهاد و کار برای محرومین است. اینکه "بهادر دیهم" به عدم سرکشی بخشدار در روستا و بی‌توجهی به احداث پل ضروری برای مردم، و بازدید از روستا در این وضعیتی که ایشان قرار دارند، اعتراض کنند و نقدی بنویسند، باید این‌گونه با وی برخورد شود؟!

2⃣ آیا با برخی مسئولین متخلف و گاها، فاسد و رانت‌خوار در استان کهگیلویه و بویراحمد با همین سرعت برخورد می‌شود؟!

➖با بخشی از بخش خصوصی فاسد که عامل فاسد شدن بعضی از مدیران و کارمندان دستگاه‌های استان هستند، با همین جدیت مواجهه می‌شود؟!

➖در همین استان بارها بوده که با برخی رسانه‌ها و بخشی فعالین فضای مجازی برخوردهای قهری شده و حتی حکم‌های شلاقی نیز برای افراد معمولی که گاهی نقدی و اعتراضی می‌داشتند صادر و اجرا شد.

 ➖راستی حکم شلاق دو مدیر متخلف استان در پرونده‌ی استخدام فله‌ای که توسط جناب محسنی اژه‌ای (سخنگوی وقت قوه قضائیه) از اخبار ۲۰:۳۰ شبکه ۲ اعلام شد اجرا شد؟


♦طبق آخرین اطلاعات دریافتی از دیشموک، شاکی وی دو روز هست که رضایت داده‌اند ولیکن بدلیل عدم توان پرداخت وثیقه هنوز در زندان هستند. مطالبه‌ی عموم نهادهای مردمی و جریانات اجتماعی و گروه‌های جهادی، برداشتن وثیقه و آزادی وی می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین